Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomen armeijan tukikohdat on keskellä metsiä?

Vierailija
11.04.2024 |

Siis aivan oikeasti, olen intin käynyt nuori mies. Viime aikoina olen tutustunut paremmin Espanjan, Iso-Britannian, Saksan ja Korean armeijoihin internetin kautta. Niillä ne tukikohdat on lähellä kaupunkeja ellei itse kaupungin sisällä! Esimerkiksi Espanjassa ja Iso-Britanniassa armeijan kasarmit on pääasiassa kaupunkien sisällä eikä keskellä landea tai ei mitään..

Miksi Suomessa on näin? Utin jääkärirykmenttikin joka keskittyy erikoisjoukkojen toimintaan, eikö olisi paljon järkevämpää että se sijaitsisi lähellä Helsinkiä - jotta valmius puolustaa pääkaupunkiamme olisi nopeaa eikä kestäisi ajaa 2 tuntia sieltä Kouvolan suunnilta taas sinne..

Mietin vain vähän niiku miksi meillä täällä kasarmit on vähintään 50 kilometriä lähimmästä kebab-pizzeriasta ja sillee... Pizzeria ei ole mietiskelyni syy - se oli huulenheittoa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska kehitysaluepolitiikka

Vierailija
22/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin intin Santahaminassa. Vatutti , kun Stadin keskustaan vesiteitse ei ole pitkä matka ja ollaan jumissa saaressa. 

Usein , yleensä harjoiteltiin Helsingissä ja Vantaalla. 

Sitten armeillajalla on paikka lähes keskustassa, yleensä sotilaspoliisien nakkeja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman sama kuin lentokenttien kanssa, nekin halutaan kätevästi kaupungin läheisyyteen, mutta parin vuoden kuluttua ollaan itkemässä lentomelusta. Se on parempi, että nuo melua ja liikennettä aiheuttavat toiminnot perustetaan tarpeeksi kauas asumuksista.

Vierailija
24/26 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Ei armeijalla ole mitään järkeä toimia metsässä muussa tarkoituksessa kuin harjoituksissa. Niissä metsä vasta onkin järkevää. Mutta muuten nämä tukikohdat pitäisi saada kaupunkeihin.

Vierailija
25/26 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan haluaisi teinipoikia pyssyt kädessä lähellekään asutusta. 

Ei ne kovat piipussa asutuskeskuksissa harjoittele 

Vierailija
26/26 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä muuallakin. Ainiin ekana kysytään vauvalta kun ei osata esim Googleen kirjoittaa