Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloussanomat: Temu on Suomen suosituin verkkokauppa

Vierailija
09.04.2024 |

IS: Aggressiivisella markkinoinnilla kasvanut Temu on yhtäkkiä Suomen suosituin ulkomainen verkkokauppa. Mitä huippuhalvasta kiinalaistaustaisesta tavarataivaasta todella tiedetään, ja pitääkö kuluttajan olla turvallisuudesta huolissaan? 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010334610.html

Täällä taivastellaan, että kuka oikein tilaa Temusta, mutta lukujen valossa näköjään valtaosa suomalaisista. Temu on räjähdysmäisen nopeasti kasvanut Suomen suosituimmaksi verkkokaupaksi. 

Kommentit (566)

Vierailija
161/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temussa on kolme ongelmaa.

1. Tavaroiden laatu ja materiaalien turvallisuus

2. Siitä ei ole selvyyttä, että miten eettisissä oloissa tavarat on valmistettu

3. Tavaroiden kuljetus rasittaa ilmastoa erittäin paljon 

Muutenhan niitä on sama tilata, jos pystyy elämään noiden asioiden kanssa, sillä hinnat paljastaa sen, miten paljon Suomessa myytävissä tavaroissa on ilmaa.

Googlaamalla selvisi, että täsmälleen sama vaate Suomessa 35 euroa, Temusta 6 euroa. Mutta toisaalta Suomeen kuljetus maksaa, jos firma tilaa niitä, ja siihen käsittely ja varastointi päälle. 

Laitahan tähän linkit siitä googlaamastasi vaatteesta Suomessa ja Temulla.

Voin lyödä vetoa, että tuote ei todellakaan ole sama. 

Vierailija
162/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenhan niitä on sama tilata, jos pystyy elämään noiden asioiden kanssa, sillä hinnat paljastaa sen, miten paljon Suomessa myytävissä tavaroissa on ilmaa.

Googlaamalla selvisi, että täsmälleen sama vaate Suomessa 35 euroa, Temusta 6 euroa. Mutta toisaalta Suomeen kuljetus maksaa, jos firma tilaa niitä, ja siihen käsittely ja varastointi päälle. 

Tämä. Varastavat kuvat muilta ja lähettävät tilalle jotain sinne päin olevan tuotteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein ensimmäisen Temu-tilaukseni.  Tilasin lenkkarit,  pussilakanasetin ja kylpyhuoneen maton.  Yhteensä 33e. 

Nyt en malttaisi odottaa paketin saapumista.  

Vierailija
164/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole muilta pois jos joku tilaa Temusta. Se on jokaisen oma asia eikä se kuulu muille. Minun tilaamani edulliset tuotteet hyödyttävät minun lompakkoani joten siinä kaikki. Varakkaat saavat ostaa mistä haluavat ja millä hinnalla tahansa.

Kyllä se on ihan jokaiselta maapallon asukkaalta pois, että tuollaiset roistofirmat saavat jatkaa yhteisen planeettamme tuhoamista.

Ultrapikamuodin valmistaminen ja sen kuskaaminen mantereelta toiselle on valtava ympäristöongelma. Kun tämä pallo on paskottu, toista ei tule.

Toisekseen polkuhintaan osteleminen ei ole mikään ihmisoikeus. 

Vierailija
165/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat jaksaa jeesustella, mutta minäpä laitaan taas tilauksen Temuun. 

Vierailija
166/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole muilta pois jos joku tilaa Temusta. Se on jokaisen oma asia eikä se kuulu muille. Minun tilaamani edulliset tuotteet hyödyttävät minun lompakkoani joten siinä kaikki. Varakkaat saavat ostaa mistä haluavat ja millä hinnalla tahansa.

Kyllä se on ihan jokaiselta maapallon asukkaalta pois, että tuollaiset roistofirmat saavat jatkaa yhteisen planeettamme tuhoamista.

Ultrapikamuodin valmistaminen ja sen kuskaaminen mantereelta toiselle on valtava ympäristöongelma. Kun tämä pallo on paskottu, toista ei tule.

On se ihmisoikeus silloin kun sellainen mahdollisuus on saatavilla. 

Vierailija
167/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siellä olisi halpoja valosarjoja, voiko maksaaverkkopankin kautta vai luottokortilla, siihen en suostu, ikinä en kortin numeroa nettiin laita

Lataa PayPal.  

Vierailija
168/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ime mamma parsaa

Vierailija
169/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näääs nääääs näääääs 

Vierailija
170/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen tein ensimmäisen Temu-tilaukseni.  Tilasin lenkkarit,  pussilakanasetin ja kylpyhuoneen maton.  Yhteensä 33e. 

Nyt en malttaisi odottaa paketin saapumista.  

Mukava viettää 8 tuntia vuorokaudesta siellä lakanoiden välissä ihokosketuksessa hengitellen ties mitä sisältävää pölyä niistä vuodevaatteista. 

Hei mutta pääasia, että saa tavaraa itselle lähes ilmaiseksi. 

Vierailija
171/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti on tullut epäilyttävän halpaa ja ihan hyvälaatuista vaatetta. Tietysti tilaan vain sellaista, missä on pelkkää kangasta, että ne voi pestä saman tien. Ei sitä tiedä mitä myrkkyjä niissä on.

Mitään muovista, elektroniikkaa, tai mitään leluja lapsille en tilaisi sieltä. Jokin järki sentään.

Mutta en tietenkään suosittele. Tilaan vain koska olen köyhä.

Peseminen ei auta yhtään mitään jos tuote on valmistettu kyseenalaisista materiaaleista. Ei ne raskasmetallit/myrkyt missään pesussa puhdistu, voi hyvänen aika sentään. 

Myrkyllinen kangas? Tähän kaipaan jotain linkkiä, että miten sellaista valmistetaan.

Eniten Temun tuotteissa varoitetaan muoveista, eli sadetakeista, leluista ja vastaavista, mutta e

"Tullilaboratorion Leena Partasen mukaan pukimien peseminen ei ole tarpeen, jollei vaate tunnu tai haise omituiselle.

Poikkeuksena ovat vauvanvaatteet, jotka ovat kosketuksissa ihoon. Vauvan iho on ohut, ja siksi kemikaalit imeytyvät elimistöön helpommin."

Vierailija
172/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Varastavat kuvat muilta ja lähettävät

akryylipaitoja

https://yle.fi/a/74-20081440

Ansku2
173/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse varoa huijausta, itse tilasin viikko sitten ja kohta on lähimatkahuollossa... ja todella edullisia tuotteita..

Vierailija
174/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaisin vaikkapa apteekille törkyhintaa  hammasväliharjoista,kun saan Temusta niitä melkein ilmaiseksi,samanlaisia suunilleen laadultaan.Luulen,että apteekin tuotteet tehty Kiinassa,voin olla väärässä.

Kiinalaisesta hikipajasta tilatut hammasväliharjat kuulostavatkin todella hygieenisiltä ja turvallisilta laittaa suuhun. 

Vierailija
175/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ime mamma parsaa

Kai sä tiedät että suurin vaiettu asia mitä ei haluta kertoa kansalaisille on mikromuovin vaarallisuus. Mikromuovi aiheuttaa sydän- ja verisuonitauteja sekö syöpää. Mikromuovi tappaa jo nyt enemmän kuin ilmansaasteet. Maailman talous pysähtyisi kun kukaan ei enää suostuisi ostamaan muovivaatteita ja syöpää aiheuttavia muovituotteita. Kannattaa siis tilata vielä syöpää aiheuttavia tuotteita ennen kuin ne kielletään. 🤫

Vierailija
176/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä minä teen ei ole sinulta pois eikä se kuulu sinulle. Sinun roistofirmasi eivät kuulu minulle eikä käsityksesi vaikuta minuun. Ja kyllä minulla on oikeus ostaa mistä ikinä haluan eikä sekään ole sinun asiasi. Kiinasta se kaikki tänne muutenkin tilataan joten tilaamalla suoraan tilanne on suorastaa win-win minun ja myyjän kannalta. Sinun kannallasi ei ole mitään merkitystä minulle.

Vierailija
177/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaisin vaikkapa apteekille törkyhintaa  hammasväliharjoista,kun saan Temusta niitä melkein ilmaiseksi,samanlaisia suunilleen laadultaan.Luulen,että apteekin tuotteet tehty Kiinassa,voin olla väärässä.

Kiinalaisesta hikipajasta tilatut hammasväliharjat kuulostavatkin todella hygieenisiltä ja turvallisilta laittaa suuhun. 

Katsopa huvikseen missä ne apteekissa myydyt on valmistettu.

Vierailija
178/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa miten iso osa haluaa tukea kyseistä verkkokauppaa. Nykyään on saatavilla niin paljon tietoa vastuullisuudesta sekä ylipäätään siitä miten kuormittavaa halpistuotteiden ostaminen on ympäristölle. Kannattaisi myös kriittisesti arvioida omia haluja ja tarpeitaan. Mikä oikeus länsimailla edes on ostaa tavaraa noin halvalla? 

Vierailija
179/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annas kun arvaan... valtaosa tilatuista tuotteita on naisten rytkyjä. Nykyään kierrätyskeskukset täynnä kerran käytettyjä temu/wish rytkyjä mitkä ovat hajomassa vaikka ei ole edes pesty kertaakaan. Naisilla joku hirveä vimma ostaa vaatteita. Omalla äidilläkin 10 talvitakkia ja kesätakkeja vähintään 20 ja lisää hamuaa kun ei ole muka vaatteita.

Jaa, meillä se on toisin. Miehellä enemmän vaatteita ja tavaraa ja aina ostamassa vain lisää. Sitten ihmettelee kaapeillaan, ai onko mulla tällainenkin, tai, että tarviin sellaisen ja sellaisen...Järkyttävää.

Vierailija
180/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ime mamma parsaa

Kai sä tiedät että suurin vaiettu asia mitä ei haluta kertoa kansalaisille on mikromuovin vaarallisuus. Mikromuovi aiheuttaa

Eipä ole muovin käyttö kiinalaisten yksinoikeus, mutta ethän sinä sitä tiedä, kuten et juuri mitään muutakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi