Leikittekö lapsena karhu nukkuu, twistiä, hyppynarua, ruutua, hurahurahäitä
Kommentit (19)
Kuka pelkää mustaa miestä oli lempileikkini!
Kuka pelkää mustaa miestä. Harmi kun sekin on mielensäpahoittajien toimesta muutettu joksikin miksi lie.
Kuulostaa vieraalta. Kuulin että joillakin oli menossa kymmenen tikkua laudalla 80-luvulla tai twist naru. En koskaan tajunnut sitä kymmentä tikkua ja päässyt mukaan. Olin kiitollinen etten päässyt. :)
Vierailija kirjoitti:
Kuka pelkää mustaa miestä. Harmi kun sekin on mielensäpahoittajien toimesta muutettu joksikin miksi lie.
Eikös se ole Kuka pelkää miestä? Aika epätasa-arvoinen nimi tuokin, mitähän pojat tuosta ajattelevat?
Juu, kirkkistä ja nurkkista eli kirkonrottaa ja nurkkajussia myös 80-luvulla.
Vuonna -67 syntynyt ja leikittiin nelimaalia, pukkitappelua, kuka pelkää mustaa miestä ja sit sellasta kiertoleikkiä jonka nimeä en muista. Jee!
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen tikkua laudalla
Peili
Tyhjä tuoli
Kuka pelkää mustaa miestä?
70- luvulla
Just muistelin yhtenä päivänä, miten kivaa oli leikkiä peiliä. Keväällä muistuu mielen noita lapsuuden leikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole Kuka pelkää miestä? Aika epätasa-arvoinen nimi tuokin, mitähän pojat tuosta ajattelevat?
Olen leikkinyt sitä lapsena. Enkoskaan ajatellut, että sana viittaa kehenkään Afrikassa asuvaan. Se oli vain viittaus johonkin mielikuvitushahmoon kuten mörköön tai peikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna -67 syntynyt ja leikittiin nelimaalia, pukkitappelua, kuka pelkää mustaa miestä ja sit sellasta kiertoleikkiä jonka nimeä en muista. Jee!
Oliko se tervapata?
Laiva- Laituri- Ranta- viivalta toiselle juosten
Keinupehvis
Pehmis eli persepallo eli peffapolttonen maalla
Keinusta hypyt. Ensin yhdellä keinahduksella sitten kahdella ja jatkuu- kuka pisimmälle.
Seinäkymppikset- tennispallolla tai superpallolla. Sain sellaisen ison supermallin joskus- ja se oli hieno!
Se kuminauha oli meillä visti eikä twisti. Sitä mentiin kaksi päädyissä ja kolmiona.
Vierailija kirjoitti:
Laiva- Laituri- Ranta- viivalta toiselle juosten
Keinupehvis
Pehmis eli persepallo eli peffapolttonen maalla
Keinusta hypyt. Ensin yhdellä keinahduksella sitten kahdella ja jatkuu- kuka pisimmälle.
Seinäkymppikset- tennispallolla tai superpallolla. Sain sellaisen ison supermallin joskus- ja se oli hieno!
Se kuminauha oli meillä visti eikä twisti. Sitä mentiin kaksi päädyissä ja kolmiona.
Sain siis SUPERPALLON. Ja pehvis eli pehvapallo.
70- luvun puolivälissä niitä. Ja hyppis! Ja nelimaali.
Mikä tuo hurahurahäät olikaan? Olen varma että olen leikkinyt sitäkin joskus, mutta ei mitään muistikuvaa mitä siinä tapahtui.
Me leikittiin noiden lisäks hyppynaruilla ja sitte tvistiä, nam.
Kyllä, kaikkia noita. Lisäksi peiliä, tervapataa, kymmenen tikkua laudalla, nurkkajussia (?), keinupolttista, nelimaalia, sitten vähän niinkuin tuo kymmenen tikkua, mutta potkaistiin pallo, yksi haki sen ja muut juoksi piiloon, en muista enää nimeä. Nämä siis 80-luvulla ja 90-luvun alussa.
Polttopallo, kuurupiilo, KPMM, hyppynaruhommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen leikkinyt sitä lapsena. Enkoskaan ajatellut, että sana viittaa kehenkään Afrikassa asuvaan. Se oli vain viittaus johonkin mielikuvitushahmoon kuten mörköön tai peikkoon.
Viittasi alkujaan nuohoojaan. Kulkivat polkupyörillä mustan takin helmat lepattaen eli aika pelottavan näköisiä olivat.
Olen syntynyt 90-luvun alussa ja leikkinyt noita kaikkia. Muistan myös, kun leikittiin konkkaa/kirkonrottaa
Kymmenen tikkua laudalla
Peili
Tyhjä tuoli
Kuka pelkää mustaa miestä?
70- luvulla