Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään joka olisi saanut ns. piilotyöpaikan?

Vierailija
09.04.2024 |

Mistä löytyi piilotyöpaikka ja miltä alalta?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kolmedti. Kaksi kaupan alalta. Toinen erikoisliikkeestä ja toinen marketista. Kolmas oli korkeakouluopintoihin liittyvä paikka johon pääsin  kun kyselin opettajilta. Sekin oli useamman kuukauden pesti avustajana eräässä projektissa.

Henkilöstövuokrauksen kautta olen saanut myös paikkoja, jotka ei olleet ns auki ja ne poiki pidemmän sopimuksen.

Rohkeasti vaan yhteyttä kaikkiin yrityksiin /organisaatioihin jotka kiinnostaa- ja lähetä vaikka cv mukaan. Kasvotusten syntyy paras ensikontakti.

Vierailija
22/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos satuihin uskoo. Nämä, jotka ovat saaneet työpaikan, eivät kerro miltä alalta. Eivät tietenkään.

Kyllä minä ainakin kerroin. Sinä ilmeiseti näet, mitä haluat. Tarkennetaan vielä, että avoimelle hakemuksella pääsin konsulttifirmaan, joka teki lähinnä asiakastyytyväisyystutkimuksia. Olen taloustiteen KTM. Miten tarkasti tämä pitää avata?

Ja onhan ketjussa lakimiestä, automaatioasentajaa jne. Miten sinä määrittelet alan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut työpaikan soittamalla vaan, ei ollut mitään hakua auki. Juttelin hetken päällikön kanssa ja hän suositteli soittamaan eräälle "pienemmälle" pomolle. Kohta olinkin jo haastattelussa ja sain paikan, toimistotyö kyseessä. Tästä on kyllä jo jokunen vuosi aikaa. 

Vierailija
24/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähetin avoimen hakemuksen nykyiseen työpaikkaani. Kun sieltä lähti yllättäin ohjaaja toiseen kaupunkiin, soittivat minulle, että pääsenkö haastatteluun . 

Vierailija
25/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähetin avoimen hakemuksen nykyiseen työpaikkaani. Kun sieltä lähti yllättäin ohjaaja toiseen kaupunkiin, soittivat minulle, että pääsenkö haastatteluun . 

Pieni koulu.

Vierailija
26/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä töitä muuta kautta saanut. Aina on joku kysynyt töihin.

t. Keski-ikäinen

Vierailija
27/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-kollegat pyysivät mukaan perustamaansa firmaan. Ict-ala ja oltiin kaikki aikoinaan Nokialla.

Vierailija
28/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35-vuotias proviisori ja kaksi kertaa elämässäni olen ollut töissä ei-piilotyöpaikassa. Olen mm. hakenut työpaikkaa, jota en saanut, mutta työnantaja välitti yhteystietoni tutulleen, jolta sain äitiysloman sijaisuuden.

Olen hakenut useita piilotyöpaikkoja yhtä aikaa ja parhaassa tilanteessa olen saanut valita niistä mieluisimman. Työnantajat ovat arvostaneet aktiivisuuttani ja joustavuuttani (en ole mm. aina hakenut täyttä työaikaa, vaan olen pyrkinyt miettimään työnantajaa kiinnostavan "diilin" tilanteen pohjalta).

Nykyään olen vakituisessa työsuhteessa (tämäkin piilotyöpaikka) ja cvtä katsoessa työnantajalle tuli ilmi että olen ollut valmis reissaamaankin työn perässä ansiosidonnaisella loikoilun sijasta, eli motivaatiota työntekemiseen on ollut keskiverto peukalonpyörittelijää enemmän.

Vierailija
29/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena sain kaikki kesätyöt itse kyselemällä. Siitä sitten sain vakituisen työn, ja työnkuva on myös pariin kertaan muuttunut. Sen jälkeen olen hakenut ainakin 100 paikkaa vastaamalla ilmoituksiin, mutta en ole saanut yhtään hakemaani vakituista kokopäivätyötä. Sen sijaan olen kyllä saanut ilmoitetukseen vastaamalla hyväpalkkaisen ja arvostetun sivutyön, vaikka en ollut edes pätevä, eikä kokemuksenikaan vastannut tehtävää.

Vierailija
30/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee piilohommaa vaan teen pimeetähommaa.

Onnaa. Olin vuosia sitten valokuvalaborantti. Pimiössä piilossa=D

Vierailija
31/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1990 ollessani hyvin nuori ja vastavalmistunut, niin kyllä!

Vierailija
32/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 1990 ollessani hyvin nuori ja vastavalmistunut, niin kyllä!

Ai niin, ala vielä: työnjohtajaksi rakennustyömaalle suureen firmaan. 

Vierailija
33/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tänä päivänä sen verran hyvässä piilossa että niiden löytäminen on aika vaikeaa jos ei ole vihje karttaa saatavilla.

Vierailija
34/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, johonkin konsulttihommiin! Rahat pois tyhmiltä.

Vierailija
35/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun valmistuin luovalle alalle olen saanut vain työpaikkoja, jotka eivät ole olleet julkisesti haettavina.

Minua on aina pyydetty töihin.

Vierailija
36/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulle oli myös työkkärissä puhuttu jostain tiskinalustöistä, mitähän nekin on??

Vierailija
37/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun valmistuin luovalle alalle olen saanut vain työpaikkoja, jotka eivät ole olleet julkisesti haettavina.

Minua on aina pyydetty töihin.

Tienaako myös jotain vai meneekö harrasteluksi?

Vierailija
38/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan alan työni sain sitä kautta kun kaveri vinkkasi että heidän firman labraan kannattaa hakea töihin, valintaa tehnyt henkilö ei tiennyt että minulla on tuttu siellä toisella osastolla joten en saanut paikkaa suhteilla. Laboratorio oli siis tuo työpaikka ja sittemmin etenin sen päälliköksi asti kunnes siirryin muualle. 

Vierailija
39/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelleni soitettiin ja tarjottiin töitä, kun hän oli aiemmin hakenut vastaavaa paikkaa saman yrityksen toisen paikkakunnan toimipisteessä. Paikka ei ikinä mennyt julkiseen hakuun asti. 

Vierailija
40/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun henkilökohtainen työkkärivalmentaja suositteli mua yhteen firmaan ja heittämällä sain osa-aikatyöpaikan laskuttajana, jee!

Siistiä! Toivottavasti suosituksia otetaan tosissaan.