Onko täällä ketään joka olisi saanut ns. piilotyöpaikan?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen kun valmistuin luovalle alalle olen saanut vain työpaikkoja, jotka eivät ole olleet julkisesti haettavina.
Minua on aina pyydetty töihin.
Tienaako myös jotain vai meneekö harrasteluksi?
Ihan normaalisti olen ansainnut, useimmiten kuukausipalkka. Nyt olen jo eläkkeellä, mutta edelleen toisinaan pyydetään alan opetushomiin.
Olen hakenut monta kertaa, mutta ei ole edes vastattu. En kyllä tunne ketään joka olisi niihin työllistynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tutulle oli myös työkkärissä puhuttu jostain tiskinalustöistä, mitähän nekin on??
Ne ovat niitä työpaikkoja joihin työkkäristä sinua voidaan suositella jos haluavat. Se saattaa auttaa pääsemään työpaikkaan ainakin haastatteluun paremmin. Kysypäs työkkäristä. Olen saanut itsekin sieltä suosituksia muutamiin paikkoihin.
Oon saanut LinkedInin kautta useampia tarjouksia paikkoihin, joihin ei ole ollut avointa hakua, vaan rekrytoijat on suoraan kontaktoineet sopivilta vaikuttavia henkilöitä. Työskentelin jokin aika sitten isommassa hankkeessa, jossa oli konsultteja monesta eri firmasta. Yksi kollega piti musta niin paljon, että suositteli mua heidän HR-osastolleen ja nyt oon rekryprosessissa sinne. Olen toki etuoikeutetussa asemassa, mutta on tullut huomattua, että kannattaa olla vähintään ystävällinen ja tunnollinen.
Vierailija kirjoitti:
En tee piilohommaa vaan teen pimeetähommaa.
Todella yhteiskuntaystävällistä sanoisin. Sinunlaistesi takia kaikkia kytätään, arvostellaan ja epäillään vaikka olisi kuinka rehellinen. Kiitos sinullekin!
Vierailija kirjoitti:
2 ammattia eikä töitä saa. Oon menettänyt toivon. 7kk työttömänä nyt. Voisko joku tsemppaa et miten jaksaa työnhakua kun aina vaan tulee kielteistä viestiä :(
Sinulla on vielä hyvin toivoa, on meitä useamman vuodenkin hakeneita täällä. Älä luovu toivostasi ikinä. Tsemppiä sinulle.
Olen nelkytvuotisen työurani aikana ollut aika monessa työpaikassa niin terveydenhuollossa kuin it-alallakin ja vain yhden kerran olen hakenut paikkaa, joka oli julkisessa haussa. Oli 1990 auki yks virka Meilahden sairaalassa. Hain sitä ja sain sen. Kaikki muut työpaikkani sitä ennen ja sen jälkeen eivät ole olleet missään yleisesti haettavissa. Joko olen itse ottanut yhteyttä tai muhun on otettu yhteyttä. Olen elämäni aikana tehnyt siis vain yhden ainoan työhakemuksen.
Olen saanut osa-aikatyön taloushallinnon alalta.
Jos harjoittelun jälkeen tarjotaan valmistumisen jälkeen vakipaikkaa, niin onko se piilotyöpaikka? Jos on, niin sitten olen saanut. Olen saanut myös kesätöitä harjoittelujen jälkeen, kun ovat pyytäneet.
Joku kysyi onko kaikki avoimet työpaikat, joita ei ilmoiteta työmarkkinatorilla eli te-palveluiden sivuilla, piilotyöpaikkoja. Tähän ei kait tullut vastusta. Mutta jos ovat, niin sitten kaikki meidän firman työpaikat ovat piilotyöpaikkoja. Silti sitä vaan moni on hakenut ja päässytkin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko ap vielä avata tarkoitatko piilotyöpaikalla kaikkia paikkoja, jotka ei ole ilmoitettu työmarkkinatorilla (ja näin mukana virallisessa avoimien työpaikkojen luvussa) vai työpaikkaa, joka on löytynyt suhteilla tai suoraan hakemalla?
Jos ensimmäistä, niin en ole muunalaisia työpaikkojan saanutkaan. Jos jälkimmäistä, niin opintojen loppupuolella päädyin pieneen konsulttifirmaan avoimella hakemuksella. Olen kauppatieteilijä.
Piilotyöpaikalla tarkoitan työpaikkaa, johon yritys tarvitsee kipeästi tekijää, mutta paikka ei ole avoimessa haussa. Ap
Elektroniikkasuunnittelija mutta erikoistunut. Hain työttömänä yhtä duunia johon heillä jo sopivampi hakija (kävi myöhemmin ilmi). Minulta firmasta kysytyiin että olisinko kiinnostunut hommasta X josta ei ollut mitään ilmoituksia ja minähän olin. Sain duunin mutta siinä auttoi että haastattelussa kaikki pomoa myöten olivat vanhoja työkavereitani 12 vuoden takaa.
Vierailija kirjoitti:
Elektroniikkasuunnittelija mutta erikoistunut. Hain työttömänä yhtä duunia johon heillä jo sopivampi hakija (kävi myöhemmin ilmi). Minulta firmasta kysytyiin että olisinko kiinnostunut hommasta X josta ei ollut mitään ilmoituksia ja minähän olin. Sain duunin mutta siinä auttoi että haastattelussa kaikki pomoa myöten olivat vanhoja työkavereitani 12 vuoden takaa.
Täm tapahtui pari vuotta sitten pääkaupunkiseudulla.
Kaikki 4 työpaikanvaihtoa puskaradion kautta, yks näistä niin, että pyydettiin ja tarjottiin parempia vuoroja, jne.
-sosiaaliala
Hienoa kuulla. Kysyisin missä olet töissä mutta en tiedä vastaisitko. Hyviä työpaikkoja on palstallakin etsitty keskustellen aika paljon. Itsekin etsin toimistotyötä myöskin muiden paikkojen ohella.