Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rengashotelleista tietävät - vanhojen renkaiden säilytys kun uusien osto edessä

Vierailija
10.04.2024 |

Osaisiko joku neuvoa autoilijaa? Pidän kesä-/talvirenkaita huoltoliikkeen yhteydessä olevassa rengashotellissa, jonka palveluna vaihdatan renkaat keväisin ja syksyisin. Nyt ilmeisesti talvirenkaani ovat tämän kauden jälkeen vaihtovuorossa uusiin, eli ensi syksynä tulisi uusien talvirenkaiden hankinta eteen.

Kannattaako/pitäisikö minun jättää vanhat talvirenkaat /tai pelkät vanteet?) tuonne rengashotelliin odottelemaan ensi syksyä, ja sitten syksyllä vaihdattaa vanteisiin uudet kumit, vai vaihdetaanko renkaat yleensä kokonaan uusiin vanteineen, jolloin renkaita ei varmaan kannata jättää hotelliin odottelemaan?

Kiitos jos joku asiasta ymmärtävä osaisi neuvoa :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vaihdeta vanteineen jos uusia kumeja olet ostamassa.

Vierailija
2/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet renkaat laitetaan vanhoihin vaatteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaa syksyyn ja vaihdattaa ne uudet kumit niille vanhoille vanteille.

Renkaat kannattaa ajaa loppuun sallittu kulutuspinta kesärenkaissa 1,6mm ja talvirenkaissa 3mm.

Vierailija
4/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sinne ja syksyllä asennuta uudet renkaat niihin vanhoihin vanteisiin.

Vierailija
5/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääset sillä että pyydät rengashotellia vaihtamaan uudet kumit ennen ensi talvea. Halvempaa saattaa olla että ensi talvirengaskauden alussa vaihdat vielä nykyiset alle, ja sitten pahimman ruuhkan jälkeen ostat muualta suoraan alle uudet renkaat, asennus onnistuu odottaessa.

Samoilla vanteilla pärjää kyllä monta rengaskertaa jos pahempia kolhuja ei tule.

Vierailija
6/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama mutta kyllä jätän rengashotelliin kesäksi.  Ei ole säilytyspaikkaakaan.  Samoille vanteille syksyllä uudet.

Vierailija
7/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanteet kestävät melkein auton iän. Osta nyt ne talvigummit, voit saada hyvällä rapatilla

Vierailija
8/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Ok, kait sitten jätän vanhat renkaat suosiolla sinne hotelliin ja vaihdatan syksyllä niihin kumit. Mietin vain että onko turha maksaa säilytyksestä jos renkaat kuitenkin ovat poisheittokunnossa, ja pelkät vanteet ehkä voisi säilyttää omassakin varastossa, mutta ehken sitten kuitenkaan ala kikkailla.

Ap

Vierailija
9/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne myy sulle uudet puhtaat vanteet ja laittaa uusiin renkaisiin erikoiskaasuseoksen,

uskoisin ja "hyvään hintaan".

Vierailija
10/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijoo sitä piti vielä kysyä, että kannattaisiko siis itse ehkä jo nyt ostaa ne kumit valmiiksi, ja sitten viedä ne mukanaan syksyllä kun haluaa vaihdattaa? Paljonkohan rengasliike tuossa vetää välistä, jos ne ostaa sieltä, kun renkaat tavallaan ovat jo siellä heillä panttina. Vai maksaako tämäkään vaivaa kikkailla, ei mulle niin väliä jos nyt jonkun satasen kalliimmaksi tulee ostaa heiltä.

Vierailija
11/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Ok, kait sitten jätän vanhat renkaat suosiolla sinne hotelliin ja vaihdatan syksyllä niihin kumit. Mietin vain että onko turha maksaa säilytyksestä jos renkaat kuitenkin ovat poisheittokunnossa, ja pelkät vanteet ehkä voisi säilyttää omassakin varastossa, mutta ehken sitten kuitenkaan ala kikkailla.

Ap

Osta ny jo uudet talvikumit kuten joku tossa aiemmin ehdotti. Saat ehkä halvemmalla kuin syksyllä.

Vierailija
12/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt ostaa ne uudet talvirenkaat. 

Vierailija
13/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan rengashotellin hoitaa kaiken. No maksaa tietenkin. Mutta trvallisuus ennen kaikkea! Huonoilla renkailla sattuu paljon onnettomuuksia. 

Vierailija
14/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Osta ny jo uudet talvikumit kuten joku tossa aiemmin ehdotti. Saat ehkä halvemmalla kuin syksyllä.

Ehkä? Kumpien renkaiden sesonki on nyt? Sesongin poistotuotteet on huomattavasti halvemmat kuin ne sesonki tuotteet. 

Vierailija
15/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvirenkaat ostetaan kesällä ja vastaavasti kesärenkaat ostetaan talvella. 

Vierailija
16/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijoo sitä piti vielä kysyä, että kannattaisiko siis itse ehkä jo nyt ostaa ne kumit valmiiksi, ja sitten viedä ne mukanaan syksyllä kun haluaa vaihdattaa? Paljonkohan rengasliike tuossa vetää välistä, jos ne ostaa sieltä, kun renkaat tavallaan ovat jo siellä heillä panttina. Vai maksaako tämäkään vaivaa kikkailla, ei mulle niin väliä jos nyt jonkun satasen kalliimmaksi tulee ostaa heiltä.

Entä jos ostat ne uudet kumit jo nyt, ja samalla kun vaihdatat kesärenkaat, pyydät, että vaihtavat sitten niihin talvirenkaiden vanteisiin uudet kumit. Ttämähän he voivat tehdä oman aikataulunsa mukaan eikä sinun tarvitsisi vanteille laittoa odotella. Pystynevät myös hävittämään ne vanhat talvikumit.

Sitten sinulla olisi siellä ne uudet talvirenkaat kesäsäilössä odottamassa. Meinaan talvirenkaiden hinnat ovat varmaan alhaisemmat nyt keväällä kuin syksyllä.

Vierailija
17/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nyt ostaa ne uudet talvirenkaat. 

Nyt on vähän jo myöhäistä. Kannattaa hetki odottaa, kunnes suurin vaihto hässäkkä on ohi. 

Vierailija
18/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka estää ap:tä ostamasta uudet vanteet ja myymään vanhat renkaineen? Kyselisin hintoja jo nyt. Jos on kovinkin hieno uusi auto tekisin näin. Jos taas vanha ropponen vaihtaisin uudet kumit vanhoille vanteille edellyttäen että ne on ehjät.

Vierailija
19/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka estää ap:tä ostamasta uudet vanteet ja myymään vanhat renkaineen? Kyselisin hintoja jo nyt. Jos on kovinkin hieno uusi auto tekisin näin. Jos taas vanha ropponen vaihtaisin uudet kumit vanhoille vanteille edellyttäen että ne on ehjät.

Jos on kovinkin hieno uusi auto niissä on ilmanpaineanturit ja ne maksaa noin 300e/kpl. 

Vierailija
20/22 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä saat renkaat halvemmalla kuin rengasliikkeestä. Minulla kesärenkaiden kanssa sama edessä. Onneksi on kitkat, niin ei ole tulipalokiire