Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloussanomat: Temu on Suomen suosituin verkkokauppa

Vierailija
09.04.2024 |

IS: Aggressiivisella markkinoinnilla kasvanut Temu on yhtäkkiä Suomen suosituin ulkomainen verkkokauppa. Mitä huippuhalvasta kiinalaistaustaisesta tavarataivaasta todella tiedetään, ja pitääkö kuluttajan olla turvallisuudesta huolissaan? 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010334610.html

Täällä taivastellaan, että kuka oikein tilaa Temusta, mutta lukujen valossa näköjään valtaosa suomalaisista. Temu on räjähdysmäisen nopeasti kasvanut Suomen suosituimmaksi verkkokaupaksi. 

Kommentit (566)

Ansku2
181/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännää...kun yrityksien omistajat on niin rikkaita, että kateeksi käy joka duunarilla.. se tuli taas lakkojen aikana selväksi.... ja kun sitten saat edullisesti saman tuotteen ja voi olettaa, että nyt se yrittäjä ei velotakkaan viimeisen päälle, vaan ajattelee, että hinta on sellainen, että kauppa myös käy, niin nyt sitten aletaan listaan kaiken maailman ilmastoasioita, ja työväkeä ja vetoaan tuotteiden tarpeettomuutta yms. ... ettei edullisempia tuotteita saisikaan ostaa... Itse en yleensä osta mitään merkkituotteita juurikin sen takia, että niissä on "ilmaa"  hinnassa, oli tehty sitten vaikka timpuktussa...vaan kun löydän sopivan, jota tarvitsen, teen kaupat, vaikka Temulta...

Vierailija
182/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa miten iso osa haluaa tukea kyseistä verkkokauppaa. Nykyään on saatavilla niin paljon tietoa vastuullisuudesta sekä ylipäätään siitä miten kuormittavaa halpistuotteiden ostaminen on ympäristölle. Kannattaisi myös kriittisesti arvioida omia haluja ja tarpeitaan. Mikä oikeus länsimailla edes on ostaa tavaraa noin halvalla? 

Ja sinäkö katsot mitättömänä pikku sontiaisena, että sinulla on oikeus kieltää se?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa Ylen jutussa on kyse jostain Cloushe-nimisestä kaupasta. Kuinka moni on mahtanut kuulla edes moisesta putiikista?

Onko olemassa tietoa, että esim. Temu harrastaisi samaa? Luulisi, että olisi sen verran tarkka maineestaan, ettei ainakaan noin räikeää varastamista harrastaisi.

Vierailija
184/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa miten iso osa haluaa tukea kyseistä verkkokauppaa. Nykyään on saatavilla niin paljon tietoa vastuullisuudesta sekä ylipäätään siitä miten kuormittavaa halpistuotteiden ostaminen on ympäristölle. Kannattaisi myös kriittisesti arvioida omia haluja ja tarpeitaan. Mikä oikeus länsimailla edes on ostaa tavaraa noin halvalla? 

Ja sinäkö katsot mitättömänä pikku sontiaisena, että sinulla on oikeus kieltää se?  

no paheksun ainakin. Tiedän ettei yksi ihminen mitään kiellä.

Vierailija
185/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään nyt suoraan, että onko se konkurssi tulossa kun kaikki ostaa Kiinasta eikä sun narikasta kun on intoa jauhaa tätä omaa agendaa tunti tolkulla?

Vierailija
186/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole muilta pois jos joku tilaa Temusta. Se on jokaisen oma asia eikä se kuulu muille. Minun tilaamani edulliset tuotteet hyödyttävät minun lompakkoani joten siinä kaikki. Varakkaat saavat ostaa mistä haluavat ja millä hinnalla tahansa.

Kyllä se on ihan jokaiselta maapallon asukkaalta pois, että tuollaiset roistofirmat saavat jatkaa yhteisen planeettamme tuhoamista.

Ultrapikamuodin valmistaminen ja sen kuskaaminen mantereelta toiselle on valtava ympäristöongelma. Kun tämä pallo on paskottu, toista ei tule.

Toisekseen polkuhintaan osteleminen ei ole mikään ihmisoikeus. 

Se mitä minä teen ei ole sinulta pois eikä se kuulu sinulle. Sinun roistofirmasi eivät kuulu minulle eikä käsityksesi vaikuta minuun. Ja kyllä minulla on oikeus ostaa mistä ikinä haluan eikä sekään ole sinun as

Minä minä minä ja minun oikeuteni. 

Jos sinulla on lapsia niin kannattaa miettiä millaisen maailman heille ja heidän lapsilleen jättää. Kiva, että meidän sukupolvella on varaa kerskakulutukseen. Tulevilla sukupolvilla on sitten lasku maksettavana siitäkin huvista. 

Vierailija
187/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Haluavatko suomalaiset rajoittaa vapaa kilpailua??? Eikö kuluttaja saa itse valita mistä ostaa? Kyllähän jokainen kapitalistin poikanenkin sen ymmärtää että hinta ratkaisee varsinkin jos tuote on täysin sama kahdessa eri paikassa. Halutaanko täällä rajoittaa ihmisten oikeuksia tehdä omia päätöksiä??? 

Vierailija
188/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no paheksun ainakin. Tiedän ettei yksi ihminen mitään kiellä.

Minkä merkityksen luulet sun paheksunnallasi olevan muiden ostoksiin?

Vierailija
189/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Haluavatko suomalaiset rajoittaa vapaa kilpailua??? Eikö kuluttaja saa itse valita mistä ostaa? Kyllähän jokainen kapitalistin poikanenkin sen ymmärtää että hinta ratkaisee varsinkin jos tuote on täysin sama kahdessa eri paikassa. Halutaanko täällä rajoittaa ihmisten oikeuksia tehdä omia päätöksiä??? 

Joku krääsäkauppias kipuilee kun kauppa ei käy ja konkurssi uhkaa

Vierailija
190/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika huonosti on tuotteet esitelty, saa vaikutelman meko runsaastakin  kuvien perusteella ja sitten onkin ihan yksi pieni osa siitä kuvasta se yksittäinen, joka esitellään suurena kokonaisuutena. Täällä saa sesonkituotteita kauden jälkee halvemmalla. Mikä nyt näyttää tuoola maksavan 5e pintaan, ostin täältä 1,98e hintaan joulun jälkeen.

Pitääkö vaatteiden kokomerkinnät edes jotakuinkin paikkaansa, vai tuleeko jotain nuken vaatteita, kuten on joskus joilleki käynyt? 

Vierailija
191/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa, ei sillä olekaan mitään merkitystä. Jos ihmiset eivät itse herää asioita ajattelemaan, paha siihen on muiden puuttua. Hyvä vaan täältä anonyyminä kommentoida.

Vierailija
192/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole muilta pois jos joku tilaa Temusta. Se on jokaisen oma asia eikä se kuulu muille. Minun tilaamani edulliset tuotteet hyödyttävät minun lompakkoani joten siinä kaikki. Varakkaat saavat ostaa mistä haluavat ja millä hinnalla tahansa.

Kyllä se on ihan jokaiselta maapallon asukkaalta pois, että tuollaiset roistofirmat saavat jatkaa yhteisen planeettamme tuhoamista.

Ultrapikamuodin valmistaminen ja sen kuskaaminen mantereelta toiselle on valtava ympäristöongelma. Kun tämä pallo on paskottu, toista ei tule.

Toisekseen polkuhintaan osteleminen ei ole mikään ihmisoikeus. 

Se mitä minä teen ei ole sinulta pois eikä se kuulu sinulle. Sinun roistofirmasi eivät kuulu minulle eikä käsityksesi vaikuta minuun. Ja kyllä minulla on oikeus os

Kannusta ehdottomasti tekemään hyviä valintoja ja siihen kuuluu myös se että kannattaa jättää turhat välikädet pois lompakolta. Tässä maailmassa ihannoidaan kapitalismia joten tietenkin opetan lapsiani hyötymään siitä ja tekemään valintoja sen mukaisesti.

Vierailija
193/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaisin vaikkapa apteekille törkyhintaa  hammasväliharjoista,kun saan Temusta niitä melkein ilmaiseksi,samanlaisia suunilleen laadultaan.Luulen,että apteekin tuotteet tehty Kiinassa,voin olla väärässä.

Kiinalaisesta hikipajasta tilatut hammasväliharjat kuulostavatkin todella hygieenisiltä ja turvallisilta laittaa suuhun. 

Katsopa huvikseen missä ne apteekissa myydyt on valmistettu.

Luuletko tosissani, että apteekki tilaa ne hammasväliharjat sieltä samalta hikipajalta ja laittaa suoraan hyllyyn?

Ihmisten tyhmyys on häkellyttävää. 

Vierailija
194/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti on tullut epäilyttävän halpaa ja ihan hyvälaatuista vaatetta. Tietysti tilaan vain sellaista, missä on pelkkää kangasta, että ne voi pestä saman tien. Ei sitä tiedä mitä myrkkyjä niissä on.

Mitään muovista, elektroniikkaa, tai mitään leluja lapsille en tilaisi sieltä. Jokin järki sentään.

Mutta en tietenkään suosittele. Tilaan vain koska olen köyhä.

Peseminen ei auta yhtään mitään jos tuote on valmistettu kyseenalaisista materiaaleista. Ei ne raskasmetallit/myrkyt missään pesussa puhdistu, voi hyvänen aika sentään. 

Myrkyllinen kangas? Tähän kaipaan jotain linkkiä, että miten sellaista valmistetaan.

Eniten Temun tuotteissa varoitetaan muoveista, eli sadetakeista, leluista ja vastaavista, mutta ettäkö kankaaseen saadaan jotain sellaista metallia

No mm. käsilaukku, jonka väitettiin olevan tehty PU-muovista olikin tehty PVC:stä, mikä on kovaa muovia ja sen pehmennykseen tarvittava aine on myrkyllistä. Myös kankaissa käytetään erilaisia muoveja, mitkä ei ole hyväksytty EU:n alueella. 

195/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annas kun arvaan... valtaosa tilatuista tuotteita on naisten rytkyjä. Nykyään kierrätyskeskukset täynnä kerran käytettyjä temu/wish rytkyjä mitkä ovat hajomassa vaikka ei ole edes pesty kertaakaan. Naisilla joku hirveä vimma ostaa vaatteita. Omalla äidilläkin 10 talvitakkia ja kesätakkeja vähintään 20 ja lisää hamuaa kun ei ole muka vaatteita.

Nämä samat muikkelit vouhottaa veganismista ja ilmastonmuutoksesta ja äänestää vihreitä 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
196/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä41306 kirjoitti:

On se jännää...kun yrityksien omistajat on niin rikkaita, että kateeksi käy joka duunarilla.. se tuli taas lakkojen aikana selväksi.... ja kun sitten saat edullisesti saman tuotteen ja voi olettaa, että nyt se yrittäjä ei velotakkaan viimeisen päälle, vaan ajattelee, että hinta on sellainen, että kauppa myös käy, niin nyt sitten aletaan listaan kaiken maailman ilmastoasioita, ja työväkeä ja vetoaan tuotteiden tarpeettomuutta yms. ... ettei edullisempia tuotteita saisikaan ostaa... Itse en yleensä osta mitään merkkituotteita juurikin sen takia, että niissä on "ilmaa"  hinnassa, oli tehty sitten vaikka timpuktussa...vaan kun löydän sopivan, jota tarvitsen, teen kaupat, vaikka Temulta...

...

...

...

Todella vaikeasti luettavaa tekstiä...

Vierailija
197/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin syy miksi Temu menestyy on mainonta. Siinä missä suomalainen verkkokauppias pelaa napeilla, Temu oikeasti sijoittaa rahaa mainontaan.

Vierailija
198/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaako Temu tavarat pakettiautomaattiin vai pitääkö luovuttaa kotiosoite?

Vierailija
199/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä samat tyypit toitottaa sitä että ei suomalaisten tarvitse elää yhtään ekologisemmin, kun esim. Kiina saastuttaa niin paljon enemmän. Niin miksiköhän... 

Vierailija
200/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaisin vaikkapa apteekille törkyhintaa  hammasväliharjoista,kun saan Temusta niitä melkein ilmaiseksi,samanlaisia suunilleen laadultaan.Luulen,että apteekin tuotteet tehty Kiinassa,voin olla väärässä.

Kiinalaisesta hikipajasta tilatut hammasväliharjat kuulostavatkin todella hygieenisiltä ja turvallisilta laittaa suuhun. 

Katsopa huvikseen missä ne apteekissa myydyt on valmistettu.

Luuletko tosissani, että apteekki tilaa ne hammasväliharjat sieltä samalta hikipajalta ja laittaa suoraan hyllyyn?

Ihmisten tyhmyys on häkellyttävää. 

No kun nyt tyhmyys on otettu esille, niin luuletko oikeasti että sen valmistaja, joka myy siellä Temussa saamaa tuotetta sadoissa eri kaupoissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi