Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haetko vääriin työpaikkoihin, jos et töitä saa

Vierailija
09.04.2024 |

Oletko miettinyt, että hetken pitäisi ehkä laskea toivetyöpaikan tasoa ja aloittaa uudestaan aiempaa alempaa ja nousta sieltä? En halua kuulostaa ilkeältä, mutta itse olen ollut niin monissa töissä joita yleensä hieman ylenkatsotaan, mutta ainakin olen saanut töitä. Ymmärrän kyllä osin myös sen että joka paikkakunnalla ei ole töitä ja vaikka lasten kanssa vaikea muuttaa tai jos on joku selvä fyysinen este, mutta ihan uteliaisuuttani kysyn ja toivon asiallisia kommentteja.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei kaikkien työpaikkojen tarvitse olla työpaikkailmoituksina. Voi lähetellä myös paljon avoimia hakemuksia.

Vierailija
2/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on sitten makukysymys, mikä kenenkin mielestä on "väärä" työpaikka. Itse haen sellaisia työpaikkoja, joihin haluaisin työllistyä (niitäkin on riittävästi), mutta en niihin, mihin en halua. Esimerkiksi siivoojan työtä olen tehnyt, enkä halua tai usko edes pystyväni siihen. Jos kirjoittaisin hyvän hakemuksen, saattaisin työllistyä sille alalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä kohta 53, töitä tehty 35 vuotta ja opiskeltu samalla. Jos ei löydy osaamistani vastaavaa ja myös palkkatasoani vastaavaa niin olen työtön. Ei ole minulle mikään ongelma. Nuorilla varmaan hiukan eri asia.

Vierailija
4/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pääasiassa hakenut sellaisia paikkoja joista mulla on kokemusta ja/tai koulutusta ennestään, mutta ei ole auttanut vaikka kaiken järjen mukaan sellaisiin mulla pitäisi olla hyvät edellytykset päästä.

Avoimiakin hakemuksia olen lähtellyt eikä niistä ole koskaan kuulunut mitään.

Jos tietäisin millä töihin pääsee, olisin varmasti jo töissä, mutta ilmeisesti minä en tiedä jotain salaisia kädenpuristuksia tms.

Vierailija
5/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman alani paikkoihin hakijoita on tyypillisesti ollut 60-300 per paikka. Omaa, pitkää kokemustani parhaiten vastaaviin paikkoihin 60+ ja niihin ns. alemman tason paikkoihin vähintään 200. Joten siinä mielessä ei alempi taso hyödytä mua mitenkään. Niihin yleensä haetaan selvästi nuorempaa ja kokemattomampaa. 

Ihan toiselta alalta on turha hakea tässä työmarkkinatilanteessa mitään, kun täydellisiä hakijoita on niihinkin jo jonoksi asti. 

Vierailija
6/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen varmasti vääriä työpaikkoja,  kun ikää on  62. 🤣🤣🤣

Vierailija
7/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mahdat tarkoittaa väärällä?

Olen hakenut myyjäksi koska siitä on kokemusta. Olen myös hakenut muun muassa siivoojaksi, vastaanottovirkailijaksi ja tehtaaseen. Nämä monilta eri alueilta.

En nyt kaikkia hakemiani työpaikkoja kovin hohdokkaiksi sanoisi, tai ainakaan korkeakoulutusta vaativiksi töiksi. Ehkä ne ovat siinä mielessä sitten vääriä työpaikkoja.

Vierailija
8/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikoinaan olin työtön, hain mitä tahansa työtä, johon uskoin olevan piekikin mahdollisuus päästä. Rakennusmestarina monia rakennusalan töitä apumiehestä lähtien, että olisin saanut jalkani edes johonkin ovenrakoon. Kauppoihin, varastoihin jne.

Kun edellinen työpaikkani lakkautettiin, ehdin hakea kuutta koulutustani ja kokemustani vastaavaa paikkaa. Pääsin kolme kertaa haastatteluun ja sain kaksi niistä paikoista. Kolmannestakin soittivat parin kuukauden päästä.

Nyt, kun minulla on pitkä kokemus, mieluinen työpaikka ja hyvä palkka, rima on todella korkealla, että lähtisin edes hakemaan jotain paikkaa.

Vierailija
9/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haen varmasti vääriä työpaikkoja,  kun ikää on  62. 🤣🤣🤣

Nyt vaan alaa vaihtamaan ja juoksupojasta johtajaksi 😂

Vierailija
10/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kaikki avoinna olevat paikat on vääriä kun en pääse edes haastatteluun yhteenkään. Olen laskenut oman koulutuksen ja osaamisen osalta rimaa. Minulla on erikoisammattitutkinto ja haen myös töitä aloilta joihin ei tarvitse koulutusta (kauppa, varasto yms.)

Vierailija
11/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62 v. En pääse edes hoitamaan vanhuksia. Purra haluaa nostaa eläke-ikää. 

Vierailija
12/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mahdollisuudet paranevat, jos on valmis ottamaan vastaan hyvin monenlaista työtä ja on valmis esim. muuttamaan. Tietysti kaikkien tosissaan töitä hakevien joukossa on myös se huono-onnisin hakija (vertaiskuvallisesti se tyyppi, joka onnistuu heittämään nopalla pitkän rivin ykkösiä tai kakkosia). 

Itselläni joskus aikoinani laskin tuota rimaa, ja hain myös niitä vähemmän hohdokkaita töitä. En saanut näitä töitä ja kysyin palautetta. Moni työhönottaja sanoi, ettei oikeen halua palkata ihmistä minun koulutuksellani ja työkokemuksellani, koska on suuri riski, että häivyn heti kun parempi paikka kohdalle löytyy. 

Vierailija
13/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä kyllä, että haen työpaikkoihin, joihin haluaisin mennä.  Lastenhoitajaksi pääsisin kyllä heti, mutta sitäpä en tahdo olla. Ollaan nyt sitten kokonaan työtön kun ei keikkailu enää kannata.

Vierailija
14/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut jopa hampurilaispaikkaan, kun asuin tovin paikkakunnalla missä työtä ei juuri ollut tarjolla. Lopulta työllistyin puhelinmyyntityöhön. Tällä hetkellä tarvitsen työn, mikä kattaa vuokran ja elämisen (en ole kotona asuva nuori) 

Vierailija
15/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra haluaa nostaa eläkeikää, vaikka meillä on ikärasismia työelämässä. 50+ ovat jätettä työelämässä. 

Vierailija
16/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni joskus aikoinani laskin tuota rimaa, ja hain myös niitä vähemmän hohdokkaita töitä. En saanut näitä töitä ja kysyin palautetta. Moni työhönottaja sanoi, ettei oikeen halua palkata ihmistä minun koulutuksellani ja työkokemuksellani, koska on suuri riski, että häivyn heti kun parempi paikka kohdalle löytyy. 

Mutta jos jättää kokemuksen ja koulutuksen kirjaamatta, vaikuttaa siltä ettei ole sinä aikana tehnyt mitään. Mitä pitäisi ihmisen tehdä kun on liian koulutettu saamaan työpaikkoja muualta kuin omalta alalta mutta omalle alallekaan ei pääse?

Vierailija
17/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kokeitu tuokin. On laskettu taso niin alas ettei alemmaksi enää mene. Sanoin työkkärin tätillekin että aivan sama vaikka joutuisin paskaa lapioimaan niin kelpaa kyllä. Ei vaan löytynyt mitään vaikka koulutus on sähkötekniikan alalta ja suunnittelupuolelta. Varmaan se on tuo mies kun tulee tiettyyn ikään niin...siis ei kelpaa enää....edes töihin 👌😁

Vierailija
18/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut jopa hampurilaispaikkaan, kun asuin tovin paikkakunnalla missä työtä ei juuri ollut tarjolla. Lopulta työllistyin puhelinmyyntityöhön. Tällä hetkellä tarvitsen työn, mikä kattaa vuokran ja elämisen (en ole kotona asuva nuori) 

Minä myös, vaikka palkka on kuulemma ensimmäisen puolen vuoden ajan todella surkea eikä häävi senkään jälkeen.

Puhelinmyyntiin voisi ehkä päästä mutta siihen en vain ole kykenevä. Tunnen yhden joka tekee sillä aika hyvin rahaa, itse varmaan onnistuisin varmaan tekemään persnettoa.

Vierailija
19/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just aloitti perheen abi työt, kun kirjoitukset on ohi. Laitteli toki useamman hakemuksen pari kuukautta sitten, mutta kyllä pk-seudulla tuntuu ainakin töitä olevan, jos on töitä halukas tekemään!

Vierailija
20/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra haluaa nostaa eläkeikää, vaikka meillä on ikärasismia työelämässä. 50+ ovat jätettä työelämässä. 

50+ ihmiset ovat parhaassa työiässä. Kukaan ihminen ei ole jätettä. Mietitkö lainkaan mitä kirjoitat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi