Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä taas yks vuoden isä: Janne jätti perheensä kun oli niin rankkaa

Kommentit (804)

Vierailija
741/804 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä  oli 3 pientä lasta, kaikki autossa takana turvaistuimissa. Tultiin mökiltä kotiin. Ajomatkaa 45 minuuttia. Kysyin mitä mies miettii, totesi "mun elämäss ei ole mitään kivaa"... Tämä vuonna 2004... Vieläkin muistan... Sattui ja sattuuu edelleen... kaksoset oli 6 kk:tta kun mies lähti maailmanympärysmatakalle ja kävi jatkuvasti työmatkoilla ulkomailla pitämässä kivaa, jäin kolmen vaippaikäisen kanssa yksin, joskus äiti autteli...

Minä meinasin luovuttaa jo monta kertaa...

Mikä sai sinut porsimaan tuolle miehelle, vieläpä useamman kerran?

Niinpä, olisin jättänyt porsimatta mutta tuo vakuutti että meille tulee kiva perhe-elämä... Juuei...

Eli siis mies on ollut tuollainen sen 10 vuotta minkä olette tunteneet, ja sä kuvittelit että se muuttuu jotenkin kun sä porsit?

Tämä vaikka mies ei ole pitänyt sanaansa missään muussakaan asiassa...

Ja nyt koko homma on jotenkin miehen syytä? Eikö teitä naisia hävetä?

Vierailija
742/804 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna taas uusi päivittelevä uutinen siitä, miten syntyvyys laskee. 

Jep ja naiset syyllisiä siihen tietenkin. Omat ex miehet tajus sentään lähteä ennen kuin lapsi tuli, kun se vastuun ottaminen pelkästä parisuhteesta ja yhteisestä arjesta oli niin rankkaa. Toivo mennyt ihan kohta perheen saamisesta ja ikääkin alkaa olla :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/804 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun naisetkin muistaisi, että kerran täällä vaan eletään.

Ei ole pakko sietää miestä, joka ei osallistu perhe - elämään, ei puhu tunteistaan, ei halua mitään yhteistä, ei välitä sinun nautinnostasi, ei muista merkkipäivinä. 

Ihan oikeasti! Ei se siitä parane, etkä ole kenellekään mitään velkaa. Parempi yksin kuin huonossa suhteessa. Mies vain kunnolla vastuuseen lapsistaan eron jälkeen, jos ei muuten niin rahallisesti. Kukaan aikuinen ei ole tullut huijatuksi perhe-elämään, se että kukaan mies ei olisi muka tiennyt mihin ryhtyy, on paska puhetta. 

Sepä siinä onkin, kun on todella monta miestä, jotka huijaa noissa asioissa ja muuttuvat, kun A) muutetaan yhteen B) mennään kihloihin tai naimisiin C) saadaan yhteinen lapsi.

Lapselle kirjan lukeminen ei lähde naisen tarpeista. Kaikki, mitä lapsen kanssa teet on lasta varten. Siinä ei kysellä sitä, mistä vanhempi tykkää. Ei kukaan tykkää vaipan vaihdostakaan, mutta se on tehtävä siitä huolimatta. Ihmeellistä inkuttamista: mutku mä en tykkää yhy yhy...

Paree olla lisääntymättä, jos ei kerran nappaa. Mut jos lisääntyy, oletus on todellakin se vastuunkanto!

Vierailija
744/804 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

36 sivua oksennusta. Pääasiassa kilpaa haukutaan miehiä (monikossa). Yhden miehen typerän päätöksen takia. Tuleekohan seuraavaksi joku väittämään ettei miesvihaa ole olemassa?

Teette muuten kaikille miehille palveluksen tällä riehumisella. Kukaan enää uskalla (tai halua) pian olla missään tekemisissä vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Ketä mahdatte sitten syyttää ongelmistanne?

Täällä haukutaan kaikkia niitä miehiä, jotka eivät kanna vastuutaan. 

Kerroin myös omasta, joka on vastuunsa kantanut. Häntä ei kukaan hauku. 

Eikö haukuta ketään muita?

Saanko hakata sut kuoliaaksi jos se ei pidä paikkaansa?

Oot kyl sekasin. Sori siitä.

Vierailija
745/804 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko vetoa että siinä haastatellaan naistutkijaa, naisen toimesta.

