Muita läheisriippuvaisia? Vertaistukiketju 💗
Menin tyhmyyttäni tunnustamaan läheisriippuvuuteni miehelle, ja sehän oli kätevää hänen kannaltaan. Informaatiota siitä, että mua voi tosiaan kohdella miten haluaa, enkä ikinä jätä. Juominen on lisääntynyt, eikä enää edes pahoittele ylilyöntejä ja niitä lieveilmiöitä (haukkuminen, uhkailu ym) mitä se aiheuttaa. Voi kun voisin sanani perua! Tuntuu että rakensin itselleni ikuisen vankilan 😣
Olen lukenut kirjallisuutta aiheesta aivan valtavasti, katsellut youtubesta videoita, mut tää on vaan toivotonta! Vaikka ymmärrän syyt ja seuraukset ja sen, että mun pääkoppani on tässä se merkittävin tekijä.
Terapiaan ei ole varaa näillä palkoilla, saako tähän apua julkisesta terveydenhuollosta?
Onko palstalla muita jotka tästä kärsii? Ihan helvettiä!
Kiitos kommenteista kaikille. En luule että tuo juominen minusta johtuu, vaan tää kärsimys kun en kykene lähtemään ja se että tähän alun perin edes ajauduin. Pelastamaan elämäni rakkautta kuningas alkoholilta, se tavallinen tarina.
Suhde itseen on vääristynyt jo lapsena. Tiedän että tarvitsen terapiaa, mut ne maksut on kelakorvauksen jälkeenkin yksinkertaisesti liikaa tällä hetkellä. Siksi luen aiheesta ihan hirveästi ja olen kirjoittanutkin paljon omista tuntemuksista. Mut yhä vaan olen täysin arvoton ilman tuon alkoholistin kyseenalaista huomiota. Siis tiedän etten tietenkään ole, mutta se tunne on niin voimakas että ohjaa käyttäytymistä. Ja tässä ollaan.
Ap