Mikä saisi sinut muuttamaan? Töiden perässä?
Onko sinun hyvä olla siellä missä olet?
Onko jokin paikka, missä sinun olisi helpompi tai parempi eläää omannäköistäsi elämää?
Huomioi, että jos ajattelet, että paikka, jossa et ole käynyt, olisi sinulle parempi, perustuuu se kuvitteluusi sen tiedon pohjalta, mitä tiedät paikasta. Et voi tietää, miten kyseinen paikka oikeasti sopiii sinulle, ennen kuin itse olet sielllä.
Onko jokin paikka, missä haluaisit asua tulevaisuudessa?
Onko sinun mahdollista toteuttaa omannäköistä elämäää siellä missä olet nyt?
Onko jokin paikka jossa sinun olisi helpompi toteuttaa omannäköistäsi elämää?
Miten voit toteuttaa haluamaasi elämää juuuri siellä, missä olet?
Kommentit (40)
Olisi kyllä, mutta se ei ole minun mahdollisuuksieni rajoissa.
Taivaan isältä olen kyllä pyytänyt. Vielä ei ole myöntävää vastausta tullut, mutta ehkei pyyntöni olisi minulle edes hyväksi?
Jos nyt vaikka aloitettaisiin siitä ettei minua yritetä jatkuvasti survoa naisyhteisöihin niin ettei edes ole mahdollista tavata parisuhdekumppania. Samoin käsitöiden tyrkyttäminen yms. saisi loppua.
Töiden tai opiskelun perässä muuttaminen (oman alan eli media-, tv-, elokuva-alan työ tai opinnot). Rakkaus toisena vaihtoehtona, mutten näe tulevaisuutta etäsuhteelle, joten tuskin suhde ehtisi kehittyä siihen pisteeseen, että herättäisi muuttohalut.
Vierailija kirjoitti:
Jos tietäisi että kaikille on laadukas asunto tai talo, toimiva internet ja koneet saatavilla, ..... palvelut kunnossa (optikko, hammaslääkäri ja muut), ....., pakettien nouto - vaikka ulkomaillakin. Ettei olisi koko ajan että toimiiko se ja tuo, vai ei toimi. Suomessa pitää miettiä saako huonekalut, pesukoneen tai erikoislääkärin toisella paikkakunnalla. Koska moni asia voi hajota kotona ja on tietty kesto.
Ihmettelen näitä välillä, vaatimuksia että kaikki pitää olla tosi lähellä ja heti saatavilla. Miten usein sitä naapurissa olevaa optikkoa tai hammaslääkäriä tarvitsee? Tai uutta tuolia tai pesukonetta just nyt tällä sekunnilla?
Olen aina viihtynyt pk-seudulla.
50+
Haluan muuttaa eläkkeellä isompaan kaupunkiin, jossa palvelut ja terveydenhuolto ovat lähellä. En Helsinkiin kuitenkaan. Nykyinen asuinpaikka on kaunis ja rauhallinen, mutta täältä pitää aina lähteä kauemmas. Alan kyllästyä samoihin nurkkiin.
Olen muuttanut opintojen vuoksi ja työn takia yhteensä 12 kertaa. Loppui ympäri Suomea ravaaminen vakituiseen työhön eikä kouluikäisiä lapsiakaan enää halunnut sopeutumaan uusiin paikkoihin.
Harkitsen muuttoa jonnekin Keski-Eurooppaan. Kielen opiskelun olen aloittanut jo aikaa sitten. On alkanut ahdistaa tämä Suomen ilmapiiri eikä työtilannekaan kovin hyvältä näytä.
Olen muuttanut työn perässä yksin ulkomaille ja yhden kerran rakkauden perässä toiseen maahan. Olen myös muuttanut saman kaupungin sisällä muutaman kerran. Sopeudun helposti, jos on turvallinen asuinympäristö. Seuraavaksi suunnittelen muuttavani Helsinkiin takaisin. On kiva, että on kokemusta eri maista ja kaupungeista. Maaseudulla en ole koskaan asunut, sillä siihen suuntaan ei ole elämä vienyt.
Ihmiset ovat liian laiskoja muuttamaan. Helsingissäkin on yli 5v työttömänä olleita, jotka eivät voi muuttaa muualle koska odottavat töitä. Ei helv...
Töitä löytyy ympäri suomea. Varmasti pk-seudultakin, jos ihmiset vain eivät olisi niin laiskoja.
Mä aion elää elämäni muuttaen. Oon nyt 36v mennessä asunut 6 eri maassa ja 9 eri kaupungissa. Vierivä kivi ei sammaloidu. Eli ei paljon tarvii, mä sopeudun ja pärjään aina, samoin mun kumppani.
Ihan helpolla en lähtisi enää muuttamaan minnekään. Olen asunut monessa eri maassa ja muuttaminen on tullut liiankin tutuksi.
Olen muuttanut ja kohta muutan uudelleen kun ei kukaan suomessa palkkaa yli 50 vuotiasta. Lähden siis takaisin ulkomaille ja pysyvästi.
Olen eläessäni muuttanut paikkakuntaa 2 kertaa omien opintojen takia ja 3 kertaa miehen opintojen takia. Ennen miestä asuin jo 2 eri paikkakunnalla, lisäksi on vaihdettu 7 kertaa paikkakuntaa miehen työpaikan takia. Eli 14 paikkakuntaa on tullut asuttua ja ihan syystä 😊
En haluaisi enää muuttaa, mutta voi olla että niin tulee käymään vielä joskus.
Töiden perässä minut saisi muuttamaan se, että saisin töitä toiselta paikkakunnalta.
Tykkään kyllä asua missä asun, mutta työttömyys rassaa. Olen hakenut töitä muualtakin, mutta eipä ole tärpännyt. Että sellainen työvoimapula.
Myin asunnon ja muutin vuokralle, sekä hävitin samalla paljon turhaa tavaraa. Nyt pystyn oikeestaan muuttamaan sinne minne haluan. En ole enää sidottu mihinkään. Työt on muuttuneet monelle pätkätöiksi, joten ei kannata niidenkään takia hirttäytyä kuukautta pidemmälle tulevaisuuden suunnitelmille. Ja erosin jo neljä vuotta sitten ja lapset on jo omillaan ja aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään asia saisia mua muuttamaan työn perässä. Mulla on ystävät ja perhe täällä missä olen. Ne on tärkeämpiä kuin yksikään työ.
Olen muuttanut työn perässä 600km päähän ja nykyisin näen vanhoja ystäviä ja perhettä (tarkoittaen vanhempia ja sisaruksia) melkein useammin kuin samalla paikkakunnalla asuessa. Silloin muka pystyi näkemään helposti koska vaan, mutta käytännössä kaikki oli niin kiireisiä muiden juttujen kanssa että nähtiin tosi harvoin. Nyt kun käyn kuukauden tai parin välein, muut tuntuvat priorisoivan sitä harvinaista tilaisuutta kun olen käymässä. Saan helposti aina täytettyä viikonlopun sillä että tapaan niitä tärkeitä ihmisiä.
Minä taas nimenomaan haluan asua eri paikkakunnalla, kuin missä olen töissä. Jos työpaikalta määrättäisiin siirto omalle paikkakunnalleni, vaihtaisin työpaikkaa.
Miehelläni sama juttu. Olisi saanut kotipaikkakunnalta töitä, ei huolinut vaan käy mieluummin kauempana.
Niin kauan kun olen työelämässä en halua muuttaa isosta kaupungista pois. Ehkä sitten kun jään eläkkeelle niin myyn asunnon täältä, muutan jonnekin halvemmalle seudulle ja otan rennosti.
Jos tietäisi että kaikille on laadukas asunto tai talo, toimiva internet ja koneet saatavilla, palkka, riittävä raha / tuki, palvelut kunnossa (optikko, hammaslääkäri ja muut), luontoa, vettä, puhdasta luontoa, pakettien nouto - vaikka ulkomaillakin. Ettei olisi koko ajan että toimiiko se ja tuo, vai ei toimi. Suomessa pitää miettiä saako huonekalut, pesukoneen tai erikoislääkärin toisella paikkakunnalla. Koska moni asia voi hajota kotona ja on tietty kesto.