Facebookissa levisi kuva, minkä oli joku ulkomaalainen ottanut Suomesta. Kuvassa oli kaupasta ostetut ostokset ja ostaja kertoi hinnan
Siinä oli ihan muutama tuote, hinta oli muistaakseni 75e ja tää kauppa oli mitä ilmeisemmin K-Kauppa mistä hän oli ostoksensa ostanut (muutaman tuotteen perusteella)
Mä laskin suurinpiirtein päässä ne ostokset ja ne oikeasti maksoi melkein sen verran, okei siinä saattoi olla pari euroa lapinlisää, mutta suurinpiirtein se oli oikea hinta.
Mikä mua nauratti ja huvitti oli tämä:
Siellä kommenteissa oli taas suomalaiset lampaat puolustelemassa tätä kaikkea :D Siis että ei täällä oikeasti mikään muka ole kallista jne :D
Kai mä sitten itse elän omassa maailmassani, koska mun mielestä tuotteet on ollu aika kalliita viimeaikoina.
Suomalisten laumamentaliteetti puolustelee aina, oli puolusteltava asia kuinka paha tai väärä tahansa.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Laumavietti on joissain asioissa ihan ok, mutta kun ongelma on siinä, että suolilaiset ei ole se kaikkein terävin lauma, ja siitä seuraa taas lisää ongelmia.
Iiigoritko ovat?
Vierailija kirjoitti: Tässä ketjussa Venäjän kätyrit yrittävät mustamaalata Suomea, väittämällä suomalaisten elintarvikkeiden hintoja suuriksi.
Opettajan palkka Venäjällä on noin 20.000-30.000 ruplaa, joka tarkoittaa euroissa n. 220€/kk, niin totta kait silloin Suomen hinnat tuntuvat hurjan kalliilta, toisin kuin suomalaisista opettajista, joiden palkka on n. 3400-3900 euroa kuukaudessa. Siinä suomalaisella on aivan erilainen ostovoima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina vedotaan Norjaan. Norjassa ei kaupassa ole niin kallista, mutta ravintolassa on. Työ maksaa. Ja jos ajatellaan Suomen ja Norjan palkkoja, niin onhan ne Norjassa moninkertaiset. Suhteessa ruoka on Suomessa kalliimpaa.
Ja tämä: https://www.nbim.no/
Huh ! Numerot juoksee ( Oil Fund eli Oljefondet ) sitä vauhtia että taidan pakata auton ja painaa pohjoseen, ja sitten Haaparannasta vasemmalle, ja ajaa kunnes meri tulee vastaan : D
Ja itseasiassa Norjalla näemmä meni hyvin jo ennen öljykenttien löytymistä.
Jos kiinnostaa, tuon sattumoisin katsoin. Kumma miten yhteistyöllä näyttää olevan osa tässä menestyksessä
''Why Norway is Becoming the World's Richest Country''
Ha det bra
Laumavietti on joissain asioissa ihan ok, mutta kun ongelma on siinä, että suolilaiset ei ole se kaikkein terävin lauma, ja siitä seuraa taas lisää ongelmia.