Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Susta voi tulla mitä vaan! Nuoret kokevat että heille ei ole luvassa tulevaisuutta joka heille luvattiin?

Vierailija
09.04.2024 |

Unelmat ei toteudu vaikka luvattiin? Meniskö näin??

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulun kolmos-nelosluokkalaisten tulevaisuuden suurin suosikkiammatti oli "tubettaja", kun koulussamme tehtiin kysely.

Kukahan ne oikeat työt sitten tekee? 

Vierailija
102/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monista tyttäristä tulee nykyään hyvin tienaavia ihan ilman koulutusta, kun on nätti pylly jonka pistää only fansiin. Menestyminen on nykyään helpompaa kuin ikinä

Naisilla on helpompaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt on luvattu?

Että kaikista voi tulla 100000 vuodessa tienaavia tubettajia tai influenssereita. Jos vaan ooooooooikein kovasti tahtoo.

Vierailija
104/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä sanonnalla lapselle tarkoitetaan että hän voi opiskella unelma-ammattiinsa jos haluaa.  Kaikki ei tiedä mihin ammattiin haluavat opiskella. Nuori on jo sen verran älykäs ja tietoinen ympäristöstään että ymmärtää omat rajoitukset jos niitä on.

Ei siihen pelkkä halu riitä. 

Vierailija
105/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyssytellään ja kehutaan sekä kotona että koulussa vaikka ei tekisi tai osaisi yhtään mitään. Sitten lapset katsovat pintaliito elämään tiktokista ja instasta. Kyllä siinä todellisuudentaju häviää.  Kun oikeasti pitäisi vähän ponnistella. Harva enää vitsii. Näkeehän tuon työttömien kommenteista, mikään työ ei kelpaa jos palkka on alle 5000 netto.

Vierailija
106/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, realististahan olisi pitää koulujen päätäjäispuheet seuraavaan tapaan:

"...nyt sitten alkaa vaihe, joss olette tekemässä omaa tulevaisuuttanne. Se on yhä tiukemman takana ja odotettavissa onkin, että monikaan teistä ei pääse enää hyvinpalkattuun työelämään.

Suurin osahan teistä on keskimääräistä p*skaa, joka päätyy erilaisiin hanttihommiin ja osa ei pääse niihinkään.

...paitsi Kalle, jonka isä omistaa paikkunnan suurimman yrityksen ja niin muodoin työ ja tulot on jo selvillä. Myös Eskolla on hyvä mahdollisuudet, hänen isänsä on DI ja töissä isossa yrityksessä, mitä kautta järjestynee alku ja putki eteenpäin. Lissu on hyvännäköinen ja muodokas, jos pelaa korttinsa oikein saa hyvätuloisen miehen.

Aleksi on älykäs ja ahkera poika, mutta hiukan introvertti, eikä suvulla ole kytköksiä yritysmaailmaan. Jos onnistuu saamaan jalkansa joskus oven väliin, hänestä tulee hyvää resurrssi, joka t

Meistä tuli kaikista diplomi-insinöörejä:

minä insinöörin ja sairaanhoitajan tytär, puolisoni pienviljelijäperheen poika. Lisäksi opiskelukavereissa oli yh siivojan tytär ja lääkäriperheen poikia. Näin mentiin  jo 80-luvulla ilman ongelmia 😌

Vierailija
107/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, realististahan olisi pitää koulujen päätäjäispuheet seuraavaan tapaan:

"...nyt sitten alkaa vaihe, joss olette tekemässä omaa tulevaisuuttanne. Se on yhä tiukemman takana ja odotettavissa onkin, että monikaan teistä ei pääse enää hyvinpalkattuun työelämään.

Suurin osahan teistä on keskimääräistä p*skaa, joka päätyy erilaisiin hanttihommiin ja osa ei pääse niihinkään.

...paitsi Kalle, jonka isä omistaa paikkunnan suurimman yrityksen ja niin muodoin työ ja tulot on jo selvillä. Myös Eskolla on hyvä mahdollisuudet, hänen isänsä on DI ja töissä isossa yrityksessä, mitä kautta järjestynee alku ja putki eteenpäin. Lissu on hyvännäköinen ja muodokas, jos pelaa korttinsa oikein saa hyvätuloisen miehen.

Aleksi on älykäs ja ahkera poika, mutta hiukan introvertti, eikä suvulla ole kytköksiä yritysmaailmaan. Jos onnistuu saamaan jalkansa joskus ove

Haloo ei ole kasari enää. Se että saat jotkut paperit koulusta ei takaa enää elintasoa ja oman alan työtä.

Vierailija
108/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli järkytyksenä että niiden unelmien eteen pitää kuitenkin tehdä töitä.

Vierailija
109/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle olisi myös valtava pettymys jos lapsestani tulisi amiksen tai amk:n käynyt. Opetan hänelle sitten isompana, että hänestä voi tulla jotain suurta panostamalla opiskeluun ja hakeutumalla yliopistoon. Ja kun hänestä tulee sellainen, ei tarvitse huolehtia raha-asioista ym. kuten minun piti. Itse olen keskiverto amk-inssi ja ei tämä mitään unelmaelämää ole.

Todellakin kukaan vanhempi ei oikeasti halua että lapsi on keskiverto slubailija. Hyvä vanhempi korostaa työn merkitystä.

Minulla on huono äiti.

Kiitos itselleni, kävin koulut.

Kukaan ei tarkistanut läksyjä

Äiti antoi randomisti turpiin.

Jos olin yötä pois, ei huomattu että olin pois.

Minulla on työpaikka , jota moni kadehtii.

Olen tyhjä sisältä..

Älkää tyhjäpää pillut tehkö lapsia.

Vierailija
110/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei järkyttänyt että kotona ei ollut aina ruokaa.

Haleja en tajunnut edes odottaa.

Töitä olen aina tehnyt..

Tehkää h.u.orat abortt.i

Vierailija
111/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan teitä

Vihaan..vihaan..vihaan

V.itun itsekkäät p.askat

Annatteko anaaliin???

Vierailija
112/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei järkyttänyt että kotona ei ollut aina ruokaa.

Haleja en tajunnut edes odottaa.

Töitä olen aina tehnyt..

Tehkää h.u.orat abortt.i

Onneksi olin kaunis ja nokkela.

Sain helposti huonopalkkaisia töitä.

Sitten perustin yrityksen ja vaurastuin.

Roikun firmassa edelleen, vaikka se ei tuota nykyään  kuin ruuan ja vuokran..

Miksi minulla on huono olo?

Vierailija
113/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustellaan

Ovatko lapsenne läskejä?

Naamat kuin kissalla???

Puhelin kädessä?

Äiti pesee pyykin ja palvelee???

Vierailija
114/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on..

Häh..

Runkaamaanko menitte???

Vierailija
115/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin?????

Vierailija
116/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin olla. Ihan hullua yleensäkään sanoa lapselle tai nuorelle et susta voi tulla mitä vaan. Kyllä ne on harvassa joista voi.

Olen harvinaisen paljon samaa mieltä kanssasi. Pojanpoikani aloitti talvella keskustelun ammattikouluun menemisestä. Minä kysyin, kuka sellaista vaihtoehtoa on esittänyt, me voimme keskustella lukiovaihtoehdoista. Siihen tyssäsi se urasuunnitelma - en ole ammattikouluja vastaan, mutta ikäkautensa lahjakkuuksiin kuuluva ei ole ammattikouluainesta. Veljensä on ammattikoulussa. Kaikista ei tule primadonnia tai miljonäärejä - elämästä pitää tehdä omilla eväillään hyvä.

Tuttavan tytär opiskeli toimittajaksi - alan töitä ei ole löytynyt. Minusta yhteiskunnallakin pitäisi olla vastuu siitä, mille aloille nuoria koulutetaan. 

Ilmoittakaa tuttavan tytär miss turku kisoihin.

Jos voittaa, niin pyydetään töihin.

Joku lihava radionova muija väittää näin.

Vierailija
117/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Realistista olisi random teinille tokaista että "sinusta nyt ei tule yhtään mitään!". Huomattavasti lähempänä totuutta niin ei sitten petykään pahasti.

Sisaruspuolilleni voisi sanoa tämän. Turha pitää koulussa, laitetaan vain roadmaneiksi ja huoraamaan kadulle.

Vierailija
118/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin että haaveeni ovat epärealistiset. Minua yritettiin painaa alas koulussa sekä opettajien että luokkatovereiden toimesta. Nyt olen korkeasti koulutettu ja tienaan 7k kuussa. Onneksi en kuunnellut muiden ihmisten mielipiteitä siitä, mitä minusta voi tulla tai olla tulematta. 

Vierailija
119/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi lähihoitaja jolta ei työt lopu kuin työtön maisteri tai firman yt-neuvotteluissa kengänkuvan pehvaansa saanut DI.

120/120 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä koulujen pitäisi kannustaa kaikkia opiskelemaan vähintään amk tutkinto koska jos sitä ei opiskelu niin palkka on huono ja joutuu tekemään paskaduuneja. Ne ketkä ei mene amk jää köyhyyteen usein ja lapsettomiksi.

Anteeksi mitä?

Jos kaikilla on AMK tutkinto niin mistä revitään työpaikat kaikillle ja kuka tekee suorittavat työt? Nyt jo iso osa AMK-koulutetuista ei saa koulutustaan vastaavaa työtä. 

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme