Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saisi sinut muuttamaan? Töiden perässä?

Vierailija
10.04.2024 |

Onko sinun hyvä olla siellä missä olet?

Onko jokin paikka, missä sinun olisi helpompi tai parempi eläää omannäköistäsi elämää?

Huomioi, että jos ajattelet, että paikka, jossa et ole käynyt, olisi sinulle parempi, perustuuu se kuvitteluusi sen tiedon pohjalta, mitä tiedät paikasta. Et voi tietää, miten kyseinen paikka oikeasti sopiii sinulle, ennen kuin itse olet sielllä.

Onko jokin paikka, missä haluaisit asua tulevaisuudessa?

Onko sinun mahdollista toteuttaa omannäköistä elämäää siellä missä olet nyt?

Onko jokin paikka jossa sinun olisi helpompi toteuttaa omannäköistäsi elämää?

Miten voit toteuttaa haluamaasi elämää juuuri siellä, missä olet?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haaveilen lappiin muutosta. Se kulttuuri miten mukavia ihmiset siellä ovat houkuttelee.

Vierailija
2/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut että eläkkeelle päästyä voisi olla kiva kokeilla asumista eri puolilla Suomea, aina muutaman vuoden kävisi vaikka kussakin entisessä läänissä kokeilemassa. 

Nyt vakituinen työ joka tuskin tulee loppumaan ennen + aikuinen lapsi vielä pitävät tällä nykyisellä paikkakunnalla.

Mutta olisi hieno olla vaikka seinäjokelainen tai joensuulainen ainakin jonkin aikaa, vuodenkierron näkisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen nykyiseen asuinpaikkaani, mutta jos saisin jonkun unelmatyöpaikan toisesta kaupungista, voisin muuttaa. Ehkä voisin muuttaa myös rakkauden takia.

Vierailija
4/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn perässä olen muuttanut ja voisin jatkossakin muuttaa.

Vierailija
5/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sitä täytyy sillan alle muuttaa kun ei töitäkään saa ja tuet ajetaan alas. Örisen sieltä ohi kulkijoille.

Vierailija
6/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut että eläkkeelle päästyä voisi olla kiva kokeilla asumista eri puolilla Suomea, aina muutaman vuoden kävisi vaikka kussakin entisessä läänissä kokeilemassa. 

Nyt vakituinen työ joka tuskin tulee loppumaan ennen + aikuinen lapsi vielä pitävät tällä nykyisellä paikkakunnalla.

Mutta olisi hieno olla vaikka seinäjokelainen tai joensuulainen ainakin jonkin aikaa, vuodenkierron näkisi.

Minä matkustin työn vuoksi yli 40 vuotta, olen asunut joka puolella Suomea. Kun jäin eläkkeelle, en enää halua matkustaa mihinkään, loppujen lopuksi ei ole kovin kummoisia eroja eri alueiden välillä.

Vierailija
7/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa voisin asua, jos molemmilla olisi työ ja juniorilla opiskelupaikka.

Vierailija
8/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään asia saisia mua muuttamaan työn perässä. Mulla on ystävät ja perhe täällä missä olen. Ne on tärkeämpiä kuin yksikään työ.

Vierailija
9/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei saa mikään muuttamaan. Miksi lähtisin kotoani?

Vierailija
10/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan heti kun saan tän kämpän myytyä.

Vierailija
11/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kun löytyy työtä siellä minne haluan muuttaa, lähden heti. 

Vierailija
12/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas harvinaisen tyhmä kysymys. Töiden perässä saa muuttamaan se työ. Mikä muukaan?

Vierailija
13/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haaveilen lappiin muutosta. Se kulttuuri miten mukavia ihmiset siellä ovat houkuttelee.

Siitä vaan toteuttamaan! Me muutimme juuri ennen koronaa eteläisestä Suomesta Lappiin. Ei ole kadottanut 😊

Vierailija
14/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti saada työkokemusta. Lopulta parin vuoden jälkeen työllistyin jälleen samalle paikkakunnalle puolisoni kanssa. 

Vierailija
15/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään asia saisia mua muuttamaan työn perässä. Mulla on ystävät ja perhe täällä missä olen. Ne on tärkeämpiä kuin yksikään työ.

Tämä!

Vierailija
16/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin ajattelin, kunnes jouduin työttömäksi. Kummasti näkökulma muuttui. Se, että asun täällä missä en haluaisi ja saan säännöllisesti palkkatilin on kuitenkin helpommin sietämäni asetelma kuin se, että olisin siellä missä haluaisin, mutta täyttämässä työtön-työtön- lappua ja ikuisesti Kelan kyykytettävänä. Mun on helpompi kaivata kotiseudulle kuin menettää yöunet ja elämänhalu rahattomana.

Vierailija
17/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin töiden perässä ulkomaille ja kyllä kannatti. Olen löytänyt sielun kodin ja elintaso kohosi huimasti, puhmattakaan ilmastosta. En aio lähteä tääktä pois koskaan.

Vierailija
18/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut työn perässä ulkomaille ja sinne jäin. Parissa maassa asuin ja eläkkeellä muutin Italiaan jossa nyt vietän just sellaista omannäköistä elämää. Kaikissa paikoissa oli oikein mukavaa asua ja käydä töissä ja nyt eläkkeellä on täydellinen vapaus tehdä mitä tykkää ja paljon tykkäänkin tehdä. 

Vierailija
19/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin ajattelin, kunnes jouduin työttömäksi. Kummasti näkökulma muuttui. Se, että asun täällä missä en haluaisi ja saan säännöllisesti palkkatilin on kuitenkin helpommin sietämäni asetelma kuin se, että olisin siellä missä haluaisin, mutta täyttämässä työtön-työtön- lappua ja ikuisesti Kelan kyykytettävänä. Mun on helpompi kaivata kotiseudulle kuin menettää yöunet ja elämänhalu rahattomana.

No mä olen ollut jo 5v työtön enkä todellakaan muuta. Mikään työ ei mene perheen ja oman kodin ohi. Ei mikään. 

Vierailija
20/40 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä täällä maalla on asua. Jos ei olisi lasta muuttaisin ulkomaille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan