Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta

Vierailija
10.04.2024 |

"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella" 

Kommentit (2622)

Vierailija
2441/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idioottimainen aloitus! Montako vuotta olet tehnyt töitä ja maksanut veroja?

Eläkeläiset ovat tehneet 40+ työvuotta. Totta helvetissä heillä on omaisuutta. Samalla, kun he ovat omaisuuttaan hankkineet, ovat he elättäneet ja kouluttaneet nuoremmat sukupolvet, jotka ovat ennen työelämään astumistaan olleet pelkkiä yhteiskunnan kulueriä. 

Eli olet sitä mieltä, että talouden sopeuttamistointen ei pidä koskea tuota varakkainta ikäluokkaa lainkaan?

Eli olet sitä mieltä, että jos sinulla ei ole mitään ei muillakaan saa olla mitään.

Lapsikulta ei se talous niin toimi, kukas sun tukesi sitten maksaa?

En ole sitä mieltä. Vastaa nyt sinä esitettyyn kysymykseen. Oletko sitä mieltä, että talouden sopeuttamistointen ei pidä koskea lainkaan Suomen varakkainta ikäluokkaa?

Vierailija
2442/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet alunperin heille asioistasi kertonut?

Kommenteistasi näkee ettet voi hyvin.

En ole kertonut vaan he ovat seuranneet milloin olen kotona. 

Mutta älä huoli. Teen opettajan lapsesta lasun, se ei ulkoile lapsen kanssa iltaisin eli maksaa soffalla kotona. 

Etkö itse huomaa ettet voi hyvin.  Mikset sano mummoille että oot kotiäiti kun kerran kuitenkin jäät juttusille?

Niin, miksi ihmiset ei voi hyvin. Kun naapurit ahdistelee.

Minäkin teen opettajan lapsesta lasun niin opettaja nauttii elämästä. 

Sinähän voit vainota mummoja ja opettajia.   Jos se mielentilaasi helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2443/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan heillä usein pitkä töhistoria takanaan, joten siedettävä eläke on karttunut. Jotain ehkä pystyneet hankkimaankin.

Ennen oli superkarttuma jolloin eläke määräytyi viimeisen kahden työvuoden perusteella ja moni teki ylitöitä. 

Vierailija
2444/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta älä huoli. Teen opettajan lapsesta lasun, se ei ulkoile lapsen kanssa iltaisin eli maksaa soffalla kotona. 

Etkö itse huomaa ettet voi hyvin.  Mikset sano mummoille että oot kotiäiti kun kerran kuitenkin jäät juttusille?

Minäkin teen opettajan lapsesta lasun niin opettaja nauttii elämästä. 

Niin, kuule, jos teen mummosta huoli ilmoituksen eikä se voi enää asua omassa kotona.

Eipä ole enää utelemassa naapureiden asioita. 

Vierailija
2445/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuortennikäluollien ongelma on se, että heillä ei ole vakaata työuraa. Pienempikin palkka riittää säästämiseen, jos työttömyysjaksoja ei ole. Nykyään eläkettäkin kertyy tutkinnoista ja perhevapaalla. Jäin viime vuonna olivat eläkkeelle virasta, jossa bruttopalkkani oli 5200 euroa kuussa ja saan nyt eläkettä 2100 euroa. Käteen jää vähän yli 1700 kuukaudessa. Huomatkaa, miten pieni eläke on suhteessa palkkaan naisihmisellä, jolla on ollut iso perhe. Minun vanhempani joutuivat tekemään kahta työtä, jotta voivat maksaa lapsiensa oppikoulut, lukukausimaksut ja kirjat. Söin koulussa eväitä 8 vuotta, sillä kouluruuannkuponkeihin ei ollut varaa. Nyt nuorison on aika näyttää voimansa ja luoda parempi työelämä pelisääntöineen. Käärikää siis hihat, älkää valittako.

Vierailija
2446/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi= verotetaan kaikki hengiltä.

Vierailija
2447/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat tehneet 40+ työvuotta. Totta helvetissä heillä on omaisuutta. Samalla, kun he ovat omaisuuttaan hankkineet, ovat he elättäneet ja kouluttaneet nuoremmat sukupolvet, jotka ovat ennen työelämään astumistaan olleet pelkkiä yhteiskunnan kulueriä. 

Eli olet sitä mieltä, että talouden sopeuttamistointen ei pidä koskea tuota varakkainta ikäluokkaa lainkaan?

Eli olet sitä mieltä, että jos sinulla ei ole mitään ei muillakaan saa olla mitään.

Tyypillinen ahneen ikäluokan vastaus. Kun kysytään, voisiko heiltäkin vähän leikata, niin alkaa itku ja uhriutuminen. BUHUU meillä ei saisi olla mitään! Tappaako meidät halutaan? Varmaan kohta viedään eutanasiapiikille! Miksi vihaatte omia vanhempianne????

Eli mikään asiallinen keskustelu näiden kanssa ei ole mahdollista.

Vierailija
2448/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin teen opettajan lapsesta lasun

Ja sinä välität jonkun mummun höpinöistä?  Sulla taitaa olla aika pieni maailma jos et käy kuin lääkärissä ja yöllä roskia viemässä?  Mutta mitä ihmettä sitten alinomaa ravaat siellä rapussa jos tiedät sen mummon siellä olevan aina?

Vierailija
2449/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuortennikäluollien ongelma on se, että heillä ei ole vakaata työuraa. Pienempikin palkka riittää säästämiseen, jos työttömyysjaksoja ei ole. Nykyään eläkettäkin kertyy tutkinnoista ja perhevapaalla. Jäin viime vuonna olivat eläkkeelle virasta, jossa bruttopalkkani oli 5200 euroa kuussa ja saan nyt eläkettä 2100 euroa. Käteen jää vähän yli 1700 kuukaudessa. Huomatkaa, miten pieni eläke on suhteessa palkkaan naisihmisellä, jolla on ollut iso perhe. Minun vanhempani joutuivat tekemään kahta työtä, jotta voivat maksaa lapsiensa oppikoulut, lukukausimaksut ja kirjat. Söin koulussa eväitä 8 vuotta, sillä kouluruuannkuponkeihin ei ollut varaa. Nyt nuorison on aika näyttää voimansa ja luoda parempi työelämä pelisääntöineen. Käärikää siis hihat, älkää valittako.

Minä kuulun siihen ikään, missä eläke alkoi kertymään 23-vuotiaasta.

Tutkinto ei kerryttänyt eläkettä. Lisäksi olen ollut työkokeilussa mikä ei kerrytä eläkettä, mutta tulee karenssi jos ei suostu. 

Leskeneläke leikattiin 10 vuoteen ja nyt vietiin velvoitetyö. 

Vierailija
2450/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi ihmiset ei voi hyvin. Kun naapurit ahdistel

Se mummo puhuu rappukäytävässä meidän oven takana. 

No, työttömien maailma on pieni. Luuletko, että meillä on rahaa käydä jossain tai harrastaa jotain?

Jos saa hetkeksi työtä niin palkkaraha säästetään työttömyysajan ruokaan, koska tuet leikattiin. 

Meitä kutsutaan komero ihmisiksi. Poistumme kotoa vain kauppaan ja viemään roskat. 

Vierailija
2451/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii

Saapi sitä sitten olla silmä ovisilmässä ja kytätä rapun tapahtumia.

Esim lenkkeily ei maksa mitään.  Tunnin rivakka lenkki maastossa, pää tuulettuu mummoista. 

Vierailija
2452/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkillä käynti on ilmaista.

Vierailija
2453/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy kävelyllä. Talvikengät on kalliita. 

Vierailija
2454/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Maksakoot siis kotihoitonsa ja hoivakotipaikkansa ihan itse ilman yhteiskunnan tukia.

Vierailija
2455/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole kenkiä eikä verryttelypukua 😛😛😛

Vierailija
2456/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse huomaa ettet voi hyvin.  Mikset sano mummoille että oot kotiäit

No eilen kävin Kontissa. Ihan varmaan sieltä saa 38-40 numeron hyvät kengät muutamilla euroilla.  

Vierailija
2457/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kutsutaan komeroihmisiksi.

Emme poistu kotoa kuin kauppaan ja roskikselle ja sinnekin yöllä, koska naapurit haukkuvat työttömiä. 

Emme käy kävelyllä, koska talvikengät on kalliita. 

Emme harrasta mitään liikuntaa. 

Vierailija
2458/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen ahneen ikäluokan vastaus. Kun kysytään, voisiko

Sinunlaistesi luuserien kanssa ei asiallinen keskustelu onnistu.Kerro nyt ihmeessä ehdotuksia mitä leikataan?

Vierailija
2459/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole kenkiä eikä verryttelypukua 😛😛😛

Alaston hahmo hiipii pimeydessä viemään roskat.

Vierailija
2460/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Kontissa, mutta ei ole koskaan sopivan kokoisia kenkiä siellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme