Maailma ei koskaan muuttunut siitä ihmeellisyydestä mitä se oli kun sä olit nuori ja lapsi
Sä vaan aloit elämään pelon kautta.
Tämä on kaikille aikuisille tuttua, maailma ei tunnu enää samalta mitä se tuntui lapsena ja nuorena, se oli ihmeellinen, se oli yllättävä, se antoi paljon ja siinä oli aina jotain odotettavaa
Aikuisena toi kaikki kääntyy päinvastaiseksi, mikään ei tunnu enää miltään, ihminen kuvitttelee, että maailma muuttui, oikeasti hän itse muuttui, hän alkoi elämään pelon kautta.
Nuori tietämätön ihminen ei tunne pelkoa samalla tavalla mitä aikuinen tietämätön ihminen tuntee.
Kommentit (6)
Häh? Silloin kun minä olin nuori Suomenlahdelta sai kymppikiloista taimenta ja Tenolta vielä isompaa lohta. Nykyään on turha haaveillakaan.
Ei kuitenkaan voi tuolla samalla ihmetyksellä elää enää aikuisena kun muutoin ihmiset pitävät daijuna ja naiivina.
Olin ihan jäässä peloista nuorena, en luottanut itseeni yhtään. Nyt tiedän selviäväni enkä haaskaa aikaani pienistä valittamiseen. Olen tyytyväinen tähän tilaan johon pääsin, en tietenkään maailman tilaan. Toisaalta hyviäkin asioita tapahtuu.
Toivon näkeväni vielä yhteisöllisyyden nousun. Sellaisen mikä ei liity mitenkään identiteettipeleihin vaan solidaarisuuteen. Nyt emme mene hyvään suuntaan.
jep