65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
No, me olemme komeroihmisiä.
Emme poistu kotoa emmekä harrasta liikuntaa.
Meitä voi laittaa ainoastaan toimistotöihin enää, koska työkykyä fyysisiin töihin ei enää ole.
Onko ap tullut miettineeksi, että kun hän puhuu eläkeläisistä "ikäryhmämä" niin tuon ikäryhmä on mielettömän laaja.
Karkeasti laskien siihen kuuluu kaikki yli 65 vuotiaat, mutta myös runsaasti tuota nuorempia. Jotkut jää suoraan eläkkeelle, kun täyttävät 18v ja paljon on niitä, että jäävät työkyvyttömyyseläkkeelle tms. Suuri osa noista taitaa olla muita, kuin niitä rikkaita.
Selvää luulisi noin muuten olevan kaikille, että totta kai ne jotka ovat tehneet töitä 40-50 vuotta ovat rikkaampia, kuin ne, jostka ovat olleet töissä 5 vuotta.
Työssäkäyvän ihmisen varallisuus alkaa monesti kasvaa vasti sitten, kun talot on maksettu ja lapset lentäneet pesästä.
Vierailija kirjoitti:
Nuortennikäluollien ongelma on se, että heillä ei ole vakaata työuraa. Pienempikin palkka riittää säästämiseen, jos työttömyysjaksoja ei ole. Nykyään eläkettäkin kertyy tutkinnoista ja perhevapaalla. Jäin viime vuonna olivat eläkkeelle virasta, jossa bruttopalkkani oli 5200 euroa kuussa ja saan nyt eläkettä 2100 euroa. Käteen jää vähän yli 1700 kuukaudessa. Huomatkaa, miten pieni eläke on suhteessa palkkaan naisihmisellä, jolla on ollut iso perhe. Minun vanhempani joutuivat tekemään kahta työtä, jotta voivat maksaa lapsiensa oppikoulut, lukukausimaksut ja kirjat. Söin koulussa eväitä 8 vuotta, sillä kouluruuannkuponkeihin ei ollut varaa. Nyt nuorison on aika näyttää voimansa ja luoda parempi työelämä pelisääntöineen. Käärikää siis hihat, älkää valittako.
Tässähän se epäreiluus näkyykin. Oma vanhempani saa bruttona 3 700 euroa eläkettä, vaikka on saanut pienempää palkkaa kuin sinä. Ja vaikka hänellä oli rikkonainen työura, jonka aloitti vasta päälle kolmekymppisenä ja ehti olla työelämässä alle 35 vuotta. Mistäpä luulet johtuvan, että hän saa parempaa eläkettä kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Meitä kutsutaan komeroihmisiksi.
Emme poistu kotoa kuin kauppaan ja roskikselle ja sinnekin yöllä, koska naapurit haukkuvat työttömiä.
Emme käy kävelyllä, koska talvikengät on kalliita.
Emme harrasta mitään liikuntaa.
Diagnosoimaton Mielenterveys ja muut ongelmat on yksi syy työttömyyteen. Kaikki eivät jaksa ja sovi työelämään, siellä tulee kuin asumisessakin heti ongelmat pintaan.
Kävelemistä ei nyt voi liikunnaksi sanoa. Kokeile kun kevät tulee miten virkistää käveleminen luonnossa. Jos et nyt aurinkoa kovasti pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Kontissa, mutta ei ole koskaan sopivan kokoisia kenkiä siellä.
Et ole, se ei ole yöllä auki.
Olen käynyt muutaman kerran. Ei ole ollut sopivan kokoisia kenkiä, mutta se ei mene sinulle jakeluun.
Leikatkaa tuet, olemme kotona ja sen takia fyysinen työkyky on mennyt eikä voi laittaa enää fyysisiin töihin.
Maksakaa niiitä eläkkeitä vaan, että eläkeläiset pääsee uimahalleiin ja voivat mennä siivoustyötön kymmenen vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä kutsutaan komeroihmisiksi.
Emme poistu kotoa kuin kauppaan ja roskikselle ja sinnekin yöllä, koska naapurit haukkuvat työttömiä.
Emme käy kävelyllä, koska talvikengät on kalliita.
Emme harrasta mitään liikuntaa.
Diagnosoimaton Mielenterveys ja muut ongelmat on yksi syy työttömyyteen. Kaikki eivät jaksa ja sovi työelämään, siellä tulee kuin asumisessakin heti ongelmat pintaan.
Kävelemistä ei nyt voi liikunnaksi sanoa. Kokeile kun kevät tulee miten virkistää käveleminen luonnossa. Jos et nyt aurinkoa kovasti pelkää.
Hus irtisanoi hoitajia.
Eli ne on työttömiä ja sinun mukaan mielenterveys ongelmaisia niinkuin kaikki työttömät teidän mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap tullut miettineeksi, että kun hän puhuu eläkeläisistä "ikäryhmämä" niin tuon ikäryhmä on mielettömän laaja.
Karkeasti laskien siihen kuuluu kaikki yli 65 vuotiaat, mutta myös runsaasti tuota nuorempia. Jotkut jää suoraan eläkkeelle, kun täyttävät 18v ja paljon on niitä, että jäävät työkyvyttömyyseläkkeelle tms. Suuri osa noista taitaa olla muita, kuin niitä rikkaita.
Selvää luulisi noin muuten olevan kaikille, että totta kai ne jotka ovat tehneet töitä 40-50 vuotta ovat rikkaampia, kuin ne, jostka ovat olleet töissä 5 vuotta.
Työssäkäyvän ihmisen varallisuus alkaa monesti kasvaa vasti sitten, kun talot on maksettu ja lapset lentäneet pesästä.
Oletko itse tullut miettineeksi, että aloittaja puhuu aivan selvästi 65-75-vuotiaista eläkeläisistä? Hän ei puhu sitä nuoremmista. Ja ylipäätään aloituksen teksti on lainaus.
Lopettakaa aiheen vierestä puhuminen.
Asfalttimiehet on tällä hetkellä kotona eli palstan mukaan mielenterveys ongelmaisia.
Kun Trump laittaa tullit ja vienti puolelta tulee työttömiä niin ne on saman tien mielenterveys ongelmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sulla on sitten aika iso jalka, isot koit naisille ovat harvinaisempia. Onhan sitten muitakin kirppareita, pelastusarmeija, uff, fida, nuo kaupalliset kirpparit loosseineen
Sä olet 169 eli super pieni mies.
Vierailija kirjoitti:
Asfalttimiehet on tällä hetkellä kotona eli palstan mukaan mielenterveys ongelmaisia.
Kun Trump laittaa tullit ja vienti puolelta tulee työttömiä niin ne on saman tien mielenterveys ongelmaisia.
Jos hekin ovat korva ja silmä asuntonsa ovessa, vain yöllä vievät roskia, pelkäävät mummoja, eivät käy ees pilkillä ja kaljalla ehkä on ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hekin ovat korva ja silmä asuntonsa ovessa, vain yöllä vievät roskia, pelkäävät mummoja, eivät käy ees pilkillä ja kaljalla ehkä on ongelmia.
No, sossupummeja asfalttimiehiä sanotaan.
He on niinkuin muutkin työttömät aina osan vuodesta töissä ja osan työttömänä.. Kesällä nauretaan, että siellä ne sossupummit on asfalttikoneen ääressä.
Siksi naiset ei halua 169 super pientä miestä, kun ei niillä ole edes voimaa mihinkään.
Työttömät on mielenterveys ongelmaisia ja 169 miehet super pieniä miehiä, millä ei ole voimaa mihinkään.
Joo, niin se menee ihan automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä 169 eli super pieni palomies, ainiin pelastaja.
Minä ainakii 158 nainen mutta kun jalka leviää vanhemmiten kenkä on 41.
Hei, sä olet 169 cm eli aika pieni mieheksi.
Tiesitkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt muutaman kerran. Ei ole ollut sopivan kokoisia kenkiä, mutta se ei mene sinulle jakeluun.
Leikatkaa tuet, olemme kotona ja sen takia fyysinen työkyky on mennyt eikä voi laittaa enää fyysisiin töihin.
Maksakaa niiitä eläkkeitä vaan, että eläkeläiset pääsee uimahalleiin ja voivat mennä siivoustyötön kymmenen vuoden päästä.
Pitää olla heikko kunto jos työttömänä olemisesta menee fyysinen työkyky.Ei sinua kukaan esrä uimahalliin menemästä,itsehän sä haluat olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla heikko kunto jos työttömänä olemisesta menee fyysinen työkyky.Ei sinua kukaan esrä uimahalliin menemästä,itsehän sä haluat olla kotona.
Luuletko, että 595 työmarkkinatuesta jää rahaa uimahalliin, kun pitää vuokraa ja ruokaakin ostaa?
Miksi sinä menit pelastusalalle, kun olet pieni mies? Ei sun kunto riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sulla on sitten aika iso jalka, isot koit naisille ovat harvinaisempia. Onhan sitten muitakin kirppareita, pelastusarmeija, uff, fida, nuo kaupalliset kirpparit loosseineen
Sä olet 169 eli super pieni mies.
En oo pieni, orpokin on vaan 168 cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä 169 eli super pieni palomies, ainiin pelastaja.
Minä ainakii 158 nainen mutta kun jalka leviää vanhemmiten kenkä on 41.
Laihtumalla jalkakin laihtuu.