yh-äitinä isän edesottamuksista..
Kaipaisin miehen näkökulmaa erityisesti, ja miksei samassa tilanteessa olevien naisten.
Olen pienen lapsen yh-äiti; isä asuu toisessa maassa mutta on lupautunut tulla pari krt vuodessa katsomaan lasta.
Kuvio oli sovittu etukäteen ja minulle se sopii. Minulla on kuitenkin nyt kk aikana noussut pieni katkeruus isää kohtaan. Minusta on typerää että hän ei halua pitää yhteyttä ja saada päivityksiä lapsestaan; haluaa ne vain kuulemma kasvostuen 4-5kk välein visiitillään.
Hän on myöskin kommunikoinnissaan tosi tyly minua kohtaan. Ennen lapsen syntymää hän jopa flirttaili, mutta lapsen synnyttyä hän muuttui hyvin kylmäksi. Hän sanoi syyksi että häntä sattuu liikaa jos saa liikaa päivityksiä/muistutuksia ettei ole kuitenkaan osa lapsen elämää pahemmin.. (mutta en tiedä onko tuo tekosyy koska jos hän haluaisi hän voisi olla enemmän, asuu Euroopassa)
En sinäänsä missään vaiheessa toivo hänestä mitään suhdetta, harmittaa lähinnä lapsen kannalta tuollainen asenne. Myöskin olisi kiva että meillä olisi rennot, kaverivälit että voisi vaihtaa kuulumisia yms jolloin hänen visiittinsäkin menisi rennommin.
Mitäköhän voisin itse asialle tehdä ja mitäköhän miehen mielessä liikkuu oikeasti? Kaino toive; ei sellaisia vastauksia että miten voin tehdä lapselle näin ettei ole isää ydinperheessä yms.
Kommentit (2)
Niin.. kun puntaroin tässä että kumpi lapselle vähem. draumaattista isättömyys vai 2krt vuodessa tulee joku tyyppi muutamaksi viikoksi joka ei kuitenkaan halua esim videopuheluilla pitää yhteyttä..
onneksi lapsi on vielä alle vuoden ettei muista mitään, mutta en tiedä mitä tehdä, jos lapsi vanhempana suuttuu että estin isää olemasta kuvioissa
Toinen äiti ja minä pitäisin noille tapaamisille lopun.
Kaikista helpointa kun on yksin täysin vastuussa omasta lapsesta, jos lapsen isä on sinua kohtaan tyly, niin tapaamiset eivät ole edes kivoja.
Pieni lapsi ei voi millään muistaa ihmistä jota näkee pari kertaa vuodessa, nää tapaamiset ovat hänelle aina kun tapaisi uuden ihmisen.
Kun isä ei muuten pidä yhteyttä, niin minkäänlaista suhdetta lapseen ei voi syntyä sillä että näkee joskus ja jouluna.
Lapsi ei tarvitse isää vaan vastuullisia aikuisia elämäänsä!