65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
Poliklinikka maksu nousi 60 euroon.
Kun maksukatto tulee täyteen niin sen jälkeen pitää maksaa 22,80 vuorokausi, jos joutuu osastolle vuodehoitoon.
Ja erikseen on lääkekatto 600. Kaikki lääkkeet ei kuulu tohon 600 lääkekattoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kyllä myös miettiä itse, onko tuo vainoaminen todellista vai päässä keksitty asia. Ehkä mielenterveystoimisto voisi auttaa ymmärtämään asioiden mittasuhteet.
Niin, mummoa joka vainoaa toisia rappukäytävässä. Eläkepäivät voi viettää Niuvanniemessä, taloyhtiö voi vuokrata eläkeläisen asunnon siksi aikaa.
Miksi taloyhtiölle kuuluisi sairaalassa olevan mummon asunto? Sulla menee lujaa.
No, tottakai, kun se eläke menee Niuvanniemen maksuihin, ei se ilmaista ole.
VOi sinnuu pientä. Se on pitkällinen prosessi kun taloyhtiö ottaa haltuunsa jonkun asunnon. Tosin se on mahdollista jos vastikkeet on maksamatta mutta yleensä sitten vanhuksella on jo edunvalvoja jos pitkä sairaalahoito.
Ootko miettinyt miksei työelämä onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Poliklinikka maksu nousi 60 euroon.
Kun maksukatto tulee täyteen niin sen jälkeen pitää maksaa 22,80 vuorokausi, jos joutuu osastolle vuodehoitoon.
Ja erikseen on lääkekatto 600. Kaikki lääkkeet ei kuulu tohon 600 lääkekattoon.
Jos se mummo on niuvanniemessä kyllä ne lääkkeet kuuluu sairaalamaksuun.
Yksivuotiaat ovat varmaan suomen köyhin ikäryhmä, he eivät omista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kyllä myös miettiä itse, onko tuo vainoaminen todellista vai päässä keksitty asia. Ehkä mielenterveystoimisto voisi auttaa ymmärtämään asioiden mittasuhteet.
Niin, mummoa joka vainoaa toisia rappukäytävässä. Eläkepäivät voi viettää Niuvanniemessä, taloyhtiö voi vuokrata eläkeläisen asunnon siksi aikaa.
Miksi taloyhtiölle kuuluisi sairaalassa olevan mummon asunto? Sulla menee lujaa.
Ne mummon asianhoitajat voivat laittaa asunnon vuokralle, ei asuntoa tarvitse taloyhtiön huostaan antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua kovasti kiinnostaa tuntemattomien asiat. Kukahan se siellä teidänkin talossa loppujen lopulta juoruaa, sättii, valittaa, vahtii tuntemattomien asioita ja laskeskelee maksuja?
Hyvä jos 65-75 vuotiaat eläkeläiset ovat varakkain ryhmä.
He saavat palvelunsa sitten yksityiseltä puolelta koska hoitohenkilökunta julkisella vähenee ulkomaille muuttojensa takia 😜
Vierailija kirjoitti:
Mummot noita lasuja tekee, jos et ulkoile lapsen kanssa.
Naapurin mummot puhuivat rappukäytävässä, että sä et ulkoile sun lapsen kanssa.
Minun alakerrassani asuu kahden pienen lapsen perhe. Ei ole aavistustakaan koska he ulkoilevat. En ole nytkään kotona, joten voivat hyvinkin ulkoilla. Ei ole aikaa eikä mielenkiintoa seurata toisten elämää. 80-v synttärini lähestyvät.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos 65-75 vuotiaat eläkeläiset ovat varakkain ryhmä.
He saavat palvelunsa sitten yksityiseltä puolelta koska hoitohenkilökunta julkisella vähenee ulkomaille muuttojensa takia 😜
No äkkiä ne säästöt menee, jos yksityisellä maksaa täyden hinnan. Työterveyshuolto on ainakin supistunut minimiin yksityisillä asemilla. Ei korvaa oikein mitään.
On valheita, emävalheita ja tilastoja.
Tuon ikäluokan varallisuus on monesti sidottu kiinteistöihin, joita ei sitten voi myydä, kun saa perintönä. Niistä maksetaan veroa ja ne kuluttavat varoja.
Suomessa pitäisi pikimmiten lopettaa perintöverotus, jotta varallisuutta kertyy muissa ikäluokissa.
Nyt on semmoinen puhallus meneillään, että koko keskiluokka köyhtyy. Köyhistä tulee entistä köyhimpiä.
Monet eläkeläiset, jotka ovat terveitä, ovat kyllä myös tänä päivänä melko aktiivisia. Ei monillakaan ole aikaa kytätä naapureitaan. Heillä on menoja ja harrastuksia. Jos on vielä lapsia ja lapsenlapsia, niin sitten ei ainakaan ole aikaa kytätä naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tottakai, kun se eläke menee Niuvanni
Edunvalvoja.
Jos eläke on 1000 netto ja yhtiövastike + rahoitusvastike 500 netto ja sairaalalasku 600 niin ei ihan riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tottakai, kun se eläke menee Niuvanni
Tällä hetkellä ei ainakaan asunnot mene kovin hyvin vuokralle.
Tuo henkilö siis oleilee rappukäytävässä mummojen kanssa juoruamassa. Siis pata kattilaa soimaa.
Voi hyvä ihme kun me vanhat huononäköisinä ei ees eroteta jossain hiekkakasalla olevia äitejä ketä ne on eikä minua kiinnosta.
Miten joku on mielestään niin tärkeä ja kiinnostava että kyllä ne kaikki minya seuraa ja puhuu minusta. Mitäs muuta kellään olis elämäsän kuin MINÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummot noita lasuja tekee, jos et ulkoile lapsen kanssa.
Naapurin mummot puhuivat rappukäytävässä, että sä et ulkoile sun lapsen kanssa.
Minun alakerrassani asuu kahden pienen lapsen perhe. Ei ole aavistustakaan koska he ulkoilevat. En ole nytkään kotona, joten voivat hyvinkin ulkoilla. Ei ole aikaa eikä mielenkiintoa seurata toisten elämää. 80-v synttärini lähestyvät.
Hyvä, sinä olet hyvä eläkeläinen.
Toisin kuin nuo eräät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
MIksi vaivaat päätäsi tuntemattomien asioilla. Vanha tokaisu: hanki elämä
Vierailija kirjoitti:
Tuo henkilö siis oleilee rappukäytävässä mummojen kanssa juoruamassa. Siis pata kattilaa soimaa.
Voi hyvä ihme kun me vanhat huononäköisinä ei ees eroteta jossain hiekkakasalla olevia äitejä ketä ne on eikä minua kiinnosta.
Miten joku on mielestään niin tärkeä ja kiinnostava että kyllä ne kaikki minya seuraa ja puhuu minusta. Mitäs muuta kellään olis elämäsän kuin MINÄ.
Ei tosiaankaan oleile vaan vie yöllä roskat, kun nämä naapureita kyttäävät eläkeläiset ovat nukkumassa.
"Suomessa on 200 000 asumatonta kiinteistöä. Autiotalon omistaja voi joutua korjaamaan luvattomien kulkijoiden jälkiä ja vastaa heidän turvallisuudestaan."
"Purkukuntoisena myynti ei poista myyjän virhevastuuta kokonaan."
Sairaalamaksu on 49,90 vuorokausi siihen asti, kun maksukatto tulee täyteen ja sen jälkeen 22,80 vuorokausi.