Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookissa levisi kuva, minkä oli joku ulkomaalainen ottanut Suomesta. Kuvassa oli kaupasta ostetut ostokset ja ostaja kertoi hinnan

Vierailija
11.04.2024 |

Siinä oli ihan muutama tuote, hinta oli muistaakseni 75e ja tää kauppa oli mitä ilmeisemmin K-Kauppa mistä hän oli ostoksensa ostanut (muutaman tuotteen perusteella)

Mä laskin suurinpiirtein päässä ne ostokset ja ne oikeasti maksoi melkein sen verran, okei siinä saattoi olla pari euroa lapinlisää, mutta suurinpiirtein se oli oikea hinta. 

Mikä mua nauratti ja huvitti oli tämä:

Siellä kommenteissa oli taas suomalaiset lampaat puolustelemassa tätä kaikkea :D Siis että ei täällä oikeasti mikään muka ole kallista jne :D 

Kai mä sitten itse elän omassa maailmassani, koska mun mielestä tuotteet on ollu aika kalliita viimeaikoina. 

Suomalisten laumamentaliteetti puolustelee aina, oli puolusteltava asia kuinka paha tai väärä tahansa. 

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupat on tosi kalliita ja huono valikoima jotain ihmetuotteita. En laita linkkiä, mutta tästä oli juuri tutkimus.

Vierailija
42/104 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kalliit hinnat, kovat verot, matalat nettopalkat, kallis energia, pohjoinen ja kaukainen sijainti, valtavan kokoinen julkinen hallinto asukasmäärän nähden ja kankea byrokratia. Ja kaiken varulta että jos jokin asia on aikaisemmin toiminut, se pitää korjata kiireesti rikki. Kuten koulujärjestelmä, taksiuudistus, ... Ja kaikki valtion omistuksessa olleet tulonlähteet myyty ulkomaiseen yksityisomistukseen.

Ja sitten me ihmetellään yhteen ääneen että miksi meidän rahat ei riitä, me velkaannutaan ja elintaso laskee koko ajan. Kyseenalainen kunnia pudota monesta hyvästä asiasta pahnan pohjimmaiseksi, kahdessa vuosikymmenessä.

Kiitos Sanna Marin, että laitoit miljardit EU:n elvytyspakettiin ja Uniperiin. Tekstailit lomaltasi ja häivyit itse ulkomaille, kun muut jäivät siivoamaan sotkujasi.

Persu taas öyhöttää, kun lukee jotain verkkouutisten valeuutisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut nyt Englannissa viisitoista vuotta ja aika harvoin käyn Suomessa. Nyt kun kävin jouluna niin kyllä aika järkyttyneenä noita hintoja katselin ja mietin miten köyhillä ihmisillä on varaa ostaa ruokaa enää ollenkaan.

Ja purrasaatana meinaa nostaa ruuan alvia. Se äm mä pitäisi lähettää itärajan taa, laittaisivat siellä tykinruoaksi. Siihen on sopiva saksikäsipurra, ei muuhun.  

Miettikääpä, miksi ollaan nostamassa veroja ja leikkaamassa.

Sanna Marin velkaannutti Suomen enemmän kuin kukaan aiemmin. Laittoi 3 mrd EU:n elvytyspakettiin ja 6 mrd Uniperiin. Nämä summat ovat huomattava osa hallituksen säästötavoitteista.

Oletteko tosissanne, ettei pidä tasapainottaa taloutta? Muuten käy niin kuin Kreikan.

Varakkaiden veronkevennyksiin ja muihin etuuksiin käytetään enemmän mitä muilta leikataan. Ei tämä hallitus Suomen ja suomalaisten asiaa auta.

Vierailija
44/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn K-kaupassa ja kassillinen ruokaa on sen 30-40e. Eli aika paljon lapin lisää jos menee niin kuin kerroit, tai sitten on varta vasten valinnut ne kaikkein kalleimmat jutut.

Mä kävin just eilen S-marketissa ja ostin kassillisen ruokaa, hinta 78€. Onhan sillä merkitystä, millä sen kassinsa on täyttänyt. Voihan sinne laittaa 10kg perunasäkin kympillä 🙄

Käyn pari kertaa viikossa Prismassa ostamassa kolme muovikassillista ruokaa. Viidenkympin korvilla on lasku aina. Moni itkijä ei olisi niin köyhä, jos tekisi toisenlaisia valintoja kaupassa. Itse olen köyhä valinnoista huolimatta.

Työläinen

3 muovikassillista vehnäjauhoja.

Vierailija
45/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut nyt Englannissa viisitoista vuotta ja aika harvoin käyn Suomessa. Nyt kun kävin jouluna niin kyllä aika järkyttyneenä noita hintoja katselin ja mietin miten köyhillä ihmisillä on varaa ostaa ruokaa enää ollenkaan.

Ja purrasaatana meinaa nostaa ruuan alvia. Se äm mä pitäisi lähettää itärajan taa, laittaisivat siellä tykinruoaksi. Siihen on sopiva saksikäsipurra, ei muuhun.  

Miettikääpä, miksi ollaan nostamassa veroja ja leikkaamassa.

Sanna Marin velkaannutti Suomen enemmän kuin kukaan aiemmin. Laittoi 3 mrd EU:n elvytyspakettiin ja 6 mrd Uniperiin. Nämä summat ovat huomattava osa hallituksen säästötavoitteista.

Oletteko tosissanne, ettei pidä tasapainottaa taloutta? Muuten käy niin kuin Kreikan.

Marinin hallitus sai niskaansa edellisten hallitusten jäljiltä velkaa 106 miljardia, ja lähes kaikille Marinin hallituksen esittämille kriisien ulkopuolisillekin menoille on löytynyt opposition vahva tuki, kuten koronapandemiaan ja Venäjän hyökkäyssotaan. Hallituksen kriisien ulkopuoliset toimet muodostavat tästä 10 miljardia euroa.

Nykyinen hallitus ratsasti valtaa lupauksella ettei velkaa oteta. Kuitenkin saman verran otettiin velkaa heti vuodessa!

Tässä muistutus veloista ja siitä miten kokoomus on ollut isänmaan asialla. Pieni tiivistelmä kokoomuksen osallisuudesta Suomen valionvelan syntyyn; Hyvinvointivaltion asiat ovat olleet hoitamatta vuosikymmeniä. Leikkauksia on tehty säälimättä. Veloista lähes puolet on otettu Kokoomuksen "vahtivuorolla". Lähtölaukaus oli pankkikriisi -ja kurjistaminen alkoi kokoomuksen voimin 1990 luvulla. Velkavuori alkoi kunnolla syntyä ja yrittäjät ajettiin konkursseihin ja itsemurhiin. Jatkoa seurasi 2007-2010 - Kokoomus valtiovarainministerinä 2010-2011 - Kokoomus valtiovarainministerinä 2011-2014 - Kokoomus pääministerinä 2014-2015 - Kokoomus pääministerinä 2015-2019 - Kokoomus valtiovarainministerinä Kykypuolue on tehnyt leijonanosan suomen valtionvelasta. Kurjistaminen, velanotto ja holtiton meno jatkuu kokoomuksen ideologian mukaisesti Orpon toimesta ja hyvinvointivaltiosta on jäljellä enää pahoinvointivaltio.

Vierailija
46/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lammaskansa

nettomaksaja

mallioppilas

pohjolan hölmölä

Vierailija
47/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on. Tästä oli jossain uutinenkin. 

Inflaatio on ollut n. 10%.

Ruokien hinnat on nousseet n. 20%

Tuottajahinnat ei ole nousseett ja siellä ne lihavat Keskusliikkeet heiluu EK:saa vaatimassa palkansaajille ja eläkeläisille lisää leikkauksia ja hallitus tekee mitä EK haluaa. 

Vierailija
48/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, siellähän ei inflaatio ole ollenkaan vaikuttanut hintoihin. Taidat nyt höpötellä omiasi. 

Vierailija
49/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on. Tästä oli jossain uutinenkin. 

Inflaatio on ollut n. 10%.

Ruokien hinnat on nousseet n. 20%

Tuottajahinnat ei ole nousseett ja siellä ne lihavat Keskusliikkeet heiluu EK:saa vaatimassa palkansaajille ja eläkeläisille lisää leikkauksia ja hallitus tekee mitä EK haluaa. 

+Alkutuottajille ei makseta yhtään sen enempää kuin ennenkään ja nostavat siksi meidän kustantamia maataloustukia. Kesko ja S ryhmä on yksi syöpä. Pitäisi lailla suitsia noiden toimia että rahat menee sille joka työt tekee eikä sijoittajien taskuun.

Vierailija
50/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn K-kaupassa ja kassillinen ruokaa on sen 30-40e. Eli aika paljon lapin lisää jos menee niin kuin kerroit, tai sitten on varta vasten valinnut ne kaikkein kalleimmat jutut.

Mä kävin just eilen S-marketissa ja ostin kassillisen ruokaa, hinta 78€. Onhan sillä merkitystä, millä sen kassinsa on täyttänyt. Voihan sinne laittaa 10kg perunasäkin kympillä 🙄

Mitä ihmettä te oikein ostatte tai onko teillä joku jättikassi?

Mun ostokset on yleensä 20 ja 30 euron välillä ja niillä saa muovikassin ihan täpötäyteen.

Vierailija
51/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lammaskansa

nettomaksaja

mallioppilas

pohjolan hölmölä

Eli rysssäntrollin tekemä avaus.

Vierailija
52/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ruoka on törkeän kallista. Omat keinoni ovat syödä mahdollisimman terveellisesti, (jotta lääkäri pysyy loitolla ;)) mutta vain tarvittavan määrän. Lisäksi kasvatan itse osan ravinnosta, kerään marjoja ja sieniä.

Vierailija
53/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintoja (ja valikoimaa) voi helposti itsekin katsoa eli lidl.de.ja lidl.es

Ainakin viinien hintataso on todella paljon alempi kun suomessa

Vierailija
54/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te oikein ostatte tai onko teillä joku jättikassi?

Mun ostokset on yleensä 20 ja 30 euron välillä ja niillä saa muovikassin ihan täpötäyteen.

Ei kai kukaan enää käytä muovikasseja vuonna 2024?😳😳

Vierailija
55/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjaan ei kannata verrata kun niillä on se rahaprintteri aina pyörimässä (öljy/kaasutuotot)...

Vierailija
56/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on kallista mutta riippuu mitä ostaa ja mistä 

esim Kampin k kauppa on extrakallis 

nykyään käy kaupassa Nurmijärvellä kun käyn vanhempieni luona. Siellä jopa kookaupat on edullisempia ja on tarjouksia 

Vierailija
57/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyväosainenkin olen järkyttynyt ruoan hinnan noususta. Kana ja kahvi etenkin hurjissa hinnoissa.

Vierailija
58/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hintoja (ja valikoimaa) voi helposti itsekin katsoa eli lidl.de.ja lidl.es

Ainakin viinien hintataso on todella paljon alempi kun suomessa

Miksi jotkut alapeukuttaa tätä?? Tieto lisää tietysti tuskaa mutta silti

Vierailija
59/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkisi ei vielä kerro mitään ja on kovin mustavalkoinen. Ei kait noin kukaan vertaan maan hintatasoa?

Jos halutaan verrata jonkun maan hintatasoa, se pitäisi suhteuttaa kansalaisten ostovoimaan. 

Suomen kansalaisten ostovoima, ei suinkaan ole esim. Eu-maiden alhaisempia, vaan keskitasoa ja kestää kansainvälisen vertailun. 

Jossakin Unkarissa hinnat ovat paljon alhaisemmat kuin Suomessa, mutta niin on siellä myös palkkataso, eläkkeet ja tuet. 

Sama Norjassa, mutta toisinpäin. 

Vierailija
60/104 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hyväosainenkin olen järkyttynyt ruoan hinnan noususta. Kana ja kahvi etenkin hurjissa hinnoissa.

Ja juustot!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi