LAPSET?? maailman ihanin asia?
Miksi niin moni äiti voi sitten niin huonosti? Mulle ainakin lapset on 70% yhtä tuskaa. Eikä unettomissa öissä ole mitään ihanaa.
Kommentit (14)
Lapseni ovat ihania, ja tottakai tärkeintä elämässäni, mutta eivät ainoa tärkeä asia. Osaan puhua muustakin kuin heistä, ja osaan olla ilman heitä ilman että koko ajan itken perään...
Enkä usko että elämäni olisi millään lailla tyhjää jos mulla ei olisi lapsia. Erilaista se varmaan olisi, mutta ei huonompaa tai merkityksetöntä. Oli mun elämällä merkitys jo ennen lapsiakin.
Pois en kuitenkaan lapsiani antaisi, olen heidät itse halunnut ja saanut :)
Itse mä joskus hermostun just tässä hommassa siihen, kun miehen kanssa ei ssada kommunikointi apelaamaan niin, että mä en tasaisin väliajoin pimahda. Siis, että olis tarpeeksi muutakin kun vaan tää koti ja mieskin hoitais edes omat jälkensä, ettei olis kuin neljäskin lapsi jonka jälkiä joutuu korjaamaan.
Ihan joka päivä ihmettelen onneani. Riidellään ja kiukutellaan välillä mutta aina ne, kaikki neljä, ovat yhtä ihania. Meillä kyllä nukutaan öisin, että oisko siksi helpompaa?
Olen sanonut lapsilleni, että vaikka äiti on kuinka kiukkuinen, se rakkaus ei lopu koskaan.
Lapset ovat ihania - nukkuessaan :D
liian usein olen väsynyt ja kyllästynyt kotiäidin-rooliini. Ärsyttää kun mies pitää itseselvyytenä, että minä hoidan ja huolehdin kaikesta. Onhan hänkin näitä lapsia halunnut joten kaipaisein hieman tukea ja vastuun kantamista arjen pyörittämisessä.
olenkin tällä hetkellä tosi väsynyt ja tympiintynyt
Kerrassaan mainiota että joku kertoo lapselleen että vaikka äiti on joskus kiukkunen, rakkaus ei lopu. Mää kaipasin noita sanoja teininä kun piti esittää kovaa.
Olen tottakai joskus turhautunut ja väsynyt kotona olemiseen, mutta silti en vaihtaisi tätä mihinkään. Meillä nukutaan hyvin yöt. Jaksan kyllä pitää itsestäni huolta, meikkaan, huolehdin kunnostani ja yleensäkin omasta hyvinvoinnista.
Ja isompi lapsi kyllä tietää että vaikka äiti on surullinen tai väsynyt, niin kuitenkin rakastan lapsiani yli kaiken! :)
Lapset ovat ihania- ja jos ÄITI on väsynyt- se on sen merkki, että äiti on hoitanut heitä hyvin- uupumukseen asti.
----
Mutta HYVÄ ÄITI tarvitseee myös muutakin kuin lapset- eli pitää/ kannattaa/ tulee huolehtia omasta jaksamisestaan- paitsi itsensä- myös lasten ja koko perheen takia.
---
Ps. Itse palkkasin juuri siivojjaan, vaikka kirpaisee- 200 e/ kk... Sen verran juuri aleni toisen lapsen päivähoitomaksu- eli nippa nappa varaa, mutta luxusta tämän ÄIDIN jaksamisen kannalta joka tapauksessa...
ERITYISTSEMPPIÄ AP:lle REHELLISYYDESTÄSI!!!
AP joka nousee masennuksen suosta hitaasti mutta varmasti. Ehkä prossaluvut kasvaa parempaan suuntaan. :D
Mulle vauva-aika oli yhtä helevettiä. Varmasti olisin myynyt sen huutavan vauvan ensimmäiselle rahaa tarjoavalle. Eipä kukaan tarjonnut rahaa.
Olin aivan koko ajan kateellinen lapsettomille naisille.
Nyt, kun se ainokainen (ainoaksi myös jää) on 5-vuotias, elämä on IHANAA. Rakastan omaa pientäni yli kaiken.
Mutta ylipäänsä monen -kahdenkaan- lapsen äitiys ei kiinnosta mua pätkääkään. Kun on vain se yksi lapsi, saa kaiken ihanuuden mutta säästyy hirveältä tuskalta ja väsymykseltä. Mä en itse asiassa tajua, miksi ihmiset haluamalla haluavat niitä tenavia niin kamalan paljon. sitten niiden kaa ollaan väsyneitä ja turhautuneita.
Jostain syystä ne ystäväni, joilla on vain yksi lapsi, ovat niitä joille tavallisen arjen pyörittäminen on melkein mahdottomuus, kun kotona on vaikkapa kaksivuotias lapsi... Sitten on taas meikäläinen, jolle ei tuota mitään ongelmaa kokata, siivota, ulkoilla, shoppailla yms vaikka on kaksi alle 3v lasta.
Mutta jos sinulla on ollut niin kamalaa ainokaisesi kanssa kun kerroit, parempi ettet enää lisäänny. Eihän kaikkien ole pakko hankkia enempää kuin yksi lapsi, jos eivät halua. Mutta jos joku haluaa, annetaan heidän se tehdä.
Se, joka ei jaksa kävellä äidin ja iskän kanssa edes 300 metriä?
Tuli sellainen olo...
Mun mielestä 5-vuotias ei enää ole mikään pieni. Ihania nekin toki on, mutta ei pikkuisia eikä vauvoja.
Vierailija:
Nyt, kun se ainokainen (ainoaksi myös jää) on 5-vuotias, elämä on IHANAA. Rakastan omaa pientäni yli kaiken.
Yrittävät saada muut samaan ansaan.
Näkeehän sen jo perheenäitien naaman asennosta että ei heillä yleensä hyvin mene.