65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
169 cm on lyhyt mies, jolla ei ole voimaa mihinkään.
Ja työttömät on mielenterveys ongelmaisia, siksi niitä laitetaan valtionvirastoon töihin. Ne on niitä empaattisia puhelinvastaajia jotka elää itsekin vähän väliä minimi tuilla joten ymmärtävät hyvin asiakasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä 169 eli super pieni palomies, ainiin pelastaja.
Minä ainakii 158 nainen mutta kun jalka leviää vanhemmiten kenkä on 41.
Laihtumalla jalkakin laihtuu.
Suuri viisaus taas. Levinneet jalkapöydän luut laihduttamalla korjaantuu.
No ilmankos.
Pienillä miehillä on Napoleon kompleksi ja se selittää kyllä osan jutuista.
Yksi asiakas sanoi, että kyllä sä olet sitten empaattinen.
No, joo. Elän itsekin tuilla suurimman osan vuodesta.
Jos on monissa työkokeiluissa, välillä oikeissa töissä kaupoissa jne mistähän johtuu ettei millään kauppakaan ota vakitöihin pienelläkään tuntimäärällä?
Aikoinaan olin kurssin työgarjoittelussa, sitten soitettiin puolen vuoden päästä ja pyydettiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Kontissa, mutta ei ole koskaan sopivan kokoisia kenkiä siellä.
Et ole, se ei ole yöllä auki.
Olen käynyt muutaman kerran. Ei ole ollut sopivan kokoisia kenkiä, mutta se ei mene sinulle jakeluun.
Leikatkaa tuet, olemme kotona ja sen takia fyysinen työkyky on mennyt eikä voi laittaa enää fyysisiin töihin.
Maksakaa niiitä eläkkeitä vaan, että eläkeläiset pääsee uimahalleiin ja voivat mennä siivoustyötön kymmenen vuoden päästä.
Pitää olla heikko kunto jos työttömänä olemisesta menee fyysinen työkyky.Ei sinua kukaan esrä uimahalliin menemästä,itsehän s
595€ ei riitä ruokaan ja vuokraan? Kuinka paljon oikein syötte? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap tullut miettineeksi, että kun hän puhuu eläkeläisistä "ikäryhmämä" niin tuon ikäryhmä on mielettömän laaja.
Karkeasti laskien siihen kuuluu kaikki yli 65 vuotiaat, mutta myös runsaasti tuota nuorempia. Jotkut jää suoraan eläkkeelle, kun täyttävät 18v ja paljon on niitä, että jäävät työkyvyttömyyseläkkeelle tms. Suuri osa noista taitaa olla muita, kuin niitä rikkaita.
Selvää luulisi noin muuten olevan kaikille, että totta kai ne jotka ovat tehneet töitä 40-50 vuotta ovat rikkaampia, kuin ne, jostka ovat olleet töissä 5 vuotta.
Työssäkäyvän ihmisen varallisuus alkaa monesti kasvaa vasti sitten, kun talot on maksettu ja lapset lentäneet pesästä.
Oletko itse tullut miettineeksi, että aloittaja puhuu aivan selvästi 65-75-vuotiaista eläkeläis
Ja täällä keskustelussa puhutaan samalla suurista ikäluokista joita ovat vain 75-vuotiaat.Joten lopettkaa valehtelu ja aiheen vierestä puhuminen.
Suurin ikäluokkiin kuuluvat myös 76-79-vuotiaat, eivät vain 75-vuotiaat. Keskustelussa saa puhua myös suurista ikäluokista, jotka olivat eläkejärjestelmän suurimpia hyötyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt muutaman kerran. Ei ole ollut sopivan kokoisia kenkiä, mutta se ei mene sinulle jakeluun.
Leikatkaa tuet, olemme kotona ja sen takia fyysinen työkyky on mennyt eikä voi laittaa enää fyysisiin töihin.
Maksakaa niiitä eläkkeitä vaan, että eläkeläiset pääsee uimahalleiin ja voivat mennä siivoustyötön kymmenen vuoden päästä.
Pitää olla heikko kunto jos työttömänä olemisesta menee fyysinen työkyky.Ei sinua kukaan esrä uimahalliin menemästä,itsehän sä haluat olla kotona.
Kai se kunto heikkenee jos on niin ihmisarka ettei uskalla käydä edes kävelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asiakas sanoi, että kyllä sä olet sitten empaattinen.
No, joo. Elän itsekin tuilla suurimman osan vuodesta.
Asiakas sanoi, että hän soittaa sitten sinulle puolen vuoden päästä. Sanoin, että soita vaan.
Paitsi että en ole silloin enää töissä, mutta sitä ei saa sanoa asiakkaalle.
Olen itsekin työtön sitten taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla heikko kunto jos työttömänä olemisesta menee fyysinen työkyky.Ei sinua kukaan esrä uimahalliin menemästä,itsehän s
Niin, minkähän takia.
Työttömien palsta haukkuminen on levinnyt palstoilta kerrostalojen rappukäytäviin jne.
Kuka haluaa mennä ulos? Ei kukaan.
Valtio maksaa työkyvyttömyyseläkkeet. Joka vuosi jää työttömiä takuueläkkeelle kotiin.
Työkyvyttömyyseläkkeellä on 181000.
Taloudellinen eriarvoisuus korostuu sukupolvien välillä vanhemmat ikäryhmät paremmassa asemassa kuin nuoremmat
17.12.2024
Taloudelliset resurssit eivät jakaudu tasaisesti eri sukupolvien kesken. Tuore väitöstutkimus nostaa esiin etenkin yhden sukupolven haavoittuvan aseman.
https://invest.utu.fi/fi/news/taloudellinen-eriarvoisuus-korostuu-sukup…
Niin, minä kävin lääkärissä.
Odotan eläkepäätöstä.
Olin pirteä ja halusin työpaikan, mutta työttömiä haukutaan ja enää en ole pirteä ja saatan jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle.
Jatkakaa vaan työttömien haukkumista niin työttömyys vähenee, kun väki siirtyy työkyvyttömyyseläkkeelle.
"Nykyisten kaksi- ja kolmikymppisten tulokehitys on tyssännyt, ja historiallista kyllä, 2534-vuotiaiden tulot ovat jo muutaman vuoden ajan olleet pienemmät kuin 6475-vuotiaiden eläkeläisten.
Kyseinen eläkeläisikäryhmä koostuu pitkälti sotien jälkeen syntyneistä niin sanotuista suurista ikäluokista, joita sosiologian professori Terhi-Anna Wilska kuvaa kultaiseksi sukupolveksi.
He saivat Wilskan mukaan itselleen katkeamattomat ja nousujohteiset työurat sekä varallisuutta ja turvasivat politiikassa eläkkeensä ja muut etunsa."
Vierailija kirjoitti:
Niin, minä kävin lääkärissä.
Odotan eläkepäätöstä.
Olin pirteä ja halusin työpaikan, mutta työttömiä haukutaan ja enää en ole pirteä ja saatan jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle.
Jatkakaa vaan työttömien haukkumista niin työttömyys vähenee, kun väki siirtyy työkyvyttömyyseläkkeelle.
Kohta kuulun kehuttuihin eläkeläisiin ja saan takuueläkkeen ja eläkeläisen asumistukea.
Ja työkkäri ei enää aktivoi.
Voin palstailla ja kutoa samalla sukkia.
Mitähän naapurin eläkeläinen sitten sanoo, kun minä sanon, että jäin kans eläkkeelle 40-vuotiaana.
Nyt ei voi enää sanoa, että kun se työttömyys on jatkunut niin kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap tullut miettineeksi, että kun hän puhuu eläkeläisistä "ikäryhmämä" niin tuon ikäryhmä on mielettömän laaja.
Karkeasti laskien siihen kuuluu kaikki yli 65 vuotiaat, mutta myös runsaasti tuota nuorempia. Jotkut jää suoraan eläkkeelle, kun täyttävät 18v ja paljon on niitä, että jäävät työkyvyttömyyseläkkeelle tms. Suuri osa noista taitaa olla muita, kuin niitä rikkaita.
Selvää luulisi noin muuten olevan kaikille, että totta kai ne jotka ovat tehneet töitä 40-50 vuotta ovat rikkaampia, kuin ne, jostka ovat olleet töissä 5 vuotta.
Työssäkäyvän ihmisen varallisuus alkaa monesti kasvaa vasti sitten, kun talot on maksettu ja lapset lentäneet pesästä.
Oletko itse tullut miettineeksi, että aloittaja puhuu
Suurin ikäluokkiin kuuluvat myös 76-79-vuotiaat, eivät vain 75-vuotiaat. Keskustelussa saa puhua myös suurista ikäluokista, jotka olivat eläkejärjestelmän suurimpia hyötyjiä.
Mutta ne 76-79-vuotiaat suurten ikäluokkien edustajat eivät kuitenkan kuulu tuohon varakkaimpien (eli 65-75-vuotiaiden) eläkeläisten joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän naapurin eläkeläinen sitten sanoo, kun minä sanon, että jäin kans eläkkeelle 40-vuotiaana.
Nyt ei voi enää sanoa, että kun se työttömyys on jatkunut niin kauan.
Työttömänä sitä olisi saatettu laittaa palkkatuella kauppaan 10 kuukaudeksi.
Mutta kyllä se on parempi, että pääsee työkyvyttömyyseläkkeellä. Eläkeläisetkin on tyytyväisiä, kun työttömyys vähenee ja tulee lisää eläkeläisiä.
Ja noita palkkatuella olevia haukutaan täällä palstoilla niin ei ole sitten semmonen.
Lopettakaa jo tuo kateellinen jauhaminen. Nyt vanhuuseläkkeellä oleva sukupolvi on hoitanut aikanaan lapsensa, terveytensä ja taloutensa paljon niukemmilla yhteiskunnan tuilla kuin me olemme saaneet . Kuoltuaan jättävät vielä ilmaista ansiotonta perintöä meille nuoremmille. Jos nyt annettaisiin heidän hetki elää rauhassa ennen sitä? T. Itsekin nuorempi
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo tuo kateellinen jauhaminen. Nyt vanhuuseläkkeellä oleva sukupolvi on hoitanut aikanaan lapsensa, terveytensä ja taloutensa paljon niukemmilla yhteiskunnan tuilla kuin me olemme saaneet . Kuoltuaan jättävät vielä ilmaista ansiotonta perintöä meille nuoremmille. Jos nyt annettaisiin heidän hetki elää rauhassa ennen sitä? T. Itsekin nuorempi
Siis häh.
Noista osa sai työpaikan menemällä kesätöihin 15-vuotiaana ja, etenivät johtotehtäviin.
Me olla opiskeltu pienellä opintotuella AMK tutkinto ja tehty illat läksyjä eikä saatu palkkaa ja ollaan päästy työkokeiluun 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.
Ja täällä keskustelussa puhutaan samalla suurista ikäluokista joita ovat vain 75-vuotiaat.Joten lopettkaa valehtelu ja aiheen vierestä puhuminen.