O.J. Simpson on kuollut
NÄYTTELIJÄNÄ ja amerikkalaisen jalkapallon pelaajana tunnettu O. J. Simpson on kuollut. Simpson, 76, sairasti pitkään syöpää, johon hän lopulta myös kuoli.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti: Hänellä oli uskomaton ura urheilijana ennen kuin hänet tunnettiin oikeudenkäynnistä.
Niin. Siitä en muista/tiedä mitään. Itse tunsin sen näyttelijänä esim. Mies ja alaston ase
Vierailija kirjoitti: Monet ovat jakautuneita mielipiteissään hänen syyttömyydestään tai syyllisyydestään.
Eivät ole,hyvin harvat nykyään. Jopa ne aiemmat kannattajansa ovat nykyään kääntyneet häntä vastaan.
Jopa juryn jäseniltä on saatu kommentteja siitä että syyttäjä ja poliisi olivat hoitaneet hommansa huonosti; syyllisyys oli heillekin selvää mutta eivät uskaltaneet todeta syylliseksi Rodney Kings mellakoiden jälkeen joissa kuoli 63 ihmistä.
Vierailija kirjoitti: kevyet mullat
Kyllä minä tälle todella raskaita multia toivon.
Tämä tapaus muutti kyllä minun käsitykseni USA:sta länsimaalaisena oikeusvaltiona. Ei ole sellainen maa se.
Asuin Losissa 95 ja joka aamu katsoin oikedenkäyntia suorana aamukahvin kanssa. Käytiin myös tietty katsomassa paikat Brentwoodissa.
Mitäköhän hautajaisissa sanotaan...
"O J Simpson muistetaan naisia hakkaavana ja murhaavana perheväkivallan symbolina"
Osallistuukohan sinne kukaan.... Toivottavasti ei.
Vierailija kirjoitti:
Asuin Losissa 95 ja joka aamu katsoin oikedenkäyntia suorana aamukahvin kanssa. Käytiin myös tietty katsomassa paikat Brentwoodissa.
Oho voitko kertoa lisää tuosta ?
If the glove don't fit, you must acquit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho voitko kertoa lisää tuosta ?
Kuulisin myös mielelläni. Oli varmaan aihe kaikkien huulilla ja tilanne jännittynyt?
Olin itse 20v opiskelija tuolloin ja kyllä tuosta päivittäin puhuttiin.
Oliko eka televisioitu oikeudenkäynti?
Sai ihan hurjat katselumäärät.
Jenkeissähän noita näytetään nykyään ainakin netissä, siis oikeudenkäynneistä kuvaa.
Olen katsonut useampia ja leikkinyt ns valamiestä. Nehän perustelee sitä sillä,että kansa näkee oikeuden toimivan.
Suomessa ei ole vastaavaa. Joskus miettinyt pitäisikö olla? Siis ihmisethän ihmettelevät tuomioita,mutta niillä ei ole mitään käsitystä mitä siellä oikeudessa edes puhuttu.
On kyllä sinänsä "huvittavaa", että tunnen amerikkalaisen oikeudenkäynnin/poliisien kuulustelut ja kaikki paremmin kuin suomalaisen.
Näitä juttuja on myös media väärennellyt. Esim. Se "nainen haastoi liian kuumasta kahvista oikeuteen ja sai miljoonakorvaukset".
Kyseessä oli vanha nainen joka sai aivan kamalat oliko jopa 3 asteen palovammat (kuvat kamalia), Ja taisi alunperin vaatia vain sairaalalaskun maksamista tms. koko tapauksen ansioista kahvin myyntilämpötilaa laskettiin.
Mediassa se oli vain "ahne tyhmä nainen,joka sai miljoona korvaukset liian kuumasta kahvista"
Suomessakin teurastetaan vuosittain yli 82 miljoonaa eläintä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu ylikuolleisuus,turbosyövät,ylipäätänsä lisääntyneet syövät ja mistä johtuu sydärien räjähdysmäinen kasvu?
Rokote on liitettetty ainakin sydänlihastulehdukseen ja aivoinfarkteihin. Nyt oli juttua että voi lisätä syöpäriskiä
Simpsonin oikeudenkäynti oli oikeastaan ensimmäinen sellainen selkeä tapaus, jossa ei uskallettu jakaa oikeutta eli tuomita murhaaja, koska pelättiin mustan väestön kansannousua ja mellakoita. USA:n oikeuslaitos koki hirvittävän iskun, se ei ole 'länsimainen', vaikka se sitä yrittää esittää.
Tämän jälkeen mustaa väestöä on pyritty paapomaan ja mielistelemään ja selittelemään kaikki parhain päin tai muiden vioiksi. Mikään ei silti ole muuttunut, vaan pahentunut.
Monikulttuurisuus voi tuoda rikkautta taloudellisesti (epäilen kyllä senkin toimivuutta pitkällä tähtäimellä), mutta muuten se ei toimi.
O. J. on todettu ihan oikeudessa syyttömäksi toisin kuin monia täällä kirjoittavia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko tää livenä normaalikanavilla Suomessa vai vain satelliitin kautta?
Ei todellakaan tullut livenä. Iltapäivälehdistä seurattiin.
Tuli livenä kun katsoi taivaskanavia.
Eihän sitä voinut tuomita lain mukaan. Poliisi jäi kiinni todisteiden lavastuksesta ja syyttäjä oli umpisurkea. Itsekin uskon että oli murhaaja mutta kun katsoin oikeudenkäynnit niin ei sen perusteella voinut murhasta tuomita. Syyttäjä ei ollut edes lähellä saada tuomiota aikaan.
Ei uskallettu tuomita