Oikeasti jotkut pitää Siipiweikot - ravintolan ruoasta?
Kerran kävin siellä kun sitä oli hehkutettu niin paljon.
Otin siipiä, myös luuttomia, mozzarellatikkuja, halloumi yms erilaista vähän jokaista.
Mikä pettymys. Kaikki maistuu samalle, todella tunkkaista ja rasvaista. Siipikastike oli järkyttävää, todella etikkaista ja sen jälkeen kaikki maistui oikeastaan pelkästään sille kastikkeelle. En saanut siitä kokemuksena oikeastaan minkäänlaista nautintoa.
Oli kallista, pöydät todella lähekkäin ja ruoan makunautinto pettymys. Kertakaikkiaan en vain pitänyt.
Ehkä ne mozzarellatikut majoneesin kanssa oli ihan ok mutta kokonaisuudessaan oli kyllä kehno kaiken kaikkiaan.
Täälläkö on joku joka oikeasti nauttii siellä syödä?
Kommentit (66)
Jollakin lihaniska Siipiveikko fanilla (tai kenties yritykseen kuuluvalla?) mennyt tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jollakin lihaniska Siipiveikko fanilla (tai kenties yritykseen kuuluvalla?) mennyt tunteisiin.
Miten niin?
Itse en käy missään siipipaikoissa (tai ravintoloissa muutenkaan) vaan teen ruuat itse ja saan niistä hyviä. Kasvisruokakin on hyvää mutta vegaaniset mössöt ei.
siis itse haen kaikki wingsit ja hornetit ruokajonosta parhaat on kyllä ne buffalo siivet ja kanapalat joissa ei ole luita. ja kaikki kastikeeet meksiko.de kaupasta, paras on valentino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Itse en käy missään siipipaikoissa (tai ravintoloissa muutenkaan) vaan teen ruuat itse ja saan niistä hyviä. Kasvisruokakin on hyvää mutta vegaaniset mössöt ei.
Kiitos tiedosta, vammanen. Kukaan ei kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Siivet pakasteesta friteerauskeittimeen. Siinnä se. Joka paikassa ne tehdään samalla tavalla.
Itse teen kotona niin että ovat kolme tuntia uunissa miedolla lämmöllä. Ravintolassa ei voi niin tehdä. Tulee sata kertaa parempia.
Ei niitä kuulu hauduttaa. Siipiveikot tarjoaa Buffalo-tyylin winsejä ja siinä on omat sääntönsä, että ne niitä ovat. Tuleehan karjalanpaististakin sata kertaa parempaa, kun laittaa siihen kermaa ja aurajuustoa, mutta se ei enää ole karjalanpaistia.
Wingsit eli siivet ei ole ruokaa vaan naposteltavaa kaljan kaverina, voisi verrata sipseihin. Kuka menisi sipsiravintolaan tilaamaan lautasellisen sipsejä ja dippiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Mitä helvettiä sitten teet tässä ketjussa? Suksi v**tuun, kiitos.
miksi mennä spugeravintolaan kun on parhaat mausteet kotona jo ja kanat haetaan ruokajonosta?
tv Andy the master bum
täällhän minä olen,
. Tilasin mexgrocerilta Hollannista, chilit maksoi 58 e, arvonlisävero 8 e ja DHL kuljetus sen 16 e ja tuli viikossa ovelle. Laskin, että vaikka esim soosikaupassa Suomessa postit olisi 7e, niin kaikki on 2-3 kertaa kalliimpaa Suomessa. Pelkät chilipullot eli samat mitä soosikaupassakin myydään (varmaan tilaavat tuolta itsekin) olisi maksaneet n 150 e + posti. Onneksi oli Tajinit myös alessa eli 1,50 e kpl (50 pros ale), Suomessa Tajini maksaa 6 e pieni pullo eli tilasin niitä 10 kpl = 15 e, Suomessa 60e/10. lempparini Meksikossa olli Valentino, Salsa chile habanero musta, ja tajin eli peruschilit joka ruokaan.
https://www.mexgrocer-eu.com/search?term=chili+sauces
viimeksi ruokajonosta
3 prk sushi inkivääriä '
500 g rub poppamies grillimaustetta
naudan burger pihvit
chicken wings
chicken bites
lapsin savulohikeitto 2 kpl
3 x kanavalmisateriaa
kasvikset
noodeleita
leipää
tonnikalaleipä
maisssia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivet pakasteesta friteerauskeittimeen. Siinnä se. Joka paikassa ne tehdään samalla tavalla.
Itse teen kotona niin että ovat kolme tuntia uunissa miedolla lämmöllä. Ravintolassa ei voi niin tehdä. Tulee sata kertaa parempia.
Ei niitä kuulu hauduttaa. Siipiveikot tarjoaa Buffalo-tyylin winsejä ja siinä on omat sääntönsä, että ne niitä ovat. Tuleehan karjalanpaististakin sata kertaa parempaa, kun laittaa siihen kermaa ja aurajuustoa, mutta se ei enää ole karjalanpaistia.
Sous wide menetelmällä kypsennetyt Broilerinsiivet kypsyvät tasaisesti ja säilyttävät mehukkuutensa. Siivet kypsennetään matalassa lämpötilassa jonka jälkeen ne voidaan paistaa kovammalla lämmöllä rapeiksi.
Ravintoloissa tälläistä on mahdoton toteuttaa.
Toki se Mild ja Medium kastike maistuu hirveältä ja tunkkaiselta. Hot, Hot Garlic ja X-hot ovat parhaat kastikkeet, ei maistu tunkkaiselta. Nuo vammaisten miedommat kastikkeet on tosiaan lantrattu öljyllä.
Kotona napostelen telkkaria katsellessa Hot Garlic kastikkeessa dipattuja porkkanoita. On muuten hyviä eikä mitään vegaanimössöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sous wide menetelmällä kypsennetyt Broilerinsiivet kypsyvät tasaisesti ja säilyttävät mehukkuutensa. Siivet kypsennetään matalassa lämpötilassa jonka jälkeen ne voidaan paistaa kovammalla lämmöllä rapeiksi.
Ravintoloisshan ranskanperunatkin tehdään niin että ensin kuoritaan perunat ja sitten ne suikaloidaan. Liika tärkkelys pestään pois ja esikeitetään öljyssä ja vasta sen jälkeen kypsennetään lopullisesti.
Tai sitten kaadetaan vaan pakasteperunat keittimeen....
Vierailija kirjoitti:
Mistä kaupasta löydät kunnollisia siipiä? Meillä kaupoissa ei ole kuin Horneteja, jotka ovat pilkkaversio kunnollisista siivistä. Ennen ne olivat edullisinta mahdollista siipikarjanlihaa, mekin ostettiin niitä joskus ysärillä pari kiloa kerrallaan kahdelle syöjälle eli yksi uuninpelti täyteen. Horneteissa sekä lihanjalostamo että kauppias hieroo käsiään yhteen ja nauraa pankkiin mennessään, että saatiinpa taas asiakas ostamaan mukaedullista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella ravintolalla on sous-wide. Se on ihan eri asia kuin kolme tuntia uunissa, joka sekin onnistuu ravintolassa, mutta Buffalowingsit tehdään fritissä ja soosi on etikkaista, koska sen kuuluu olla etikkaista. Jenkeissä soosi on samanlaista, mutta broilereissa on isommat siivet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kävin ensimmäistä kertaa kun sitä joskus hehkutettiin. Ensin nauratti kun SiiWeget näytti ihan porkkanamehussa lilluvilta pökäleiltä.Olivat aika mauttomia ja tosi kuivia. Kastike auttaa? EI! Se oli se hirvein osa, maistui vain etikalta ja härskiintyneeltä öljyltä (ja minä vielä rakastan etikkaa). Tuskastuneesti söin pökäleet ja kastikkeeseen koskeneet ranskikset.
Vegaaniset chilinuggetit oli aika normi, Vöner chiggens tikut parhaita näistä, ja ranskikset ja kasvistikut ja dipit (sriracha ja vegan blue) oikeasti hyviä. Mutta ei niin hyviä että menen toiste.
Ongelma ei ole ravintolassa vaan sun vegaanihöpötyksessä. Syö eläimiä, ne maistuu hyviltä, myös kasvisten kanssa.
Sanoinko että
Jos minä olisin vegaani, en takuulla astuisi jalallani ravintolaan, jonka nimikin kertoo, mitä siellä tarjotaan eli kanalinnun siipiä. Etsisin suosiolla vegeravintolan enkä rääkyisi liharavintolan huonosta vegetarjonnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kaupasta löydät kunnollisia siipiä? Meillä kaupoissa ei ole kuin Horneteja, jotka ovat pilkkaversio kunnollisista siivistä. Ennen ne olivat edullisinta mahdollista siipikarjanlihaa, mekin ostettiin niitä joskus ysärillä pari kiloa kerrallaan kahdelle syöjälle eli yksi uuninpelti täyteen. Horneteissa sekä lihanjalostamo että kauppias hieroo käsiään yhteen ja nauraa pankkiin mennessään, että saatiinpa taas asiakas ostamaan mukaedullista ruokaa.
Harmi kun Pirkka lopetti kokonaisien ja maustamattomien siipien valmistuksen. Ne oli parhaita.
No saa niitä nystyröitä sentään maustamattomina vieläkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Buffalo wings and beer are a classic pairing. For classic buffalo wings, a pale ale or IPA is a good choice due to their hoppy and slightly bitter flavor, which complements the spice of the wings."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkasesta löytää 2kg ja 5kg laatikoita.
Söin hummereita jo 1800 luvulla. Silloin ne oli lähinnä köyhien ruokaa. Säilykkeinä sai halvalla.
Olivat silloin isoja ja hyviä. Kaikki sanoi hyi yök...Sitten niistä tuli Lobstereita.
https://historianet.fi/yhteiskunta/arkielama/hummerin-tie-koyhien-sapus…