65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
Vierailija kirjoitti:
No sitten varmaan usea lapsi olisi otettu huostaan. Eihän pienetkään lapset jaksa, kun on ollut pitkä päiväkotipäivä. Ei joka päivä tarvitse ulkoiluttaa. Eikä ulkoiluttaja tarvitse olla äiti, voi se olla isäkin tai joku muu.
No, tottakai myös vanhempien pitää ulkoilla lapsen kanssa joka päivä.
Lapsi tarvitsee paljon raitista ulkoilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Utelijoille ei tarvitse kertoa totuutta.
Ne seuraavat milloin kuljet ulos tai olet kotona.
Ettet vaan nyt ole hiukka vainoharhainen?
En ole, kun asioista tullaan sanomaan päin naamaa.
Muista ulkoilla lapsesi kanssa aina työpäivän jälkeen tai teen lasun.
Siellä sitä äidit makaa illat soffalla eikä lasta viedä ulos.
Lasun paikka.
Äsken vainosit mummuja, nyt äitejä.
Asutko jossain pienkerrostalossa? Esim meidän rapussa on 22 asuntoa, noin puoliakaan en tunne naamalta edes. Viisi samankokoista rappua, jonkun verran sijoitusasuntoja joten vuokralaisia vaihtuu.
Nuoret aikuiset tässä on kyllä kivoja, vaikken tiedä ketä ovat, huikkaavat moi ja saattavat sanoa, menehän varoen, siellä liukasta.
No onneksi naapurit eivät sitä päätä, milloin lapsesi laitetaan sijasperheeseen.
Naapurin mummot sanoi, että yksi taaperon äiti huutaa hirveästi kotona.
Kerrostalossa toi huuto kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
No onneksi naapurit eivät sitä päätä, milloin lapsesi laitetaan sijasperheeseen.
Lasuja tehdään. Sun pitää käydä lasu keskusteluissa.
Jollakin on päähänpinttymä ulkoiluttamisesta. Hienosto rouvat eivät itse hoida lapsiaan lainkaan. Heillä on lastenhoitaja, joka hakee lapsen päiväkodista ja hoitaa illalla. Ei heiltäkään lapsia ole otettu sijaiskoteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasuja tehdään. Sun pitää käydä lasu keskusteluissa.
No mun lapsi on vähän päälle 20. En ole ikinä törmännyt kerrostaloissa tällaiseen asiaan. Ilmeisesti lasuhenkilökunnan on pakko tehdä nämä keskustelut ja kirjattava asiat ylös, niin ettei heitä sitten voi syyttää virkavirheestä.
Mummot noita lasuja tekee, jos et ulkoile lapsen kanssa.
Naapurin mummot puhuivat rappukäytävässä, että sä et ulkoile sun lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo viestihän on täyttä asiaa. Täällä on paljon viestejä, joilla ei ole mitään tekemistä otsikon kanssa. Puhutaan vain jostain kerrostalokyttäämisestä, kun otsikossa mainitaan eläkeläisten rikkaudet.
Ei ollut. Siinä alettiin kertoilla vain omasta yksilökokemuksesta eikä henkilö edes ollut tuota ikäluokkaa, jota aloitus koski.
En ymmärrä, miksi ei voi keskustella aloituksen aiheesta, vaan pitää tulla aina pillittämään omia asioitaan. Minäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Jollakin on päähänpinttymä ulkoiluttamisesta. Hienosto rouvat eivät itse hoida lapsiaan lainkaan. Heillä on lastenhoitaja, joka hakee lapsen päiväkodista ja hoitaa illalla. Ei heiltäkään lapsia ole otettu sijaiskoteihin.
Niin, toi oli ennen, mutta nyt hoidetaan itse.
Sun pitää ulkoilla taloyhtiön pihalla, että mummot näkevät, että lapsi pääsee pihalle.
Lastensuojelua ei edes ole aina ollut.
Niin kuinka yleisiä nuo lasut oikeasti on. Voi olla, että jossain taloyhtiössä on tuolloin tyyppi.....
Me oltiin yksi viikonloppu mökillä niin mummot sanoivat, että kun lasta ei viedä pihalle.
Tätä ihanaa kerrostalo elämää.
Ainahan tuohon äitiyteen on kohdistunut hirvesti vaatimuksia ja paineita. Tee soseet itse, imetä, käytä kaikissa jumpissa yms. harrastukissa, ulkoiluta, keskustele, lue....... Vaatteet pitää olla hyvät, ei saa olla likaiset. Olet huono äiti, jos joku jää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuinka yleisiä nuo lasut oikeasti on. Voi olla, että jossain taloyhtiössä on tuolloin tyyppi.....
Kyllä niitä tehdään milloin mistäkin asiasta.
Sairaala tekee automaattisesti alle 1-vuotiaasta, jos on murtunut jalka tai käsi tai jotain muuta, koska silloin et ole vahtinut lasta tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää ulkoilla taloyhtiön pihalla, että mummot näkevät, että lapsi pääsee pihalle.
Kyllä noita hoitajia on nykyäänkin hienostoperheissä, Helsingin Katajanokan hienostoperheissä ainakin on.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noita hoitajia on nykyäänkin hienostoperheissä, Helsingin Katajanokan hienostoperheissä ainakin on.......
Hyvä äiti ulkoilee itse lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaala tekee automaattisesti alle 1-vuotiaasta, jos on murtunut jalka tai käsi tai jotain muuta, koska silloin et ole vahtinut lasta tarpeeksi.
No hyvähän se toisaalta on jossain tapauksissa. Onhan noita oikein räikeitä rikkomuksia tullut joskus esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet harhainen. Mummoillakin on oma elämä, omat lapset, lapsenlapset, omat huolet. Et ole heidän elämänsä keskipiste.
Jos olet jonkun naapurin kanssa huonoissa väleissä, älä yleistä.
Jos asut sijoitusasunnossa vuokralla voisit paremmin pärjätä vuokratalossa mutta itseään ei pääse pakoon. Niissäkin asuu muita ihmisiä, voi lorvailla pihassa ,voi yrittää tehdä tuttavuutta. Monesti tuo vainotukdi tulemisen tunne kulkee mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvähän se toisaalta on jossain tapauksissa. Onhan noita oikein räikeitä rikkomuksia tullut joskus esiin.
Lapsi ei saa kiivetä itse mihinkään ja tippua. Sairaala tekee lasun.