Jumissa omistuskämpässä
Moi,
Mulla on ihan älytön tilanne, siis asun rivitalossa ja liian isotta 90 neliön asunnossa yksin avioeron jäljiltä, ja en tiedä miten pääsen täältä pois, kun tähän asuntoon on tulossa hirveät 108 tuhannen euron remontit, eli isommat kuin asunnon arvo tällä hetkellä, niin olen aika jumissa täällä. Onko kenelläkään vinkkejä mitä tehdä? Siis näitten tulevien remonttien takia asunnosta saa enintään puolet sen ostoarvosta ja ei siitäkään ole yhtään tarjousta tullut kun on jo ollut kuukauden myynnissä. Ärsyttävää kun ei voi tehdä mitään ja itellä 90 tonnia lainaa ja olis kiva kun saisi edes omat pois ettei jäisi pelkät lainat niskaan kun kämpästä lähtee, että ymmärrätte varmaan miten viheliäinen tilanne. Kaikki muutkin asiat on päin persettä, ansiosidonnainen loppuu ja ei oo töitä että en pysty kohta maksamaan edes juoksevia kuluja ja sillee, että mistä perseestä mä revin ne rahat jotta on katto edes pään päällä, vai kun kesä tulee niin pitääkö suosiolla muuttaa veneen alle asumaan....
Nimimerkki, Riku
Kommentit (25)
Minimoi tappiot. Voi olla parempi myydä nyt halvemmalla kuin on ajatellut, kuin jäädä makselemaan remonttilainaa.
Olisi varmasti kiva saada omat pois, mutta läheskään aina se ei ole mahdolllista. Se on kuitenkin ihan tavallista, kovinta ääntä asuntokaupoista pitää aina ne, jotka on tehneet isoja voittoja. Tappiolla myy vähintään yhtä moni, niistä ei vaan samalla tavalla huudella.
108k remontit? Häh? Siis tuon verran sun osakkeelle vai? Mistä moinen summa nyt yhtäkkiä tullut? Putkiremontti, kattoremontti ja valesokkelin kengitys/salaojia vai mitä kaikkea tuossa on?
Talousneuvonta, diakonin kanssa tai yleensä ihmisten kanssa puhuminen, että saa purettua huolia ja saa näkökulmaa ja ajatusratoja avattua.
Rivitaloasunnon ostaminen velaksi on verrattavissa omaan jalkaan ampumiseen, ihan täsmälleen yhtä älykäs toimenpide.
Olin juuri samassa tilanteessa ja liki samanlainen asunto. Minä myin aika kovalla tappiolla, siihen nähden mitä maksoin 4 vuotta sitten. Onneksi ei jäänyt velkaa, mutta eipä jäänyt rahaakaan myynnistä. Joten, myy vaikka halvemmalla, mutta siten että et maksa kuollutta lehmää.
Pienemmillä rivitalo asunnoilla kauppa näkyy käyvän ainakin meillä päin. Kolmiot ja isommat ei mene millään hintaa. Mutta ihmettelen kyllä remontin hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Rivitaloasunnon ostaminen velaksi on verrattavissa omaan jalkaan ampumiseen, ihan täsmälleen yhtä älykäs toimenpide.
Rivitalossa yhdistyy omakoti- ja kerrostaloasumisen kaikki paskimmat puolet. Täytyy olla harvinaislaatuisen tyhmä, jos rivitaloasunnon itselleen hankkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rivitalossa yhdistyy omakoti- ja kerrostaloasumisen kaikki paskimmat puolet. Täytyy olla harvinaislaatuisen tyhmä, jos rivitaloasunnon itselleen hankkii.
Ja miten tämmöinen kommentointi auttaa alkuperäisessä ongelmassa? Ihme kiusaamismeininkiä taas, sitten kummastellaan silmät pyöreinä kun nuoriso kiusaa ja voi huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tämmöinen kommentointi auttaa alkuperäisessä ongelmassa? Ihme kiusaamismeininkiä taas, sitten kummastellaan silmät pyöreinä kun nuoriso kiusaa ja voi huonosti.
Harmittaako, kun haksahdit rivitaloon? Olen pahoillani puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla, oman rivitalo-osakkeen myin pois jo 20 vuotta sitten ja olen siitä asti asunut omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet olevinasi vitsikäs mutta olet ilkeä kiusaaja.Hyi!
Kuulostaa aika kalliilta remontilta. Onko tarkoitus tehdä samaan aikaan putki-katto-, ikkuna- ja kaikki muutkin isot remontit?
Jos et saa myytyä, niin asu siinä kunnes remontit on tehty, ja laita sen jälkeen vuokralle? Meillä vuokratuloilla saatiin lähes katettua laina-ja muut kustannukset.
Jossainhan pitää asua. Miksi et vuokraa yhtä huonetta, vaikka airbnb.nä ja jatka asumista.
Yhtiövastike nousee, mutta saat kotiin jotain uutta, mitä remontissa tehdään.
Jätät kaiken maksamatta ja hylkäät asuntosi. Muutat kaupungin vuokraluukkuun ja kätöseen Kela Gold, murheet ovat taaksejääneitä.
Sama tilanne, ostajaa odottelen. Rempat on onneksi tehty, että sen puoleen parempi tilanne.