Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua valvottuihin öihin?

Vierailija
10.04.2024 |

Itselläni on tympeä ominaisuus; saatan valvoa koko yön, jos olen innoissani, jännittynyt, yliväsynyt tai uudessa paikassa. Jos sitten valvon, tulen aivan karmean huonovointiseksi - sydän hakkaa, huimaa, päätä särkee, pyörryttää, oksettaa, vatsa voi mennä sekaisin, aivot eivät toimi, koko ajan on nälkä. Lisäksi voi tulla sellainen paniikinomainen olo. En pysty valvotun yön jälkeen mihinkään, vaan joudun olemaan esim. sairaslomalla töistä.

Onko tällaiseen mitään muuta jeesiä kuin jotkin nukahtamislääkkeet? En haluaisi käyttää, itselleni ei ole sopineet mitkään kolmiolääkkeet. Niiden kanssa olo on sama kuin valvottuna yönä.

Olen kokeillut lähes kaikki unihygieniakikat. Käyn osteopatiassa rauhoittamassa hermostoa. Silti näitä öitä tulee.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti nukutun yön takia saikkua?? Itse olisin tuolla periaatteella ollut jo 8v saikulla.

Ehkä kannattaisi tehdä jotain tuolle tilanteelle? 8v unettomuutta ei kuulosta hyvältä.

Kuten mitä? Lääkkeet aiheuttaa sekavuutta ja silloin en ole työkykyinen. 

Vierailija
22/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas oman elämänsä lääkäri tietäjät. En ole nukkunut kunnolla viimeiseen 21 vuoteen. Ei auta mikään. Nyt olen päättänyt pyytää eläkettä, tuskin saan koska ikä "vasta" 53.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti nukutun yön takia saikkua?? Itse olisin tuolla periaatteella ollut jo 8v saikulla.

Ehkä kannattaisi tehdä jotain tuolle tilanteelle? 8v unettomuutta ei kuulosta hyvältä.

Mistä unettomuus johtuu? Helpottaako lomilla? Auttaisiko osa-aikaisuus tai muu työn keventäminen tai jopa alanvaihto?

Vierailija
24/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele relaamaan.

No shit Sherlock...

Vierailija
25/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä unettomuus johtuu? Helpottaako lomilla? Auttaisiko osa-aikaisuus tai muu työn keventäminen tai jopa alanvaihto?

Teen osa-aikaista. Ei helpota vapailla ja teen työtä mistä tykkään. Ei johdu töistä vaan lähti siitä kun lapsi valvotti.

Vierailija
26/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unetyomuutta  voi korjata vaikkapa vkonloppuina.

Nukahtamislääkkeillä.  Tai lomalla.

Ottaa pienen annoksen nukahtamis lääkettä, jolloin saa unen päästä kiinni.

Kun uni velkaa on jo tarpeeksi takana, taatusti nukkuu rauhassa koko yön, 8-10 tuntia.

Lääke kannattaa ottaa hyvin aikaisin ilalla. Jo klo 19 / 30

Sama srvana yönä.  

Näin saadaan pikkuhiljaa unirytmi kuntoon, elimistö tottuu nukahtamisaikoihin.  Ja tiettyyn heräämisaikaan.

Ap, se on sinun oma valintasi, kokeiletko nukahtamislääkettä, vaiko kärsit jatkuvasta unettomuudesta, joka pahasti vaikeuttaa työssä suoriutumista.

Ja jossain vaihessahan sinäkin joskus nukut, miten se nukkuminen silloin onnistuu?

Vierailija
27/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas oman elämänsä lääkäri tietäjät. En ole nukkunut kunnolla viimeiseen 21 vuoteen. Ei auta mikään. Nyt olen päättänyt pyytää eläkettä, tuskin saan koska ikä "vasta" 53.

Voimia sulle. Tuo on kyllä paha paikka. Eläkeyhtiöillle ei taida riitää pelkkä unettomuus tk eläkkeeseen. 

Olen samanikäinen ja monisairas, tk eläkkeen saaminen oli erittäin vaikeata, vaikka 30v raskas työura takana. Oli hirveä prosessi. Nyt olen ollut tk eläkkeellä puoli vuotta.

Toivon Sinulle onnea ja että pääsisit tk eläkkeelle!

Vierailija
28/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unetyomuutta  voi korjata vaikkapa vkonloppuina.

Nukahtamislääkkeillä.  Tai lomalla.

Ottaa pienen annoksen nukahtamis lääkettä, jolloin saa unen päästä kiinni.

Kun uni velkaa on jo tarpeeksi takana, taatusti nukkuu rauhassa koko yön, 8-10 tuntia.

Lääke kannattaa ottaa hyvin aikaisin ilalla. Jo klo 19 / 30

Sama srvana yönä.  

Näin saadaan pikkuhiljaa unirytmi kuntoon, elimistö tottuu nukahtamisaikoihin.  Ja tiettyyn heräämisaikaan.

Ap, se on sinun oma valintasi, kokeiletko nukahtamislääkettä, vaiko kärsit jatkuvasta unettomuudesta, joka pahasti vaikeuttaa työssä suoriutumista.

Ja jossain vaihessahan sinäkin joskus nukut, miten se nukkuminen silloin onnistuu?

Ap nukkuu pääsääntöisesti oikein hyvin. Ja unettoman yön kompensaatiotorkkujen jälkeen nukkuu erittäin hyvin seuraavat yöt. Eli en kärsi jatkuvasta unettomuudesta vaan satunnaisesta.

Vierailija
29/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, ei ole kovin paha unettomuus, eikä vaikuta suuremmin ap:n elämään,  ellei ole valmis kokeilemaan nukahtamislääkkeitä.

Puoli tablettia nukahtamis lääkettä riittää, eikä sellaisesta miedosta annoksesta mitään pahoja eikä suuria sivuvaikutuksia, sillä se haihtuu elimistöstä jo niiden nukuttujen tuntien aikana.

Älä siis vingu ja valita ja itke.

Tee itse jotain unettomuutesi eteen.  Vain sinä itse voit vaukutaa siihen.

Ei kukaan muu.   Sairauksia kun ei voi ulkoistaa.

Vierailija
30/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo, ei ole kovin paha unettomuus, eikä vaikuta suuremmin ap:n elämään,  ellei ole valmis kokeilemaan nukahtamislääkkeitä.

Puoli tablettia nukahtamis lääkettä riittää, eikä sellaisesta miedosta annoksesta mitään pahoja eikä suuria sivuvaikutuksia, sillä se haihtuu elimistöstä jo niiden nukuttujen tuntien aikana.

Älä siis vingu ja valita ja itke.

Tee itse jotain unettomuutesi eteen.  Vain sinä itse voit vaukutaa siihen.

Ei kukaan muu.   Sairauksia kun ei voi ulkoistaa.

Mitä hyötyä tästäkin on? Ap sanoi että lääkkeistä tulee hänelle sivuvaikutuksia. Hyvä jos sinulle ei tule, mutta hänelle tulee.

Vierailija
31/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis pitänyt aikoinaan nauhottaa Matti Kyllösen F1 selostuksia,siinä oli kyllä niin nukuttavaa kamaa,että nukahdin aina ennenkuin kisat loppuivat,suosittelen jos löytyy tallenteita Matin selostuksista.

Vierailija
32/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistusoireisiin beetasalpaaja (tarvii reseptin) ja nukahtamiseen melatoniini, vaikka 4 tai 5 mg. 

Lääkärit on aika myötämielisiä uniongelmien hoitoon, niin beetasalpaaja varmaan on ihan todennäköinen apu, jos kerrot nuo oireesi sinne. 

Samoin melatoniini resepti. 

Vierailija
33/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistusoireisiin beetasalpaaja (tarvii reseptin) ja nukahtamiseen melatoniini, vaikka 4 tai 5 mg. 

Lääkärit on aika myötämielisiä uniongelmien hoitoon, niin beetasalpaaja varmaan on ihan todennäköinen apu, jos kerrot nuo oireesi sinne. 

Samoin melatoniini resepti. 

Beetasalpaaja käytössä. Ap

Vierailija
34/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lopulta auttoi yötöiden lopettaminen, kahvin ja alkon lopettaminen, kuntosaliharjoittelu (ei mitään laiteessa 1kg painon vemputtelua vaan oikeaa painonnostoa niin että hiki lentää) säännölliset ruokailuajat ja säännölliset nukkumaanmenoajat, meditointi. 

Vuosia kokeiltu unilääkkeet ja muut konstit, sitkeä vaiva. 

Vierailija
35/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihäiriöitä on 80 erilaista ja jokaiseen on oma hoitokeino, sanoi unilääkäri. Yhdellä henkilöllä voi olla monta unihäiriötä samanaikaisesti.

Vierailija
36/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valvotun yön jälkeen ollaan normaalisti töissä ja sinnitellään ja tehdään normaalisti asiat. Ei jäädä saikulle ellei ole joku kuljettaja tai kirurgi. Ei ole vaarallista olla nukkumatta yhtä yötä. Liikunta vain kevyttä kävelyä. 

Jos jää saikulle ja torkkuu soffalla koko päivän niin on ihan pihalla ja nukkuu huonosti seuraavan yön.

Yllä on unitutkijoilta kuultua. Paitsi itse isäsin tuon kuskit ja kirurgit,

No kyllä on pakko jäädä saikulle meikäläisen ajatustyössä myös. 

Kyllähän se ajatus takkuaa valvotun yön jälkeen mutta ei sen takia voi olla pois töistä, jos on toimistotyössä. Mene työterveyteen.

Vierailija
37/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa apteekista väsyttävää antihistamiinia, jos on yhtään allergiataipumusta ja silmä ja nuhaoireita. Bonuksena tulee sikeät unet.

Vierailija
38/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain armeijassa aikanaan 800mg buranaa tulehdukseen. Sivuvaikutuksena oli valtava väsymys. Nukuin kuin tukki.

Vierailija
39/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap samanlainen. Minua auttaa erilaiset hermoston rauhoittamiskikat, kuten mindfullnes-harjoitteet yms. Hermoston rauhoittaminen pitää aloittaa jo pari tuntia ennen sänkyyn menoa.

Vierailija
40/76 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen kokeillut lähes kaikki unihygieniakikat" mitä tämä tarkoittaa käytännössä?

Itselläni toimii:

- 8.5 h yöunet ( on takana sitten huono- tai hyväuninen yö)

- nukkumaan kun hereilläoloaika ammusta on ollut 16 h

- viimeinen kahvi 10 h ennen nukkumaanmenoa

- ulkoilua/liikuntaa joka päivä

- puhelin"kielto: 2 h ennen nukkumaanmenoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi