Ääni joka ärsyttää sinua eniten
Ihan mikä vaan, mistä tahansa lähtöisin, minkä tahansa tuottama.
Itsellä alakerran (luit oikein, ALAkerran) asukkaan kantapääkävely. Uskokaa tai älkää mutta kuuluu yläkertaan ja tuntuu myös omissa jalkapohjissa kun lattia tärähtelee askelten tahtiin. Ihan järkky!!!
Ajatelkaa omalle kohdallenne. Suositus on 10 000 askelta päivässä. 10 000 lekan iskua lattiaan/kattoon/seinään päivässä.
Lasten itkut/leikit, koiran haukkumiset, kodinkoneiden äänet, vessaäänet tai sellaiset ei haittaa yhtään.
Naapurin kantapääkävely vastaa kiinalaista vesitippa- kidutusmuotoa.
Töissä korvat lepää muuten en kestäisi.
Kommentit (239)
Palohälyttimen pariston loppumisen piippausmerkki. Jopa vaimeana naapurista kuuluva yöaikaan, kun se jatkuu päiväkausia. Omasta voi aina vaihtaa pariston tai ottaa entisen pois, jos ei löydy sopivaa tilalle, että se hiljenee.
Joka kerran kun avaan puhelimen, kuuluu kaksi kertaa erikseen Mäkitorppa kilkutus. Puhelin avautuu hitaasti ja on monta koodia vaativa. Joskus kaupassa vahingossa kajahti ja joku katsoi pitkään hyllyn päästä ohi kulkiessaan. Se versio soinnusta kohoaa kimeänä korkealle.
Sellaisen alle kouluikäisen tenavan järkyttävä kiukkuraivo, kimeitä kiljahduksia ja jalan polkemista.
"Setämiehen" matalan pehmeä muka seksikäs puheääni.
Naisen tupakkabassonarina.
Ns.ääneen kuiskaaminen. Sellainen voimakkaasti kuiskuttelu. Mies katsoi kerran telkusta jotain elokuvaa, missä oli jollain näyttelijällä sellainen rooli, että koko ajan puhui kovaa, mutta kuiskaamalla ja suhisevasti. Olin tulla hulluksi vaikka olin eri huoneessa. Kammottavaa kuultavaa.
Teinityttöjen kovaäninen kikatus, kuulostaa niin saakelin tyhmältä. Varsinkin kun se jatkuu ja jatkuu. Kivahan se on, että nuorilla on kivaa, mutta paikka ja aika pitäisi huomioida ja muut ihmiset. Oltiin juuri miehen kanssa yhdessä ravintolassa syömässä, oli mukavan tunnelmallista, kunnes yhteen pöytään ilmestyi lauma ehkä 16-17-ikäisiä tyttösiä pizzalle. Ihan järkyttävän äänekkäitä, korkeita, kimeitä, raikuvia kikatuskohtauksia muutaman minuutin välein. Kuulin kun takanamme olleessa pöydässä mies sanoi kumppanilleen, ettei jaksaisi kuunnella tuota nyt yhtään. Olimme samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Tapani Mäkelä hänen mainostensa takia, jotka jatkuu vuodesta toiseen, uudestaan ja uudestaan usealta kanavalta.
Siis Taneli...
Mutta joo, samaa mieltä. Vihasin jo sitä ensimmäistä joulumainosta, mikä alkoi "tämä ei ole..." Ja se "mitenkäs se teidän joulunne...."
Siis niin ärsyttävää kuin olla voi. Ja nyt sitä on sitten kopioitu sinne ja tänne. Ja itse asiassa, en tiedä edes, mitä niissä mainostetaan. Joten ainakin minun kohdallani menee hukkaan koko mölinä, vaikka kuinka väitetään, että mainoksen ärsyttävyyskin tuottaa tulosta.
Ei minun kohdalla.
Ja Ikean mainosrämpätys myös. Hyi. En käy Ikeassa.
Ja räppi. Kaikki, mikä vain esitetään räppäämällä! Eikö mitään muuta musiikkia enää ole olemassa? Paitsi etteihän se ole mitään musiikkia. Mutta sen paikalla sitä esitetään.
Lasten sellainen turhanpäiväinen narina ja kitinä. Tai täyttä kurkkua kiljuminen. Tykkään lapsista, mutta en niiden kiukutteluäänistä.
Naapurin mamman kiekuminen pihalla ja kenen tahansa nariseva puhetyyli/ääni.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin lasten trampoliininnitkutus säestettynä kirkumisella.
Mikähän siinä on, että tämmöiset ei mua haittaa yhtään? Lasten iloiset kiljahtelut leikkiessä jotenkin on vain sellaista kivaa taustaääntä.
Olin parikymmentä vuotta töissä sellaisessa toimistossa, jonka vieressä oli koulu ja uimalaitos. Kesällä pidettiin ikkunoita auki kuumuuden takia ja siellä uimarannalla kävi valtava lasten meteli ja vilske. Totuttiin siihen niin, ettei sitä oikein huomannutkaan. Joskus vain sitten kuului tavallista kovempi kiekaisu, jolloin vain rauhallisesti tuumittiin, että nytköhän siellä jo jonkun kurkkuakin leikataan.
Enkä vieläkään osaa näitä lasten leikki- ja riemunkiljaisuääniä pitää pahoina. Asun nytkin koulun lähellä ja varsinkin sieltä urheilukentältä kuuluu välillä lasten huutoja ja mekastuksia paljonkin, ei haittaa yhtään. Myös naapurin lasten trampoliinileikit vain jotenkin kuuluu elämään. Lapset merkitsee tulevaisuutta ja jatkuvuutta. Muistan vielä itsekin, mikä kamala meteli ja kiljunta kävi aikanaan kotipitäjän uimarannalla kesäisin, meitä lapsia kun oli oikein olemalla.
Ääni, josta en pidä, on nykyisten nuorten laulajanaisten nasaali. Ja jotkut nuoret miehetkin puhuu sillä tavalla. Se on niin yleistä, että sen täytyy olla tarkoituksellista, eli tehtyä. Ei luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Kaakattavat naiset. Joskus kaakatukseen tarvitaan vain kaksi naista, mutta ilmiö pahenee naislaumoissa. Esiintyy erityisesti lisääntymisikänsä ohittaneiden naisten kesken, ja ärsyttää eniten julkisissa liikennevälineissä kuten junissa.
Aivan, varsinkin kun naapurin kovaääninen kaakattaja vielä kehuskelee jälkikasvullaan kuin ylpistynyt kanamuori. Ja joillakin naisilla on voimakas raakkuva ja kolkko ääni, tulee samalla nuotilla kuin variksella.
Kun joku kälättää puhelimeen bussissa/junassa/kaupassa jne ja kovaan ääneen. Usein ulkkari, ikävä näin todeta.
Kyllä jonkun aivottoman salimaken kiroilu on kärkipäässä.
Tuulihousujen kahina kun tuulihousunainen kävelee ihan sun takana 😖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, että tämmöiset ei mua haittaa yhtään? Lasten iloiset kiljahtelut leikkiessä jotenkin on vain sellaista kivaa taustaääntä.
Olin parikymmentä vuotta töissä sellaisessa toimistossa, jonka vieressä oli koulu ja uimalaitos. Kesällä pidettiin ikkunoita auki kuumuuden takia ja siellä uimarannalla kävi valtava lasten meteli ja vilske. Totuttiin siihen niin, ettei sitä oikein huomannutkaan. Joskus vain sitten kuului tavallista kovempi kiekaisu, jolloin vain rauhallisesti tuumittiin, että nytköhän siellä jo jonkun kurkkuakin leikataan.
Enkä vieläkään osaa näitä lasten leikki- ja riemunkiljaisuääniä pitää pahoina. Asun nytkin koulun lähellä ja varsinkin sieltä urheilukentältä kuuluu välillä lasten huutoja ja mekastuksia paljonkin, ei haittaa yht
Nämä kirkuvat tenavat voivat mennä edustamaan sitä jatkuvuutta jonnekin muualle. En halua kuunnella omassa pihassani.
Viritetyn mopon ääni on kyllä ihan erityisen korvia raastava.
Kun jonkun nenä pihisee/vinkuu hengityksen tahtiin.
Kun joku kauhoo ahnaasti lautaselta, kiposta tms. viimeiset ruoanmurut.
Joku lähiömiesäänilaulu tai nais. Vähän sävyä siinä. Ehkä sopii karaokeen.
Vierailija kirjoitti:
Peräsuolenlaskeumasta johtuva lupsahtelu.
Niin 🥺
Mikä sulla on ongelmana, kun hoet tuota samaa joka ketjussa?
Vierailija kirjoitti:
Et pysty kerrostalossa paikantamaan mistä ääni tulee. Nimimerkillä valituksen saanut vaikka en ollut ko- aikana edes kotona ja kämppä oli tyhjä.
Pystyn. On ainoa naapuri. Vessassa / vessan kautta kuuluu kaikki naapurin puhekin jos vessan ovi on auki.
Saitko valituksen kävelytömpsyttelystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä vieläkään osaa näitä lasten leikki- ja riemunkiljaisuääniä pitää pahoina. Asun nytkin koulun lähellä ja varsinkin sieltä urheilukentältä kuuluu välillä las
Ikävä kyllä, sun on pakko. Et voi käskeä naapureita muuttamaan etkä lapsia olemaan hiljaa. He on myös omassa pihassaan.
Eli siinähän äkäilet. Ei heilauta ketään.
Se yksi Selviytyjät- kilpailija, jonka ääni särkyy. Äänihuulet ilmeisesti naisella täysin loppu. Ihan kauheaa kuunnella. Kun se puhuu, laitan miten päälle.
Kellon tikitys/raksutus jos on muuten hiljaista, kovaääninen pureskelu ja ruoka suussa puhuminen, rään kirnuaminen nenässä.