Yle: Työttömien hiljainen protesti: hakivat kaupunginjohtajaksi, yhdellä suosittelijana mummu
Työttömyyskorvausta saavan työnhakijan on joka kuukausi haettava 04 työpaikkaa, jotta oikeus työttömyysturvaan säilyy. Pakkohaku jatkunee vielä kaksi vuotta.
Itse osa-aikatyöttömänä toisaalta ihmettelen, että miksi tuo hakeminen koetaan niin vaikeaksi? Minun pitää hakea yhtä paikkaa per kuukausi, mutta olen taas hakenut useampaa. Käytän työnhakukurssilla laadittua cv:tä ja hakemusta (jota joskus vähän säädän haettavaan paikkaan sovittavaksi), ne on tosi helppo laittaa sähköpostin liitteeksi. Helppoa kuin heinänteko. Niitä kun lähettelee sinne tänne, niin on tullut oltua taas niin aktiivinen hakija, että voihan kehveli. Se toki on harmi, kun kaikkiin hakemuksiin ei tule edes vastausta, että "kiitos, kun lähetit hakemuksen", ainakaan henk.koht.avustajan paikkoihin.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan tässä itsekseni ihmettelin.
AP
Jos minä määrään sinut kävelemään joka aamu klo 7 täsmälleen 21 kertaa korttelin ympäri ja dokumentoimaan jokaisen kierroksen jollekin weppisivulle ja jos et tätä tee niin menetät kuukauden palkkasi niin miten järkevänä sinä tätä vaatimusta pitäisit? Ethän siihen voi vedota että tuo olisi erityisen vaikeaa kuten itsekin aloituksessa toteat.
Pakkohaut ei työllistä kun suomesta puuttuu työpaikat. Ainoa joka tuossa pitää itsensä kiireisen näköisenä on työkkärin ja ministeriön porukat jotka tekee tilastoa siitä että taas on työttömät laitettu hakemaan 53298 paikkaa kuukauden aikana tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kaupunginjohtajan virkaan ei ole pätevyysvaatimuksia, joten siihen voidaan valita lähes kuka tahansa, joka katsotaan sopivaksi.
Sama kuin presidentissä. PItää olla vaan syntyperäinen syuomalainen.
Minulakin on yksi pakkohaku kuukaudessa, tänään hain pelleksi sirkuksen
Yrittävät liikoja tavoittelemalla pikatietä huipulle sen sijaan että aloittavat nöyrästi pohjalta kuten työttömänä kuuluisi. Esimerkiksi ensin aloitetaan kaupungin siivoojana ja vasta sitten kiivetään tikkaita ylöspäin saamalla ansaitusti ylennyksiä ylennyksien perään kunnes lopulta tavoittaa huipun ja korotetaan kaupunginjohtajaksi. Jos irtisanotaa ja vaihtaa työpaikkaa niin on luonnollista että se aloitetaan alusta pohjalta asti.
hih hih