Mitä välii sukupuolella, kun tutkimuksesta on kyse? Ei ne tulokset muutu sukupuolen mukaan. Kun on tieteestä kyse.

Palstaùli ei tätä tajua,koska a) hän on käynyt vain peruskoulun rimaa hipoen, eikä ymmärrä tieteellisedtä tutkimuksesta yhtään .itään ja b) hän etsii miesvihaa miesvihakiimalasit päässä 

Naistutkimus on pseudotiedettä

Tarkoitat siis sukupuolen tutkimusta? Kuin syvä

Kyllä, rehellistä on puhua sukupuolen tutkimuksesta, silloin kun se on sitä, eikä naistutkimuksesta, kun se ei ole sitä. 

Ketkä "itse"? Kuka sitä vastusti ja miten? Kahlitsivat (ketkä?) itsensä naistutkimuskylttiin?

Vierailija
746/804 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä välii sukupuolella, kun tutkimuksesta on kyse? Ei ne tulokset muutu sukupuolen mukaan. Kun on tieteestä kyse.

Miestutkijan tukimuksen mukaan syntyvyys kasvaa ja naistutkijan mielestä laskee.. hih. Tieteentekijä miettii, että näin naisena, mitäs todennäköisyyslaskennan kaavaa tänään käytetään? Vai mentäiskö massan kiihtyvyyden kaavalla ja päädyttäisiin Intian syntyvyyteen?

Oliko se siis miesvihaa, kun joku kyseenalaisti tutkimustuloksen, koska se oli kuulemma naisen tutkima juttu? On se kyl, kun sitä miesvihaa on siinäkin, kun naisia haukutaan. Asian näin olessa kyllä, kaikkialla ja ihan kaikki on miesvihaa. Silloinkin, kun miehiä ei edes mainita (tapahtunut ketjussa parikin kertaa).

Vierailija
747/804 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jännä keskustelu. Oon vähän suunnitellut että teen tolleen ja jätän isän pärjäileen yksin. Sekin teki mulle niin kun erottiin, yksin piti mun pärjäillä pieneten lasten kaa kun isä keskittyi omiin juttuihin. Onneksi sentään lopulta suostui vuoroviikko järjestelyyn.

Mutta katkeruutta herättää että jätti mut niin pitkäksi aikaa yksin selviään, miksenpä tekisi samaa hänelle nyt kun olis mullakin asioita jotka haluaisin tehdä. Mun vuoro olla etävanhempi joka keskittyy omiin juttuihin ja jättää kaiken vastuun lapsista toiselle. Ja nythän lapsiarki olisi paljon helpompaa kun lapset isompia, kun minä jouduin pärjään yksin lasten kanssa niin lapset oli ihan pieniä mikä on paljon rankempaa kuin nämä isommat lapset.

Vierailija
748/804 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies teki ihan oikein. Kyllä minäkin lähtisin tuollaisesta sirkuksesta. Miksi pakottaa itsensä elämäntyyliin, joka ei itselle sovi.

Ai jaa. Jos sä olet hankkinut itsellesi esim. koiran lemmikiksi ja sit rupeekin kyllästyttämään jokapäiväiset kusi-paska-lenkit, niin päätät hankkiutua siitä eroon. Ja jos uutta omistajaa ei löydy, niin piikille vaan. Niinkö? 

Lapsi lienee helppo hylätä, jos ei se vanhemmuus ollutkaan niin kivaa, mitä kuvitteli, koska onhan sillä lapsella äiti. Mitäpä siitä, mitä se äiti haluaa tai tarvii jaksaakseen lapsen kanssa.

Tämä on sama sen koiran, kuin lapsenkin kanssa: kumpaakaan ei hommata, jos sitä ei kunnialla ja rakkaudella  pysty hoitamaan loppuun asti. Suunnilleen yhtä pitkästä valinnasta on kyse. Ei ihan yhtä sitovasta ja kalliista, mutta melkein. Et sitä koiraakaan esim työpäivän jälkeen yksin jätä ja pelkästään kolmella kusilenkilllä talon nurkalla käytä. Se on elintapa, ja useat pienet- keskikokoiset koirat saattaa elää jopa melkein sen 17 vuotta. Ja rahaakin niihin menee, kuten lapsiin. Ei se mene niin, että kun en jaksa, niin vien piikille, tai annan pois. Ei kannata ottaa. Sama on lasten kanssa: edelleenkin- LAITTAKAA V T T U, MIEHET NE PIUHANNE POIKKI!!!!!

Vierailija
749/804 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä  oli 3 pientä lasta, kaikki autossa takana turvaistuimissa. Tultiin mökiltä kotiin. Ajomatkaa 45 minuuttia. Kysyin mitä mies miettii, totesi "mun elämäss ei ole mitään kivaa"... Tämä vuonna 2004... Vieläkin muistan... Sattui ja sattuuu edelleen... kaksoset oli 6 kk:tta kun mies lähti maailmanympärysmatakalle ja kävi jatkuvasti työmatkoilla ulkomailla pitämässä kivaa, jäin kolmen vaippaikäisen kanssa yksin, joskus äiti autteli...

Niinpä, olisin jättänyt porsimatta mutta tuo vakuutti että meille tulee kiva perhe-elämä... Juuei...

Tajuatko, että tämä porsimis- kommentti ei järkytä ketään täällä. Se vaan kertoo sen, että miten stanan jurpo ja juntti sinä olet. 

Vierailija
750/804 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestutkijan tukimuksen mukaan syntyvyys kasvaa ja naistutkijan mielestä laskee.. hih. Tieteentekijä miettii, että näin naisena, mitäs todennäköisyyslaskennan kaavaa tänään käytetään? Vai mentäiskö massan kiihtyvyyden kaavalla ja päädyttäisiin Intian s

Mikä on varma merkki siitä, että viikonloppu on tulossa? Miesvihakiima- mies aloittaa kiihdytyksen. 🤣🤘

Vierailija
751/804 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla mies, joka oli lähdössä eurooppaan messuille samaan aikaan synnytyksen kanssa. Oli siis suunniteltu sektio. Oli ärsyyntynyt, kun lääkäri ei kuunnellut HÄNEN toiveitaan työmatkan ja sektion ajankohdan suhteen. Jätti kuitenkin messut väliin ja muistaa vielä13 vuotta myöhemminkin aina välillä mainita siitä!

Lähti viikko sektion jälkeen poikien kanssa moottoripyörä matkalla viikoksi. Oli siis kotona sairaalaan kotiutumisen jälkeen 3 päivää. Tarvitsi kuulemaa reissua. Minä olin kipeänä sektion jälkeen ja vauvan lisäksi oli kolme koiraa joita olisi pitänyt lenkittää.

Suunnitteli lähtevänsä vauvan ollessa parin kuukauden puoleksi vuodeksi ulkomaankomennukselle tyyliin öljynporauslautalle. EI kuulemma haittaa, koska vauva tarvitsee vain äitiään joten isä voi ihan hyvin olla ulkomailla. Oli ihan ok idea jättää vaimo yksin koliikkivauvan kanssa, kun eihän se vauva tarvii enempää.

Että tällainen helmi, ei pal

Uskoisin muuten tarinan, mutta en sitä, ettet ollut vaihtanut lukkoja äijän palatessa. Vastaavasti jos mies olisi leikkauksessa ja hänet jätettäisiin leikkaushaavan, vastasyntyneen ja kolmen lenkitettävån koiran kanssa yksin kotiin, niin ei olisi kovin uskottavaa, ettei se johtaisi eroon. 

Vierailija
752/804 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni toisin päin. Ennalta ei ollut lupaavaa. Ja odotusaika ei niin kiva. Siinä oli sellainen nalkkiin jäänyt tunnelma, jonka mies itse sitten asioita selvitettäessä myönsi, että ei ollu tarvetta enää tsempata, kun ei tarvinnut pelätä mun lähtevän. 

Osoittautui pelot turhiksi. Siis odotusajan jälkeen. 

Ysärillä ei erottu niin helposti. Meidän perheessä/suvussa ainakaan. Ja hyvä niin, nyt ei harmita oma pitkämielisyys.

Vierailija
753/804 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun naisetkin muistaisi, että kerran täällä vaan eletään.

Ei ole pakko sietää miestä, joka ei osallistu perhe - elämään, ei puhu tunteistaan, ei halua mitään yhteistä, ei välitä sinun nautinnostasi, ei muista merkkipäivinä. 

Ihan oikeasti! Ei se siitä parane, etkä ole kenellekään mitään velkaa. Parempi yksin kuin huonossa suhteessa. Mies vain kunnolla vastuuseen lapsistaan eron jälkeen, jos ei muuten niin rahallisesti. Kukaan aikuinen ei ole tullut huijatuksi perhe-elämään, se että kukaan mies ei olisi muka tiennyt mihin ryhtyy, on paska puhetta. 

Sepä siinä onkin, kun on todella monta miestä, jotka huijaa noissa asioissa ja muuttuvat, kun A) muutetaan yhteen B) mennään kihloihin tai na

Lapselle kirjan lukeminen ei lähde naisen tarpeista. Kaikki, mitä lapsen kanssa teet on lasta varten. Siinä ei kysellä sitä, mistä vanhempi tykkää. Ei kukaan tykkää vaipan vaihdostakaan, mutta se on tehtävä siitä huolimatta. Ihmeellistä inkuttamista: mutku mä en tykkää yhy yhy...

Paree olla lisääntymättä, jos ei kerran nappaa. Mut jos lisääntyy, oletus on todellakin se vastuunkanto!

Kandee valita se mies joka pitää lukemisesta ja vaipanvaihdosta.

Naiset tietääkseni edelleen päättävät kuka mies laskee siemenet niiden vulvaan.

Vierailija
754/804 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstaùli ei tätä tajua,koska a) hän on käynyt vain peruskoulun rimaa hipoen, eikä ymmärrä tieteellisedtä tutkimuksesta yhtään .itään ja b) hän etsii miesvihaa miesvihakiimalasit päässä 

Kyllä, rehellistä on puhua sukupuolen tutkimuksesta, silloin kun se on sitä, eikä naistutkimuksesta, kun se ei ole sitä. 

Ketkä "itse"? Kuka sitä vastusti ja miten? Kahlitsivat (ketkä?) itsensä naistutkimuskylttiin?

Naistutkimuslaitoksen opiskelijat ja professorit.

Se ei ole sukupuolentutkimusta vaan naistutkimusta.

Vierailija
755/804 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuvat edelleen naistutkimuksena... vaivihkaa.

Mitä on sukupuolentutkimus?

Sukupuolentutkimus (entinen naistutkimus) on monitieteinen ja tieteidenvälinen ala, joka tutkii sukupuolten asemaa ja mahdollisuuksia, sukupuolen merkitystä eri kulttuurisissa ja yhteiskunnallisissa konteksteissa.

Sukupuolentutkimus pohjautuu feministisille kysymyksenasetteluille ja teorioille. 

Sukupuolentutkimuksen opinnot tarjoavat opiskelijoille ymmärrystä feminismin historiasta ja teorioista.

Vierailija
756/804 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies teki ihan oikein. Kyllä minäkin lähtisin tuollaisesta sirkuksesta. Miksi pakottaa itsensä elämäntyyliin, joka ei itselle sovi.

Ai jaa. Jos sä olet hankkinut itsellesi esim. koiran lemmikiksi ja sit rupeekin kyllästyttämään jokapäiväiset kusi-paska-lenkit, niin päätät hankkiutua siitä eroon. Ja jos uutta omistajaa ei löydy, niin piikille vaan. Niinkö? 

Lapsi lienee helppo hylätä, jos ei se vanhemmuus ollutkaan niin kivaa, mitä kuvitteli, koska onhan sillä lapsella äiti. Mitäpä siitä, mitä se äiti haluaa tai tarvii jaksaakseen lapsen kanssa.

Tämä on sama sen koiran, kuin lapsenkin kanssa: kumpaakaan ei hommata, jos sitä ei kunnialla ja rakkaudella  pysty hoitamaan loppuun asti. Suunnilleen yhtä pitkästä valinnasta on kyse. Ei ihan yhtä sitovasta ja kalliista, mutta melkein. Et sitä koiraakaan esim työpäivän jälkeen yksin jätä ja pelkästään kolmella kusilenkilllä talon nurkalla käytä. Se on elintapa, ja useat pienet- keskikokoiset koirat saattaa elää jopa melkein sen 17 vuotta. Ja rahaakin niihin menee, kuten lapsiin. Ei se mene niin, että kun en jaksa, niin vien piikille, tai annan pois. Ei kannata ottaa. Sama on lasten kanssa: edelleenkin- LAITTAKAA V T T U, MIEHET NE PIUHANNE POIKKI!!!!!

Vain miehillä vastuu? Pitäkää V T T U, NAISET NE JALKANNE RISTISSÄ

btw, vasektomiaa ei saa ilman vaimon lupaa ja muutenkin pitää olla yli 30. Se pitäisi olla sallittua saman ikäisille pojille kuin naisille on abortti luvallista.

Vierailija
757/804 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko, että tämä porsimis- kommentti ei järkytä ketään täällä. Se vaan kertoo sen, että miten stanan jurpo ja juntti sinä olet. 

En ymmärrä miksi edes kommentoit, ei sillä ole tarkoitus järkyttää ketään.

Päinvastoin, myönnän palstan narratiivin, kaikki miehet ovat SIKOJA.

Mutta mikä emakko poikii sialle ja mitä sieltä tuleekaan? Pieniä porsaita tietysti.

Vierailija
758/804 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla mies, joka oli lähdössä eurooppaan messuille samaan aikaan synnytyksen kanssa. Oli siis suunniteltu sektio. Oli ärsyyntynyt, kun lääkäri ei kuunnellut HÄNEN toiveitaan työmatkan ja sektion ajankohdan suhteen. Jätti kuitenkin messut väliin ja muistaa vielä13 vuotta myöhemminkin aina välillä mainita siitä!

Lähti viikko sektion jälkeen poikien kanssa moottoripyörä matkalla viikoksi. Oli siis kotona sairaalaan kotiutumisen jälkeen 3 päivää. Tarvitsi kuulemaa reissua. Minä olin kipeänä sektion jälkeen ja vauvan lisäksi oli kolme koiraa joita olisi pitänyt lenkittää.

Suunnitteli lähtevänsä vauvan ollessa parin kuukauden puoleksi vuodeksi ulkomaankomennukselle tyyliin öljynporauslautalle. EI kuulemma haittaa, koska vauva tarvitsee vain äitiään joten isä voi ihan hyvin olla ulkomailla. Oli ihan ok idea jättää vaimo yksin koliikkivauvan kanssa, kun eihän se vauva tarvii

Uskoisin muuten tarinan, mutta en sitä, ettet ollut vaihtanut lukkoja äijän palatessa. Vastaavasti jos mies olisi leikkauksessa ja hänet jätettäisiin leikkaushaavan, vastasyntyneen ja kolmen lenkitettävån koiran kanssa yksin kotiin, niin ei olisi kovin uskottavaa, ettei se johtaisi eroon. 

Mua raivostuttaa näissä tarinoissa ehkä eniten se, ettei ne miehet välttämättä edes tajua miten kusipäisesti ovat toimineet. Vaikka tulee ero, ne eivät käsitä että miksi. Vaikka syyn kertoo rautalangan kanssa, heidän mielestä syy on kuitenkin joku muu, koska heistä "äidin väsyminen, arki, lapset, lemmikit yksin hoitaminen, myös kipeänä, 24/7 ympäri vuoden" ei ole riittävä syy. 

Tuossa edellä joku hekumoi että jättää lapset kokonaan isälle, ryhtyy etä-äidiksi. Ymmärrän niin hyvin. 

Vierailija
759/804 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Naistutkimuslaitoksen opiskelijat ja professorit.

Se ei ole sukupuolentutkimusta vaan naistutkimusta.

Oslon yliopistolta lähti valtiontuet kun eivät meinanneet muuttaa nimeään. Täällä pelättiin samaa.

Vierailija
760/804 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitteli lähtevänsä vauvan ollessa parin kuukauden puoleksi vuodeksi ulkomaankomennukselle tyyliin öljynporauslautalle. EI kuulemma haittaa, koska vauva tarvitsee vain äitiään joten isä voi ihan hyvin olla ulkomailla. Oli ihan ok idea jättää vaimo yks

Mua raivostuttaa näissä tarinoissa ehkä eniten se, ettei ne miehet välttämättä edes tajua miten kusipäisesti ovat toimineet. Vaikka tulee ero, ne eivät käsitä että miksi. Vaikka syyn kertoo rautalangan kanssa, heidän mielestä syy on kuitenkin joku muu, koska heistä "äidin väsyminen, arki, lapset, lemmikit yksin hoitaminen, myös kipeänä, 24/7 ympäri vuoden" ei ole riittävä syy. 

Tuossa edellä joku hekumoi että jättää lapset kokonaan isälle, ryhtyy etä-äidiksi. Ymmärrän niin hyvin. 

Lapsi on aina naisen oma projekti.

Palataan asiaan kun yhteiskunta hoitaa isyystutkimukset asiallisesti.