Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No pitääkö minun nyt viedä lapsuuteni piano kaatopaikalle?

Vierailija
09.04.2024 |

Tuntuu vähintäänkin keljulta. Mutta se on nykyisin ongelmajätettä.

Miten te olette toimineet?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuuden unelma oli saada piano ja oppia soittamaan. En tietenkään sitä saanut, koska oltiin tosi köyhiä. Nyt jos olisi tilaa, niin ottaisin pianon, kun niitä ilmaiseksi saa.

Tilankäytön vuoksi melkein kaikki päätyy nykyisin sähköpianoon. Sillä on hyvä pimputella kuulokkeet päässä. Ei häiriinny koko kulmakunta niihin riitasointuihin.

Eikä ne edes ole hirmu kalliita.

Jos haluat hyvän koskettimiston, niin ei ole halpa.

Nimim. Lompakko kavitoi.

Vierailija
22/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ainakin tuollainen laatusoitin firma, millä on kierrätyspalvelu.

Pianon pitää olla tosi hyvä, että sillä on mitään arvoa käytettynä.

Ja säännöllisesti viritetty. Jos se on viimeksi viritetty vuonna 1998, se ei enää pysy hyvin vireessä jatkossakaan.

Toisaalta ei kestä jatkuvaa virittämistäkään. Veivaat tarpeeksi, niin joutuvat poraamaan reiän isommaksi ja istuttamaan yli koko viritystapin. Soittimen poisheittäminen tuntuu rikolliselta, mutta vanha ja kulahtanut hellä-piano joka ei pidä virettä ja jota ei ole koskaan huollettu on tosiaan jätettä  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuuden unelma oli saada piano ja oppia soittamaan. En tietenkään sitä saanut, koska oltiin tosi köyhiä. Nyt jos olisi tilaa, niin ottaisin pianon, kun niitä ilmaiseksi saa.

Tilankäytön vuoksi melkein kaikki päätyy nykyisin sähköpianoon. Sillä on hyvä pimputella kuulokkeet päässä. Ei häiriinny koko kulmakunta niihin riitasointuihin.

Eikä ne edes ole hirmu kalliita.

Jos haluat hyvän koskettimiston, niin ei ole halpa.

Nimim. Lompakko kavitoi.

Tottakai, taivas on vain rajana kuinka paljon rahaa voi käyttää. Ihan aloittelija pärjää kuitenkin pitkälle ihan sellaisella halpiksella. Jos nyt ihan ne halvimmat mallit kiertää kaukaa. Halpa harrastus.

Vierailija
24/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain elokuvassa tarvittaisiin putoavaa pianoa?

Vierailija
25/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollasia mihinkään kaatopaikalle viedä. Puuosat energiajätteeksi ja metallit metalliromuksi.

Vierailija
26/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi antiikkipianoa. Toinen olohuoneessa, suvun vanha ja toinen -apua- ulkovarastossa tilan puutteen vuoksi, se oli menossa jäteasemalle kun kukaan ei huolinut edes ilmaiseksi. Otin sen kun tuntui pahalta että kaunis vanha ja silloin vielä hyvässä kunnossa ja vireessä oleva soitin hävitettäisiin. Siellä sitä ihailen ja välillä vähän pimputtelen omaksi ilokseni.

Vierailija
27/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkioppilaitoksetkaanko ei sitten ota pianon kunnon vuoksi?

Vierailija
28/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs paappa halusi myydä minulle pianonsa halvalla.

Pyysi 1500€...

Vierailija
29/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikkioppilaitoksetkaanko ei sitten ota pianon kunnon vuoksi?

Oppilaitoksissa on laatupianot, vanha halpispiano on tosiaan lähinnä ongelmajätettä.

Vierailija
30/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava laittoi pihalleen, jotenkin muovitti sisältä ja sitten multaa ja kukkia, kansi avoinna oli aikas hienon näköinen juttu. Sää kuluttaa mutta näyttää edelleen veikeältä. Tarvitaan tietysti vain se piha ja tilaa :)

Vierailija
31/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama, en saanut pianoa koska ei ollut rahaa. Nykyään niitä sitten saa ilmaiseksi.

Vierailija
32/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma Fazer-pianoni vm 1970 meni eteenpäin musiikin harrastajalle. Tuntui niin hyvälle, kun uusi omistaja kävi ensi pianooni tutustumassa ja soitteli sillä iloisesti pitkät pätkät - ja seuraavassa käänteessä haki pianon omaan kotiinsa. Tämä tapahtui FB:n "Annetaan" -osastolla. 

Vierailija
33/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ihan sama unelma silloin lapsena. Serkuilla oli piano ja sitä salaa vähän kadehdinkin. Mutta meillä ei ollut varaa "turhuuteen". Enää en kadehdi mutta haaveilen yhä,tosin on myös tilapula  .

Vierailija
34/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä palasiksi ja pikku hiljaa viet osia roskikseen. Siinä ne menee talousjätteinä. Puuosat voi tietty laittaa biojätteeseen. 

Vierailija
35/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jossain elokuvassa tarvittaisiin putoavaa pianoa?

Varmaan vitsi, mutta idea on hyvä. Ap

Vierailija
36/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinterestissä on parisataa tapaa hyödyntää vanha piano. Kannattaa katsoa, tosi hienoja juttuja.  Itse olen nähnyt koskettimistä tehdyn lampunvarjostimen,

Vierailija
37/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolisikohan joku teatteri? Lavasteeksi. 

Vierailija
38/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta. Olin ehkä kahdeksanvuotias, kun rikas sukulaiseni antoi perheellemme 600 ruplaa pianon ostoa varten. Se oli silloin Virossa puolen vuoden palkka. Vanhempani käyttivät rahan kuitenkin muihin menoihin eikä minusta koskaan tullut pianonsoittajaa. Nyt olen katsonut ilmoituksia upeista vanhoista pianoista, joita kukaan ei tunnu huolivan. Ajat ovat muuttuneet...

Vierailija
39/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat "annetaan" ilmoituksen Toriin, Faceen, Huutonettiin. Toki sen verran pitäisi tarkistaa, että kaikupohja on ehjä. Jos pianoa ei ole viritetty vuosikymmeniin niin voi olla vaikeampaa saada ketään hakemaan.

Vierailija
40/45 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollasia mihinkään kaatopaikalle viedä. Puuosat energiajätteeksi ja metallit metalliromuksi.

Juuri noin. 

Ei se piano mitään ongelmajätettä ole, vaikka ap niin sanookin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi