Rasittavia nuo takaisin soittosysteemit
(onko tuo yhdyssana missä muodossa?)
Soitin eilen aamupäivällä terveyskeskuksen hoitotarvikejakeluun. Iltapäivän olin kotona, pitääkö tääkin päivä olla sisällä suihkuun menemättä? Onhan mulla kännykkä mutta ulkona kestää se ottaa esille ja paikka voi olla paha puhua.
Kommentit (12)
No voivoi. Voihan siellä jonottaa jos haluaa soittaa silloin kun itselle sopii???
Vierailija kirjoitti:
No voivoi. Voihan siellä jonottaa jos haluaa soittaa silloin kun itselle sopii???
Voi, voi. Oli aika ennen koronaa kun hoitotarvikejakeluun päivittäin pääsi jonottamalla hakemaan sokeriliuskat. Mikä on se minun asiani.
Sitten se muuttui tilaussysteemiksi, tilaa ja sovi päivä jolloin haet sen aulassa olevasta laatikostosta.
Avoinna soittajille muutaman tunnin neljänä päivänä viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi jonottaa.
Meidän terveyskeskuksen takaisinsoittopalvelusta kerrotaan mihin aikaan soittavat.
Yritin juuri Kelaan. Maksullinen pitkä jonotus. Ei takaisinsoittopyyntö mahdollista. Toimisto auki vaan aamut klo12 asti. Ei voi varata tapaamisaikaa. Hankalaksi on mennyt!
Ap kirjoittaa. Kyllä minä tämän kerran vuodessa kestän, kiitollinen kun saan verorahoillani tarvikkeet . Ihmisen kai aina pitää valittaa, onhan tänään sumua. Miksei aurinko paista.
Asun varakkaalla Stadin kehyskunnassa. Ei voi enää edes jonottaa, vain takaisinsoitto. Yhden kerran. Viimeksi kesti 10 päivää -soitettiin su-iltana, kun olin suihkussa. Jättäessäni uuden pyynnön ajan sain viiden viikon päähän- Menin yksityiselle.
Nyt oli lehdessä, että jopa 2 viikkoa. Sairaalan päivystykseen kolmella yleisellä jonottamaan vähintään kuudeksi tunniksi, tai 50e taksilla suunta. Ihan naurettavan kehnot terveyspalvelut. Sosiaalipalveluun olen nyt jonottanut 3 kuukautta: ei vastata sposteihin, jättänyt soittopyynnön. Ei vastausta, saikkua, sijainen, tiedot hukkunut jne. Mitäköhän kaikki nämä ihmiset tekevät päivät pitkät - olen todella pettynyt. Meillähän ei ole enää eurooppalaisia palveluita.
Eka soitto ei ehkä tavoita, koska se voi tulla usean tunnin päästä tai sattumanvaraiseen aikaan, ei tiedä koska. Voi joutua soittamaan uudelleenkin takaisinsoitto-automaattiin. Lisäksi voi joskus usea päivä mennä, jos välissä on viikonloppu tai loma-aika, eikä soitto tavoittanut. Myös apteekista tilatessa joskus voi tulla pian paketti ja joskus odotus. Alkaa jo allergiaoireet pukata päälle siinä odotusvaiheessa. Lähellä olisi hyvä olla apteekki melkein, mutta miten asunnon sijainti.
Espoolainen tuttu ihmetteli kans sitä kun joskus viikon päästä lauantaipäivänä tuli terveyskeskuksesta vastasoitto. Hänen tietääkseen se ei ees lauantaina auki mutta kaipa sitten joku on soittelemassa.
Eihän ne edes välttämättä soita takas. Mä olisin perunut terkkariajan kun vaiva meni ohi ja lupasivat soittaa. Eipäs soittaneet. Tuli sakkoa. Pska systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi koska ei terveyspalveluissa edes soi puhelin vaan sinne jää joku merkintä soitosta. Tämän paljastui minullekin kun olin tunnin 'jonossa ensimmäisenä ' ja kuvittelin että minulle vastataan heti kun edellinen puhelu päättyy.
Sitähän se on, koko päivä puhelin kädessä tai ainakin vierellä. Mihinkään et voi lähteä jos et halua selvitellä terveysasioita kaupan kassalla tai muuten vieraiden ihmisten kuullen. Hyvässä lykyssä kaksi päivää. Miten se työssä ollessa onnistui, en enää edes muista.