Onko tori.fissä myynti yhtään piristynyt?
Kun uudistus tuli niin hiljeni paljon. Itse yleensä vain ostan, selaan toria päivittäin ja hakemiini kategorioihin ei tule kyllä tällä hetkellä lähellekään sitä määrää tavaraa myyntiin kuin vielä ennen uudistusta. Ennen uudistusta myin välillä jotain, mutta nyt en ole hetkeen myynyt, olen vain lukenut että ilmoituksia ei uudistuksen tultua ole katsottu kovin paljon. Mutta onko myynti yhtään nyt piristynyt? Itse voisin ostaa parikin asiaa, mutta ei ole tullut sellaisia myyntiin edes.
Kommentit (53)
Itse ennen selailin toria useamman kerran päivässä parhaillaan, sekä myyjänä että ostajana. En selaa enää, meni liian sekavaksi ja nämä kaikki diilit ja tunnistautumiset jne niin ei kiitos. Lopetin käytön kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Katseluita ei tule kuin ihan yksittäisiä. Siitä huolimatta sain äsken myytyä yhden jutun, ostaja oli kuulemma tullut etsimään juuri sitä ja oli pitkään sitä halunnut ja etsinyt. Kyseessä oli vähän harvinaisuus, joita ei ole saanut kaupasta vuosiin. Lastenvaatteet, naisten vaatteet, korut ym ei näytä menevän nyt ollenkaan.
Mä löysin kans tällä viikolla Torista yhden todellisuuden harvinaisuuden jota olin etsinyt pitkään (käytännössä 3-4 vuotta) antiikkiliikkeistä, kirppareilta, vanhojen tavaroiden kaupoista ja sisustusliikkeistä. Tein hyvät kaupat noutamalla ja tinkaamatta koska hinta oli kohdillaan niin että sekä myyjälle että minulle jäi varsin hyvä mieli kaupoista.
Myyn siellä ja viestit ei vieläkään tule kunnolla perille. Osa tulee osa ei.
Joo ei. Niitä ilmoituksia ei enää näe eikä katso tässä systeemissä kukaan. Pilalle meni.
Viestejä saattaa tulla kerralla useampia. Joku bugi siellä täytyy olla. Muuten on hiljaista. Meni hyvä kauppapaikka ihan pilalle.
Jep. Yritin myydä tuotetta joka takuulla olisi ennen mennyt aika nopeasti. Nyt ei tule katselukertoja ollenkaan. Eli ilmoitusten selaaminen on niin hankalaa ettei ihmiset näe niitä.
Vierailija kirjoitti:
Reilun tonnin hintainen syntikka oli myynnissä 14 tuntia, ensimmäinen kyselijä osti pois eikä yrittänyt edes tinkiä. Muutaman kympin tavaroista tulee sitten niitä tinkausviestejä, joihin en kylläkään koskaan vastaa mitään.
Ostajat ostaa, tinkaajat tinkaa.
Ei netissä kannata myydä mitään, minkä hinta on alle vaivanpalkan. Itse vien kaiken sorttiasemalle, mitä ei joku ystävä tai sukulainen tarvitse koska aikaa menisi alle 100€ tuotteiden myymiseen, postittamiseen/noudon sopimiseen ja ohareihin ihan liikaa... kun puhutaan hintaluokasta 500€-> vähenee ostajien ja erityisesti pilailijoiden määrä exponentaalisesti hintaan nähden ja jäljelle jää vain tosiostajat...
Voiko olla niin että ihmiset eivät löydä etsimiään tuotteita kun osastoja on karsittu ja sekoitettu/yhdistetty keskenään? Joku toisessa Torin muutosta koskevassa ketjussa valitti että esim. polkupyörien osastointia on muutettu niin ettei pysty enää hakemaan tarkasti sellaista mitä etsii.
Käytän puhelimella selaimen kautta, en sovellusta.
Vanhan torin aikaan tuli avattua ilmoituksia todella paljon enemmän, kun kuvat oli niin pieniä ja kuvausteksti ei mahtunut kokonaisuudessaan näkymään.
Nyt uuden torin aikaan koko kuvausteksti näkyy heti ja kuvat on isompia ja zoomattavissa vielä isommiksi. Ilmoitusta ei siis tarvitse avata, ellei oikeasti kiinnostu tuotteesta.
Varmaan tämäkin on yksi syy katsomiskertojen vähenemiselle.
Laitoin uudistettuun Toriin nyt kokeeksi ilmoituksen ja kolmessa päivässä on tullut kymmenen katselukertaa. Ennen tässä ajassa ilmoitukseni saivat lähemmäs 300 näyttöä ja useita viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän puhelimella selaimen kautta, en sovellusta.
Vanhan torin aikaan tuli avattua ilmoituksia todella paljon enemmän, kun kuvat oli niin pieniä ja kuvausteksti ei mahtunut kokonaisuudessaan näkymään.
Nyt uuden torin aikaan koko kuvausteksti näkyy heti ja kuvat on isompia ja zoomattavissa vielä isommiksi. Ilmoitusta ei siis tarvitse avata, ellei oikeasti kiinnostu tuotteesta.
Varmaan tämäkin on yksi syy katsomiskertojen vähenemiselle.
Lisäksi nyt näkyy heti sijaintipaikkakunta. Ennen piti avata ilmoitus, ennenkuin näki, että sijaitsiko tuote omalla tai lähi-paikkakunnalla, vai toisella puolella Etelä-Savoa. Ei tule turhia ilmoituksen avaamisia tuostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt tehosekoittimen, tarjoiluvadin, puutarhakalusteet, pöydän ja yöpöydän. Nämä kaikki uudessa Torissa.
Vissiin noudettuna?
Tarjoiluvadin lähetin ja muut on noudettu. Isoja tavaroita niin on noudettu.
Minäkin kokeilin laittaa uuteen toriin ilmoituksen, koska olen siellä ennen myynyt paljon. Ilmoituksen tekeminen oli vähän hitaampaa ja vaati enemmän klikkauksia kuin ennen, mutta ihan ok. Laitoin sellaisen tuotteen, joka on tunnettua merkkiä ja samankaltaisia olen saanut ennen myytyä hyvin ja nopeasti. Mutta nyt tosiaan ei enää edes katsota sitä ilmoitusta. En tiedä missä vika. Hyvä otsikko, erinomainen kunto, hyvät kuvat ja hinta on riittävän alhaalla. Ehkä siellä ei sitten ole väkeä katsomassa. Lastenvaate kyseessä.
Minä en ole myynyt, mutta käyn ostajana katsomassa uusimpia alueeni ilmoituksia lähes päivittäin. Olen ostanut mm. sukset ja monot lapselle ensi talveksi.
Toivottavasti kaikki eivät torilta kaikkoa, en ole facessa ja huuto.net ei oikein innosta.
En tiedä onko oikeasti ostajia vai huijareita, mutta kyselevät onko tavara vielä myynnissä.
Ilmoitukseni alussa lukee että on edelleen myynnissä.
Joten oletan että asiaa kyselee botti tai huijari.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko oikeasti ostajia vai huijareita, mutta kyselevät onko tavara vielä myynnissä.
Ilmoitukseni alussa lukee että on edelleen myynnissä.
Joten oletan että asiaa kyselee botti tai huijari.
Itse aloitan keskustelun aina kysymällä onko tuote vielä myynnissä. Sori siitä.
Jatkan kyllä lausetta aina näin: jos tuote on vielä myynnissä, niin laitatko tilinumerosi, maksan heti. 👍
Viime kuussa ostin Torista kalliin sormuksen. Ilmoituksessa luki jo "myyty", mutta rohkenin kysyä silti. Myymättä oli. 🤷
Suosikiksi kyllä lisätään, mutta ei osteta.
Vein design-maljakot, matot ja rottinkikalusteet suosiolla sitten mökille, turha niitä pitää tarjolla renkaanpotkijoita varten.
Itse sain myytyä 2 lasten urheilutarvikkeet parissa viikossa. Molemmissa noin 40 näyttökertaa, sitten löytyi ostaja.
On kyllä sen tason uudistus että voisi luulla Riikan ja Petterin olevan uudistuksen takana.