Me Naiset: Ellen Jokikunnas ja Jari-puoliso saavat adoptiolapsen
Jokikunnas oli Italiassa ja matkalla lentokentälle, kun puhelin soi ja langan päässä oli adoptiovastaava. Pian myös kuvat, videot ja tiedot lapsesta saavuttivat tulevien vanhempien sähköpostit.
Videolla näimme hymyileväisen tyypin leikkimässä, piirtämässä ja musisoimassa. Olemme katsoneet tämän äärimmäisen hyvän mielen videon läpi ehkä tuhat kertaa.
Pariskunta on kertonut julkisuuteen avoimesti lapsettomuuden tuomasta surusta. He kävivät seitsemän vuotta lapsettomuushoidoissa, jonka jälkeen adoptiojonossa kului vielä kuusi vuotta.
Pitkä prosessi ei hajottanut parisuhdettamme, päinvastoin. Se hitsasi meidät paremmiksi toisillemme, Jokikunnas summaa Me Naisille.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/7ee904d3-0753-49f6-a127-6aff74…
Onnea!
Mutta ompa hävyttömän pitkä prosessi tuo adoptioprosessikin, kuusi vuotta!
Kommentit (370)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli hyvä mieli tällaisesta jutusta.
Paljon mieluummin lukee tällaisia aitoja, herkkiä, odotuksen arvoisia uutisia positiivisesti asioihin suhtautuvista ex-misseistä kuten Ellenistä, kuin jostain ylimielisen oloisesta ex-missi Sara Siepistä joka valittaa vaan harva se viikko somensa ja juorulehtien kautta jostain pinnallisista asioista kuten kuulemma viimeksi muuttofirmasta minkä työntekijät pitivät ihan lain mukaista taukoa tuntikausien uurastamisen lomassa kun tämä kävi salakuvaamassa muuttomiehiä tupakalla jossain ulkona ja väitti että ne laskutti häntä noista tauoistaan, ja kaupassa saadun jäätelöpuikko-vääryyden merkeissä mistä tehtiin myös hirveä valitusvirsi.
Aika sairasta, ettet pysty kommentoimaan mitään sotkematta mukaan Sara Sieppiä. Kas kun et vielä Sanna Marinia tuonut mukaan.
Miksi sinulla meni noin kovasti tunteisiin, että asiattomasta kommentistasi huomautettiin?
Onko adoptiolapsi uutta värikästä kansanvaihtoväkeä vai ihanko omarotuista?
Minun mielestä adoptiot toisenrotuisista väestöistä pitäisi estää. Pienelle ihmiselle tulee liian paljon muutosta yhdellä kertaa. Ja suuri osahan noista valittaa vielä aikuisenakin, kuinka oli ja on kauheaa kasvaa silmätikkuna vieraassa kulttuurissa. Kummilapsen voi hankkia, jos haluaa auttaa, niin lapsi voi kasvaa ja kouluttautua omassa ympäristössään.
Kateelliset taas ulvovat, kun Ellen saa ansaitsemansa ja te ette saa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Onko adoptiolapsi uutta värikästä kansanvaihtoväkeä vai ihanko omarotuista?
Minun mielestä adoptiot toisenrotuisista väestöistä pitäisi estää. Pienelle ihmiselle tulee liian paljon muutosta yhdellä kertaa. Ja suuri osahan noista valittaa vielä aikuisenakin, kuinka oli ja on kauheaa kasvaa silmätikkuna vieraassa kulttuurissa. Kummilapsen voi hankkia, jos haluaa auttaa, niin lapsi voi kasvaa ja kouluttautua omassa ympäristössään.
Emme elä enää 1970-luvulla, jolloin erilainen ihonväri oli silmiinpistävä asia. Vuonna 2024 Suomessa on jo niin paljon jos jonkin värisiä ihmisiä, ettei asiassa ole mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 45-vuotias vauvan äiti ja huvittaa nämä mummoäiti kommentit🙈Ei ole mitenkään harvinaista nykyään 7-vuotiaan äidin olla 47
Ei harvinaista, mutta onhan tuo jo mummoikä hyvinkin monelle. Ei se ikä sillä muutu, että tekee lapsia mummoikäisenä.
Itse olen 45 v, eikä piireissäni ole yhtään ikäistäni mummoa. Ikäisteni (40-50v) työkavereiden, sisarusten ja muiden tuttujen lapset ovat iältään taaperoista teineihin. Mutta jossain varmaan on sitten niinkin, että hyvin monella alle viisikymppuäisellä on jo lapsenlapsia...? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 45-vuotias vauvan äiti ja huvittaa nämä mummoäiti kommentit🙈Ei ole mitenkään harvinaista nykyään 7-vuotiaan äidin olla 47
Ei harvinaista, mutta onhan tuo jo mummoikä hyvinkin monelle. Ei se ikä sillä muutu, että tekee lapsia mummoikäisenä.
Itse olen 45 v, eikä piireissäni ole yhtään ikäistäni mummoa. Ikäisteni (40-50v) työkavereiden, sisarusten ja muiden tuttujen lapset ovat iältään taaperoista teineihin. Mutta jossain varmaan on sitten niinkin, että hyvin monella alle viisikymppuäisellä on jo lapsenlapsia...? 🤔
Kerron sinulle salaisuuden: "Sun piirit" ei ole koko maailma. Yllättikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
47-vuotias mummoikäinen?? Missä maailmassa te elätte?
Reaalimaailmassa. Oma äitini tuli mummoksi ollessaan 44v. Eikä edes ollut mikään teiniäiti.
N38
Elät siis menneessä maailmassa. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"He kävivät seitsemän vuotta lapsettomuushoidoissa"
Ellen on 47 vuotias. Eli lapsettomuushoidot alkoi kun hän oli 40 vuotias. Olisiko kannattanut silloin kun oli missinä hoitaa asia alta pois?
MISSÄ sanotaan, että lapsettomuushoidot olisivat alkaneet 40-vuotiaana?
Niinpä. Eli 7 vuotta lapsettomuushoitoja JA sitten 6 v adoptiojonossa. Rankkaa!! Vanhempien ikä määrittää, minkä ikäisen adoptiolapsen voi saada. Mitä korkeampi ikä, sen korkeampi myös lapsen ikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikkialla on alle 50-vuotiaita isovanhempia. Ei kaikki tee lapsia vasta keski-ikäisenä. Nuorena jo lisääntyy, aika todennäköisesti tulee jo keski-ikässä isovanhemmaksi. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Ihan normaali osa ihmisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reaalimaailmassa. Oma äitini tuli mummoksi ollessaan 44v. Eikä edes ollut mikään teiniäiti.
N38
Ihan kuule on vuonna 2024kin ihmisiä, joista tulee isovanhempia vähän päälle 40-vuotiaina. Osasta jopa alle 40-vuotiaina. Kaikkien elämä ei mene samaa kaavaa, vaikka osa täällä niin kuvittelee. Esimerkiksi lestadiolaisilla 44v mummo ei ole edes harvinaisuus. Tosin se mummo saattaa itsekin vielä lisääntyä.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätähän minä juuri tarkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Mun äiti 46 -vuotiaana. Ihan normaali ikä.
N64
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"He kävivät seitsemän vuotta lapsettomuushoidoissa"
Ellen on 47 vuotias. Eli lapsettomuushoidot alkoi kun hän oli 40 vuotias. Olisiko kannattanut silloin kun oli missinä hoitaa asia alta pois?
MISSÄ sanotaan, että lapsettomuushoidot olisivat alkaneet 40-vuotiaana?
Niinpä. Eli 7 vuotta lapsettomuushoitoja JA sitten 6 v adoptiojonossa. Rankkaa!! Vanhempien ikä määrittää, minkä ikäisen adoptiolapsen voi saada. Mitä korkeampi ikä, sen korkeampi myös lapsen ikä.
Onneksi noin. Olisi julmaa laittaa pikkuvauva 50-vuotialle vanhemmille. Siltikin, vaikka osa ei ymmärrä lopettaa lisääntymistä edes siinä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätähän minä juuri tarkoitin.
No ethän tarkoittanut, kun argumentoit mummo-kommenteihin "ei mun piireissä ainakaan". Ihan kuin kaikki puhuisivat juuri "sun piireistä" :D
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset taas ulvovat, kun Ellen saa ansaitsemansa ja te ette saa yhtään mitään.
Olen saanut kaksi omaa lasta, en tarvitse adoptiota. Tyhjä tynnyri siellä taas kolisee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikkialla on alle 50-vuotiaita isovanhempia. Ei kaikki tee lapsia vasta keski-ikäisenä. Nuorena jo lisääntyy, aika todennäköisesti tulee jo keski-ikässä isovanhemmaksi. Ei siinä ole
Ei ole ihmeellistä ja on osa elämää, mutta ei se mitenkään yleistä kuitenkaan enää ole. Ensimmäisen lapsensa saaneiden keski-ikä oli 16 v sitten 28 vuotta. Mitähän nykyään on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
En toki. Oma lapseni on jo 17v eli on täysin mahdollista, että minäkin olen mummo 44-vuotiaana. Kaikki ei odottele lasteteon kanssa keski-ikään asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko on 66 ja hänellä vanhin lapsenlapsi on 20 -vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut kaksi omaa lasta, en tarvitse adoptiota. Tyhjä tynnyri siellä taas kolisee!
No miksi sinulle sitten on ongelma, että joku toinen adoptoi? Tyhmä tynnyrikö siellä kolisee vai muutenko vaan olet i d i o o t t i?
Ja siellä varsinainen hiekottaja!