Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään joka olisi saanut ns. piilotyöpaikan?

Vierailija
09.04.2024 |

Mistä löytyi piilotyöpaikka ja miltä alalta?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tekee töitä jossain piilossa ja kukaan ei löydä?

Vierailija
2/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun henkilökohtainen työkkärivalmentaja suositteli mua yhteen firmaan ja heittämällä sain osa-aikatyöpaikan laskuttajana, jee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä 30 h/vko, tää paikka löytyi, kun juttelin kaupassa olevani samalla alalla 16 h/vko pestillä, mutta kun lapset on jo yli 10v, niin nyt voisi olla enemmän tunteja. Myyjä (paikan omistaja) sanoi, että he on laittamassa seuraavalla viikolla paikkaa auki, mutta jos kiinnostaa, niin kerro lisää.

Seuraavalla viikolla aloitin. Meitä on töissä yhteensä 11 hlö, ei siis mikään pikkuruinen kivijalkapuoti.

Vierailija
4/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä palstalla ole kuin työttömät ja mt-vikaset.

Vierailija
5/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun tulit esittäytymään. 

Vierailija
6/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tekee töitä jossain piilossa ja kukaan ei löydä?

Hitto nämä jaksaa länkyttää. 

Vierailija
7/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee piilohommaa vaan teen pimeetähommaa.

Vierailija
8/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ammattia eikä töitä saa. Oon menettänyt toivon. 7kk työttömänä nyt. Voisko joku tsemppaa et miten jaksaa työnhakua kun aina vaan tulee kielteistä viestiä :(

Vierailija
9/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ja edennyt esihenkilöksi. Tälläkin hetkellä on auki lukuisia piilotyöpaikkoja, sijaisuuksia (kuukausista yli vuoteen), joista hyvät yleensä vakinaistetaan kun toimia tulee auki (eläköitymisen jne) vuoksi. Vakassa työskentelen, julkisella puolella.

Ennen kesätyöt ja opiskelujen ohella tehtävät työt hoitui suoraan myös firmoihin soittamalla, yksittäiset päivät poiki pidemmät jaksot ja lopulta vakituiset työt, muillakin aloilla, mitä nyt teen. 

Vierailija
10/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään

Vierailija
11/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko ap vielä avata tarkoitatko piilotyöpaikalla kaikkia paikkoja, jotka ei ole ilmoitettu työmarkkinatorilla (ja näin mukana virallisessa avoimien työpaikkojen luvussa) vai työpaikkaa, joka on löytynyt suhteilla tai suoraan hakemalla?

Jos ensimmäistä, niin en ole muunalaisia työpaikkojan saanutkaan. Jos jälkimmäistä, niin opintojen loppupuolella päädyin pieneen konsulttifirmaan avoimella hakemuksella. Olen kauppatieteilijä. 

Vierailija
12/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksihommissa jaetaan vuoroja kun vaan kyselee tolpalla.

Vierailija
13/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuessa ammattikoulusta (automaatioasentaja) soittelin kaikki lähialueen firmat läpi. Yhdestä otettiin ensin kesätöihin ja sitten vakinaistettiin. Kun myöhemmin ko. pulju oli mennä nurin ja tuli yt:t niin tein saman soittokierroksen uusiksi ja sitten tulikin jo useampi työtarjous. En siis ehtinyt jäädä työttömäksi. 

Vierailija
14/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pääsyt töihin työpaikkaan, mitä ei ole missään avoimessa haussa ollut. Ja tunnen todella monta ihmistä joilla sama juttu. Yleensä nämä on töitä, johon sinulta henkilökohtaisesti tiedustellaan, että kiinnostaisiko työt, meillä olisi sinulle käyttöä.

Vierailija
15/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pääsyt töihin työpaikkaan, mitä ei ole missään avoimessa haussa ollut. Ja tunnen todella monta ihmistä joilla sama juttu. Yleensä nämä on töitä, johon sinulta henkilökohtaisesti tiedustellaan, että kiinnostaisiko työt, meillä olisi sinulle käyttöä.

Mikä sun ala on? 

Vierailija
16/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙋

Vierailija
17/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakimies, tällä alalla töitä tarjotaan, jos on onnistunut opiskeluaikana ja heti työuran alussa valitsemaan oikeat harjoittelupaikat ja -tehtävät.

Vierailija
18/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistuessa ammattikoulusta (automaatioasentaja) soittelin kaikki lähialueen firmat läpi. Yhdestä otettiin ensin kesätöihin ja sitten vakinaistettiin. Kun myöhemmin ko. pulju oli mennä nurin ja tuli yt:t niin tein saman soittokierroksen uusiksi ja sitten tulikin jo useampi työtarjous. En siis ehtinyt jäädä työttömäksi. 

Tämä on aika yleistä teollisuudessa. Pieniä investointeja yms., on meneillään ja ei aleta rekryämään ketään. Jos pätevä kaveri hakee hommia, niin otetaan avuksi. Sitten kun tarvitaan vakinaista tekijää, niin soitellaan niille, jotka on tehnyt näitä hommia. Olen itse kohtalaisen isolla konepajalla ja useimmat tulee meille töihin juuri itse hakemalla. Sitten kesä- yms. hommissa testataan ja hyvät tyypit palkataan taloon. 

Vierailija
19/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos satuihin uskoo. Nämä, jotka ovat saaneet työpaikan, eivät kerro miltä alalta. Eivät tietenkään.

Vierailija
20/54 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja meillä on pahan hajuiset vitut...