Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Työttömien hiljainen protesti: hakivat kaupunginjohtajaksi, yhdellä suosittelijana mummu

Vierailija
08.04.2024 |

Työttömyyskorvausta saavan työnhakijan on joka kuukausi haettava 04 työpaikkaa, jotta oikeus työttömyysturvaan säilyy. Pakkohaku jatkunee vielä kaksi vuotta.

https://yle.fi/a/74-20082312

Itse osa-aikatyöttömänä toisaalta ihmettelen, että miksi tuo hakeminen koetaan niin vaikeaksi? Minun pitää hakea yhtä paikkaa per kuukausi, mutta olen taas hakenut useampaa. Käytän työnhakukurssilla laadittua cv:tä ja hakemusta (jota joskus vähän säädän haettavaan paikkaan sovittavaksi), ne on tosi helppo laittaa sähköpostin liitteeksi. Helppoa kuin heinänteko. Niitä kun lähettelee sinne tänne, niin on tullut oltua taas niin aktiivinen hakija, että voihan kehveli. Se toki on harmi, kun kaikkiin hakemuksiin ei tule edes vastausta, että "kiitos, kun lähetit hakemuksen", ainakaan henk.koht.avustajan paikkoihin.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajathan on ärtynyt siitä, että hakemuksia tulee liikaa. 

Vierailija
22/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis pitänyt tehdä kuten Orpana ohjeisti: vain mennä kaupunginjohtajaksi! Siinä mitään hakemuksia tarvita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen lusmun mieli, haetaan töitä kun työkkäri käskee, ei siksi että itse työllistyisi.

Vierailija
24/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa summarum: Työnhaku on protesti, jos hakee "vääriin paikkoihin". Jos sanoo ettei sopivia paikkoja ole hirveästi tarjolla on v ttumainen marisija, jolle neljän pakollisen työpaikan hakeminen on liian vaikeaa / ahdistavaa / turhauttavaa...

Työttömät on aikamoisessa pakkoraossa.

Vierailija
25/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen lusmun mieli, haetaan töitä kun työkkäri käskee, ei siksi että itse työllistyisi.

Pakkohaku paikkoihin joihin ei mitään mahkuja päästä, tyyliin taksikuskiksi ajokortiton, ratkaisee asian? Miten on, oikeistoöyhö?

Vierailija
26/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta niistäkään ei sitten meinaa löytyä sopivaa.

Vierailija
27/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän liitin kuvan peräaukostani, kun hakemuksen liitteenä sitä pyydettiin.  Tietysti laitoin hakemuksen naapurin kyylän nimellä.

Vierailija
28/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työt ainakin lisääntyy sillä HR:llä, joka deletoi pää märkänä sähköpostistaan näitä hupihakemuksia. Jos ei ole pätevyyttä tavoimiin työpaikkoihin, ja silti jotain täytyy hakea, niin kai sitä voi hakea vaikka kaupunginjohtajaksi.

Ihan mahtava systeemi tämä -  oliko tarkoitus lisätä tällä työpaikkoja vai mikä helvata tässä on lopulta se idea. Eihän ne työpaikat hakemalla lisäänny, Arto-dear.

Vierailija
29/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen p r o t e s t i ?? jos hakee mummo suosittelijana työpaikkaa, josta tietää jo ennen hakemuksen lähettämistä ettei tule valituksi. Tuolla periaatteella useimmat työnhaut ovat sitten protestiksi tulkittavissa. Vai onko se vähemmän protestia, jos hakee vaikka sitä henkilökohtaisen avustajan työtä kuin sitä kaupunginjohtajan työtä esim. joillain akateemisilla papereilla..?

Miksei mummo voisi olla hyvä suosittelija? Mummohan voi hyvinkin olla samalla alalla kuin lapsenlapsi.

Vierailija
30/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No työt ainakin lisääntyy sillä HR:llä, joka deletoi pää märkänä sähköpostistaan näitä hupihakemuksia. Jos ei ole pätevyyttä tavoimiin työpaikkoihin, ja silti jotain täytyy hakea, niin kai sitä voi hakea vaikka kaupunginjohtajaksi.

Ihan mahtava systeemi tämä -  oliko tarkoitus lisätä tällä työpaikkoja vai mikä helvata tässä on lopulta se idea. Eihän ne työpaikat hakemalla lisäänny, Arto-dear.

No itse olen tulkinnut tämän siten, että tämä pakkohaku on vain yksi ohjelmanumero tässä työnhakusirkuksessa. Jossain vaiheessa keksitään varmasti taas joku uusi ohjelmanumero, kun entiseen on jo kyllästytty. Sirkusapinalle pitää aina opettaa uusia juttuja.

Vierailija
31/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun Esme-kissani suosittelee minua kaupunginjohtajan virkaan. Tosin lahjoin kimpaleella tuoretta kuhaa, mutta eikös lahjukset ole maan tapa?

Onko kissan sukunimi Säävirkku?

Vierailija
32/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun Esme-kissani suosittelee minua kaupunginjohtajan virkaan. Tosin lahjoin kimpaleella tuoretta kuhaa, mutta eikös lahjukset ole maan tapa?

Onko kissan sukunimi Säävirkku?

Kissat on ihania <3

Vierailija
33/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä joutunut tekemään yhtään työhakemusta mikä on nykypäivänä suoranainen ihme. En ole myöskään ikinä ollut työtön.

Minä olen yhden tehnyt, joskus 80-luvulla. Lisätöitä olen saanut pistämällä sähköpostia esihenkilölle ja heti samana päivänä on soitettu ja tarjottu lisätyövuoroja

Vierailija
34/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään esimerkiksi tekoäly joka vois tehtailla hakemuksia ja sitten työnantajan tekoäly vastaisi kiitos, mutta ei kiitos. 

Se olis nykyaikaa. 

Mun huuhaahakemukset kirjoittaa tekoäly. Teen keikkatyötä, velvoite 4 paikkaa/kuussa jotta säilyy oikeus soviteltuun.

Vierailija
35/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemuksien teko voi olla vaikeampaa joillakin aloilla, jos pitää jotenkin yrityskohtaisesti räätälöidä hakemusta.

Ihan oma syy että olet sellaisella alalla. 

Vierailija
36/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole enää puoleen vuoteen tullut vaatimusta työpaikan hausta. Sitä ennen oli yksi pakkohaku kuukautta kohti. Kai jossain on todettu ettei vanha ja huonokuntoinen enää tarvitse ylimääräistä stressiä. Vanhuuseläkettä odotellen.

Vierailija
37/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä joutunut tekemään yhtään työhakemusta mikä on nykypäivänä suoranainen ihme. En ole myöskään ikinä ollut työtön.

Oletko kenties eräs Eija Susanna jonka poika valmistui ammattikoulusta työttömäksi?

Vierailija
38/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän näiden tukien leikkaamisen myötä meille kaikille on luvassa kokoaikatyötä, josta maksetaan palkkaa, jolla tulee toimeen ilman tukia : )

AP

Me kaikki matalapalkkatyössä olevat ollaan odotettu tätä yhtä innolla kuin te työttömät. Viimein me kaikki saadaan kunnon palkkaa!

Vierailija
39/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista kun vähän aikaa sitten oli juttua työvoimapulasta kun ei tule tarpeeksi hakemuksia.

Vierailija
40/45 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen p r o t e s t i ?? jos hakee mummo suosittelijana työpaikkaa, josta tietää jo ennen hakemuksen lähettämistä ettei tule valituksi. Tuolla periaatteella useimmat työnhaut ovat sitten protestiksi tulkittavissa. Vai onko se vähemmän protestia, jos hakee vaikka sitä henkilökohtaisen avustajan työtä kuin sitä kaupunginjohtajan työtä esim. joillain akateemisilla papereilla..?

Miksei mummo voisi olla hyvä suosittelija? Mummohan voi hyvinkin olla samalla alalla kuin lapsenlapsi.

Mummoilla on myös enemmän elämänkokemusta kuin esim rekrytyypeillä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän