Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako enää mistään vanhaa lankapuhelinta?

Vierailija
09.04.2024 |

Haluaisin vanhan lankapuhelimen? Toimiiko enää? Kaipaan sitä aikaa ennen kännykkä aikaa. Onko kenelläkään tietoa? 

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit sinä lankapuhelimen saada, mutta linjat on lakkautettu vuosia sitten.

Ei pidä paikkansa. Mun vanhemmilla on  edelleen sama lankapuhelin käytössä kuin silloin kun olin lapsi. 

Vierailija
22/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankapuhelimeen saa gsm-adapterin, jolla puhelin toimii matkapuhelinverkossa. Lisäksi tarvitset liittymän ja sim-kortin. 

Puhelimia on kirppiksillä ja osto-ja myyntiliikkeissä.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/188900/Think-GSM-TIT-670-yhdysk…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. Mun vanhemmilla on  edelleen sama lankapuhelin käytössä kuin silloin kun olin lapsi. 

Ei pidä paikkaansa. Todisteet löytyvät ihan vain googlaamalla. Elleivät vanhempasi sitten asu jossain muualla kuin SUomessa. 

Vierailija
24/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ne piuhat vetää itse.  Armeijalla käytössä vieläkin, viimeksi talvella kertausharjoituksissa muutama kilometri vedettiin.

Mikähän tässä oli alanuolien syynä.  Olin viime kesänä Lapissa kertausharjoituksissa ja yhteensä kymmeniä kilometrejä vedettiin johtoja.  Varmimmin toimiva yhteys.

Vierailija
25/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla sama puhelin, mutta lankapuhelinverkossa se ei voi toimia, koska sellaista ei ole ollut enää vuosiin. SIM-kortti vaaditaan nykyisin, jotta lankapuhelimen saa toimimaan. 

Vierailija
26/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ne piuhat vetää itse.  Armeijalla käytössä vieläkin, viimeksi talvella kertausharjoituksissa muutama kilometri vedettiin.

Mikähän tässä oli alanuolien syynä.  Olin viime kesänä Lapissa kertausharjoituksissa ja yhteensä kymmeniä kilometrejä vedettiin johtoja.  Varmimmin toimiva yhteys.

No mikähän mahtaisi olla syynä. Etkö tosiaan keksi, mikä ero on siinä vedätkö piuhaa armeijan mailla vai yritätkö kaivaa esim. Helsingin keskustassa itsellesi omat kaapelit, jotta voit soittaa Ulla-tädille Töölöön. 

Vierailija
27/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Todisteet löytyvät ihan vain googlaamalla. Elleivät vanhempasi sitten asu jossain muualla kuin SUomessa. 

Etelä-pohjanmaalla asuvat ja ihan kuule soitan heille joka viikko. Se sama puhelin on kun oli jo 80 luvulla. 

Vierailija
28/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-pohjanmaalla asuvat ja ihan kuule soitan heille joka viikko. Se sama puhelin on kun oli jo 80 luvulla. 

Miksi valehtelet? 80-luvulla ei ollut vielä SIM-kortillisia puhelimia. Ja lankapuhelinverkot on ihan oikeasti lakkautettu Suomesta jo vuosikausia sitten. 3G verkotkin reilu vuosi sitten. 

Vierailija
29/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöpä kuule kukkanen, jonka lehmä eilen söi ja tänään antoi takaisin.  Itse höyryät googlesta ja sitten et sitä käytä, vaan väität pskaa.

Iltalehti

https://www.iltalehti.fi

Mitä tapahtui miljoonille lankapuhelinnumeroille? Asiantuntijat kertovat

14.7.2024 Uusia lankapuhelinliittymiä ei ole myyty ainakaan kymmeneen vuoteen. Täten vanhat numerotkaan eivät päädy uudestaan kiertoon, Pohtola kertoo.

Vierailija
30/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla sama puhelin, mutta lankapuhelinverkossa se ei voi toimia, koska sellaista ei ole ollut enää vuosiin. SIM-kortti vaaditaan nykyisin, jotta lankapuhelimen saa toimimaan. 

EI ole kuule 80 luvun puhelimessa SIM paikkaa. Ihan menee se lankaliittymän pistoke vanhan kerrostalon seinään. Nämä ei osaa käyttää edes kännykkää niin  mikä meteli olisi tullut uudesta puhelimesta. 

Vierailija
31/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöpä kuule kukkanen, jonka lehmä eilen söi ja tänään antoi takaisin.  Itse höyryät googlesta ja sitten et sitä käytä, vaan väität pskaa.

Iltalehti

https://www.iltalehti.fi

Mitä tapahtui miljoonille lankapuhelinnumeroille? Asiantuntijat kertovat

14.7.2024 Uusia lankapuhelinliittymiä ei ole myyty ainakaan kymmeneen vuotee

Syöpäkukkanen on varmasti joku pohjalainen erikoisuus, jota en todellakaan ajatellut maistaa. Ja sinun linkkaamasi juttu on vanhentunutta tietoa. 

Vierailija
32/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet? 80-luvulla ei ollut vielä SIM-kortillisia puhelimia. Ja lankapuhelinverkot on ihan oikeasti lakkautettu Suomesta jo vuosikausia sitten. 3G verkotkin reilu vuosi sitten. 

&nbsp

Linkki edellä  Iltalehteen.  Mitä vtun tietäjiä täällä on. Jos vaikka vilkaiset Googlella ennen väitteitäsi.

"Mitä tapahtui miljoonille lankapuhelinnumeroille? Asiantuntijat kertovat

Perinteisiä lankapuhelimia löytyy Suomesta enää harvoilta."

Vierailija
33/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI ole kuule 80 luvun puhelimessa SIM paikkaa. Ihan menee se lankaliittymän pistoke vanhan kerrostalon seinään. Nämä ei osaa käyttää edes kännykkää niin  mikä meteli olisi tullut uudesta puhelimesta. 

Kannattaisi alkaa opettelemaan. Lankapuhelinverkot ovat katoavaa kansanperinnettä. Telia lakkautti ne kokonaan jo 2019 ja muut seuraavat perässä hyvinkin pian. 

Vierailija
34/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Anoppi soittaa kaikki puhelunsa vielä lankapuhelimella ja puhelin toimi helkkarin hyvin vieläkin.

Vierailija
35/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet? 80-luvulla ei ollut vielä SIM-kortillisia puhelimia. Ja lankapuhelinverkot on ihan oikeasti lakkautettu Suomesta jo vuosikausia sitten. 3G

Ja millä tavalla tuo mielestäsi todistaa, että ne puhelimet toimivat lankapuhelinverkossa eivätkä ole mobiiliverkkoon liitettyjä? 

Vierailija
36/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuituliittymä, jossa lankapuhelinadapteri. Vanha Ericsson siis edelleen käytössä samalla vanhalla numerolla.

Vierailija
37/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankapuhelinverkkoa ei enää ole, eli ihan samanlaista ei ole mahdollista saada, mutta arvaappa ap mitä: aika sama tilanne sulla on, kun jätät vaan sen kännykkäsi yhdelle pöydälle ja vastaat siihne silloo kun sen pöydän vieressä olet. 

Ei pidä paikkaansa. Telia kyllä lopetti lankaverkkonsa eli maalaisilta loppui lankapuhelimet. Monissa kaupungeissa ne toimivat vielä vallan hyvin.

Vierailija
38/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Anoppi soittaa kaikki puhelunsa vielä lankapuhelimella ja puhelin toimi helkkarin hyvin vieläkin.

Tässä pitää osata erottaa lankapuhelinverkko ja lankapuhelimella soittaminen toisistaan. Lankapuhelimella voi edelleen soittaa, mutta se ei onnistu lankapuhelinverkossa, koska sellaista ei ole vuosiin ollut käytössä. Lankapuhelimella voi soittaa vain, jos se on liitetty SIM-kortilla tai reitittimen avulla mobiiliverkkoon. 

Vierailija
39/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/71 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi alkaa opettelemaan. Lankapuhelinverkot

MItä se sulle kuuluu. Ovat 85 vuotiaita, että eikähän ne kuole sinun päänvaivoista kohta pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi