65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
Yhdessä kerrostalossa mummot olivat keksineet, että ystäväni pyörittää bordellia ja tulivat oikein sanomaan asiasta.
Kaveri luona kävivät hänen isänsä, viisi veljeään ja lisäksi hänellä on miespuolisia serkkuja.
TÄMÄ KETJU ON LOUKKAAVAA VANHOJA IHMISIÄ KOHTAAN. Pitää sulkea koko ketju.
Vanhat ihmiset ovat hyviä ihmisiä ja kaipaavat myös kontakteja, mutta TE OLETTE NEUROOTTISIA SURKIMUKSIA.
Muissa maissa kunnioitetaan vanhoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisestä nuoresta on kysymys? Kyllä jo 23-vuotiaan pitää osata sanoa, ettei ole aikaa ja tervehtiä vain. Eikä kaikki olen tuon ikäisiä.
Minäkään en juttele naapureiden kanssa. Sanon hei, jos minulle se sanotaan. En muuta. Enkä tunne kaikkia naapureitani. Olen vielä työelämässä. Tämän talon naapurit eläkeläiset ovat aika vähän ulkona. Olen kuullut, että taloyhtiössä on eläkeläisiä, jotka eivät pysty liikkumaan kodistaan mihinkään.
Kukaan ei jaksa montaa kertaa päivässä sanoa, että nyt ei ole aikaa.
No sitten täytyy kulkea jostain muualta ohi niin, ettei tarvitse kohdata utelevia ihmisiä. Voi myös mennä niin kiireesti ohi, ettei mukamas kuule kysymystä. Kyllä pian lopettavat kyselyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Takaatko, ap, että kun minäkin täytän 65-vuotta syksyllä, niin pääsen Suomen varakkaiden ikäryhmään ja rahaa siis riittää? Hienoa, jos näin on.
Nyt olen kituuttanut alle 1000 euron kuukausieläkkeellä jo vuosia, kun jouduin eläkkeelle vaikean sairauden vuoksi 56-vuotiaana. Sitä ennen tein pätkätöitä ja aloitin työurani jo nuorena, toki opiskelin kauppatieteitä.
Tuota, kerrotko vielä, kuka minulle lähettää niitä lisäeläkkeitä, joiden turvin tulen rikastumaan. Kiitos, että ilmoitit tästä rikkaaksi tulostani. Olen otettu.
Miten näitä typeriä viestejä aina v
Tuo viestihän on täyttä asiaa. Täällä on paljon viestejä, joilla ei ole mitään tekemistä otsikon kanssa. Puhutaan vain jostain kerrostalokyttäämisestä, kun otsikossa mainitaan eläkeläisten rikkaudet.
Vierailija kirjoitti:
Terve ihminen ei näe kotipihallaan kerrostalossa köpöttelevää vanhusta tai istuvaa vanhusta vainoajana.
Ei tietenkään ja jos näkee vanhuksen yöpaidassa ja aamutossuissa lumihangessa, hakee apua ja vie vanhuksen lämpimään.
Luokitellaanko etätyötä tekevät kerrostaloissa työttömäksi?
Suomessa on 181000 työkyvyttömyyseläkkeellä.
Miten tiedät onko naapurisi työtön vai työkyvyttömyyseläkkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kerrostalossa naapurin mummo seisoo pääoven oviaukossa ja vain yksi ulko-ovi ulos.
Ei kenenkään pitäisi edes joutua sanomaan, että voitko siirtyä. Ihmisten pitää saada kulkea vapaasti ulos, osalla voi olla kiire.
Voisitte muutaman ystävällisen sanan sanoa mummolle (kai noin 55-vuotias mummo), näin jutellaan ulkomailla, siomalaisten sivistys on nollaakin huonompi. 000
Olen 65v. enkä ole mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisestä nuoresta on kysymys? Kyllä jo 23-vuotiaan pitää osata sanoa, ettei ole aikaa ja tervehtiä vain. Eikä kaikki olen tuon ikäisiä.
Minäkään en juttele naapureiden kanssa. Sanon hei, jos minulle se sanotaan. En muuta. Enkä tunne kaikkia naapureitani. Olen vielä työelämässä. Tämän talon naapurit eläkeläiset ovat aika vähän ulkona. Olen kuullut, että taloyhtiössä on eläkeläisiä, jotka eivät pysty liikkumaan kodistaan mihinkään.
No sitten täytyy kulkea jostain muualta ohi niin, ettei tarvitse kohdata utelevia ihmisiä. Voi myös mennä niin kiireesti ohi, ettei mukamas kuule kysymystä. Kyllä pian lopettavat kyselyt.
Ei voi, kun seisovat oven edessä.
Elämässä tulee eteen kaikenlaisia ihmisiä, esimerkiksi työpaikoilla. Jotenkin vain on selvittävä tilanteista. Itselläni eläkeikä lähenee, mutta nuorena muistan, että työpaikalla syrjittiin minua. Pimitettiin tietoa ja huudeltiin kaikenlaisia törkeyksiä, esimerkiksi: oletko saanut viime yönä yms. Ei kerrottu työhön liittyviä asioita, vaikka olisin tarvinnut tiedot. Tällaista kohtelua sain silloin itseäni vanhemmilta työntekijöitä.
Ei ole koskaan ollut helppoa elää...
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ KETJU ON LOUKKAAVAA VANHOJA IHMISIÄ KOHTAAN. Pitää sulkea koko ketju.
Vanhat ihmiset ovat hyviä ihmisiä ja kaipaavat myös kontakteja, mutta TE OLETTE NEUROOTTISIA SURKIMUKSIA.
Muissa maissa kunnioitetaan vanhoja ihmisiä.
On loukkaavaa arvostella työttömiä kerrostalossa tai syyttää, että toinen pitää bordellia, kun sukulaiset käy kylässä.
Häpeäisitte
Eli jos teet etätöitä niin valehtelet, olet oikeasti surkea työtön.
Tänä päivänä on vaikea tietää, onko naapuri työtön vai tekeekö etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve ihminen ei näe kotipihallaan kerrostalossa köpöttelevää vanhusta tai istuvaa vanhusta vainoajana.
Päästään terve mummo antaa muiden kulkea rauhassa eikä utele muiden asioita eli vainoa ihmisiä.
Uteleminen ei ole vainoamista.
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä on vaikea tietää, onko naapuri työtön vai tekeekö etätöitä.
Tai onko työkyvyttömyyseläkkeellä.
Jos on pitkään kotona niin on työkyvyttömyyseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten täytyy kulkea jostain muualta ohi niin, ettei tarvitse kohdata utelevia ihmisiä. Voi myös mennä niin kiireesti ohi, ettei mukamas kuule kysymystä. Kyllä pian lopettav
Eivät varmaan aina seiso siinä. Voi kohteliaasti sanoa, että pääsisikö tästä menemään?
Aina tämä on ollut samanlaista. Itse en ole ihan vielä eläkkeellä, mutta muistan, kun minulta udeltiin poikaystävistä yms. En minäkään tykännyt siitä. Tämä näyttää toistuvan sukupuolesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästään terve mummo antaa muiden kulkea rauhassa eikä utele muiden asioita eli vainoa ihmisiä.
Uteleminen ei ole vainoamista.
Kyllä on, jos siitä tulee ahdistunut olo ja menee yöunet.
Voi johtaa jopa työkyvyttömyyseläkkeellä.
Utelijoille ei tarvitse kertoa totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten täytyy kulkea jostain muualta ohi niin, ettei tarvitse kohdata utelevia ihmisiä. Voi myös mennä niin kiireesti ohi,
Nimenomaan seisovat oven edessä. Muuten pääsisi kulkemaan.
Tästähän on puhuttu ennenkin, että jotkut esittävät, että menevät töihin, koska eivät halua olla huonossa valossa. Tätä stalkkaamista harrastavat kaiken ikäiset, ei vain eläkeläiset. Naapureita tarkkaillaan ja halutaan tietää, ovatko he työttöminä. Eikä kaikki työttömät ole laiskoja, koska kaikille ei riitä yksinkertaisesti töitä.