"Nuoret miehet ovat kokeneet, että heille ei olekaan luvassa sitä tulevaisuutta, joka heille on luvattu tai joka heille miehinä kuuluisi"
'Koetaan, että oma status heikkenee. Mielipaha on kanavoitunut siihen, että syytetään naisia, vähemmistöjä ja maa han muuttajia."
Näinkö on?
Kommentit (4552)
Mitä enemmän syyllistettään, sitä enemmän mielipahaa koittuu. Korjatkaa vanhempien kasvatusvirheet olemalla itse oikeudenmukaisempia, kunnioittavampia, rakastavaisempia. Ei tarvii kerätä vihaa eikä raivoa. Satutatte itseänne vaan tuplasti. Voite korjata toisten virheet olemalla itse parempia, rehellisempia. Jonkun muutaman naisen/ miehen takia ei tarvii vihata koko maailman miehiä/ naisia. Joskus miehet olivat ritareitä, ketkä puolustivat naisten kunniaa. Onko ne kuollut sukupuuttoon? Ei näy missään enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvattu tai kuuluisi? Kuka on luvannut mitä ja kenelle?
Jotain sellaistako mitä ei voi luvata, koska ihminen itsekin vaikuttaa omiin asioihinsa ja siihen miten he hoitaa.
Sit täällä joku juttu että miehet muka vetäytyy yhteiskunnasta ja deittailusta, syyttävät naisia kaikesta asioista jopa niiden omista tuntemuksista, eivät halua ottaa vastuuta omasta elämästään.
Eikö miehet saa vetäytyä deittailusta?
Väitetysti on naisia jotka tekee niin. Tarkoitatko että naiset eivät ota vastuuta elämästään kun syyttävät miehiä ongelmistaan?
Vasemmistoa ei voi äänestää kuin älyllisesti vajaa. Menestyneimmät yksilöt äänestävät Kokoomusta, joka on oikeistoa. Joten en ymmärrä miksi yritetään maalaillla, että vasemmisto olisi "koulutetun valinta". Joo, jos on valinnut jonkun humanistialan ja valmistuu akateemiseksi työttömäksi. Tai jollekin huonosti palkatulle höpöhöpö-alalle. Eli kuten tyypillinen nainen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaisuudessa on paljon naiviuutta ja typeryyttä. Kuten suhtautuminen esim. Ottawan sopimuksesta irtautumiseen ja maamiinojen palauttamiseen oli. Vasemmistolaiset vastustivat tätä jyrkästi. Ja suurin osa naisista, kyselyiden mukaan.
Pitää olla armeijan käynyt ja miettiä henkilökohtaisesti, miksi olisi kiva juttu että sotatilassa miinat ovat minun ja venäläisten välissä, eikä venäläisiä tarvitse kohdata suoraan heti. Moni vasemmistolainenhan jopa luuli että niitä miinoja laitetaan maastoon rauhan aikana, kun ei mitään perustietoja intistä edes ollut.
Tällainen naiviuus ja typeryys toistuu muissakin turvallisuuskysymyksissä, esim. NATO-kannat. Tai itärajan sulku. Tällainen pehmeä ylihumaani maailman halaaminen on tyypillistä naisille. Ei ole ihme että intin käyvät miehet kannattavat oikeistolaisempia arvoja, heille maanpuolustus on vähän eri juttu, kun on ns. "own skin in the game". Kyse ei ole niinkään koulutustasosta, mitä älykkäämpi ja kunnianhimoisempi ihminen on (esim. tulevat DI:t, tekniikan tohtorit, KTM:t, mieslääkärit ja miespuoliset oikeustieteen kandit) sitä todennäköisemmin kannattaa oikeistoa. Äärioikeisto on sitten eri aivan juttu. Hullua puhua niistä samassa lausessa, ikään kuin ne olisivat sama asia. Minulla koko suku on hyvin korkeasti koulutettua ja läpeensä oikeistolaista. Myös naiset. Mummoni (hyvin varakas) oli IKL:n jäsen, joka oli kaikkein radikaalein oikeistoliike, joka perustettiin korvaamaan lakkautettu Lapuan Liike. Vastaisi nykyään lähinnä Sinimustaa liikettä. Mummo vihasi venäläisiä ja kommareita, niistä kun tuli puhe niin hän oikein sähisi kiukusta. Koska oli kasvanut Helsingissä pommitusten aikaan ja hänen miehensä taisteli sodissa ryssiä vastaan. Nykynaiset ovat niin pumpulissa kasvaneita, että voidaan ihailla tällaisia maailmaa halaavia arvoja. Ukrainan sodan pitäisi herätellä tajuamaan. Vasemmisto on aivan pihalla tilanteesta vieläkin.
Sun maailmankuva syntyy ksenofobiasta. Et varmaankaan pidä kaikkia ihmisiä syntyperästä riippumatta samanarvoisina. Mun isoisät oli sodassa mutta eivät he "tavallisia ryssiä" vihanneet, lähes kaikki siellä rintamalla oli pakotettu sinne, puhutusta kielestä riippumatta.
Just.... mulla on paljon kansainvälisiä ystäviä, saksalaisia, espanjalaisia, portugalilainen, ranskalaisia, hollantilaisia, belgialaisia, Romaniastakin on yksi. Mä en ole ksenofobi, vastustan pelkästään Venäjää ja islamia, kaksi pahinta uhkaa sivistyneelle Euroopalle. Maailmassa on kymmeniä upeita maita, joissa olen käynyt.
Venäjää on mahdotonta nykyään ajatella "tavallisina ihmisinä", on pakko ajatella Venäjää kokonaisuutena (eli UHKANA) koska Kreml päättää, mitä tapahtuu, ja tuntuu sinne niitä uusia sotilaita jostain riittävän. Moni venäläinen uskoo Kremlin propagandaan, etenkin köyhillä maaseuduilla jossa koulutustaso on matala.
Mee Ukrainaan kyselemään että mitä he ajattelevat venäläisistä. Kiovaan vaikkapa. Tuskin kuulet montaa vastaus siitä miten ne ovat kivoja ihmisiä, jotka vain pakotettiin rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoa ei voi äänestää kuin älyllisesti vajaa. Menestyneimmät yksilöt äänestävät Kokoomusta, joka on oikeistoa. Joten en ymmärrä miksi yritetään maalaillla, että vasemmisto olisi "koulutetun valinta". Joo, jos on valinnut jonkun humanistialan ja valmistuu akateemiseksi työttömäksi. Tai jollekin huonosti palkatulle höpöhöpö-alalle. Eli kuten tyypillinen nainen tekee.
Kyllä julkiselta ja järjestökentältä löytyy huippuvirkoja, joilla lihota kunhan verkostoituu hyvin.
Suomi on perusrakenteeltaan oikeistolaisuuteen kallellaan oleva maa. Johtuen siitä että Suojeluskuntalaiset voittivat vapaussodan. On mielenkiintoista, että monet nuoret hemmotellut naiset ovat nyt alkaneet larppaaman punikkeja...
Vierailija kirjoitti:
Naisten aloja on nykyään lääketiede ja oikeustiede, kauppakorkeakin 50-50. Ja näissä kaikissa on vasemmistolaisia, etenkin lääkiksessä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on perusrakenteeltaan oikeistolaisuuteen kallellaan oleva maa. Johtuen siitä että Suojeluskuntalaiset voittivat vapaussodan. On mielenkiintoista, että monet nuoret hemmotellut naiset ovat nyt alkaneet larppaaman punikkeja...
Mikään Pohjoismaa ei ole oikeistolainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään Pohjoismaa ei ole oikeistolainen.
Ei verrattuna Yhdysvaltoihin. Mutta silti, unohtuuko ihmisilä ketkä sen sisällisodan voitti. Ja mitä hävinneille tapahtui (teloituskomppania). Esimerkiksi presidentti Kekkonen oli itse johtamassa teloituskomppanian tulikäskyjä. Miksi nykynaiset haluavat samaistua punaisiin arvoihin? Monia punaisia naisiakin ammuttiin 1918 jälkimainingeissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaisuudessa on paljon naiviuutta ja typeryyttä. Kuten suhtautuminen esim. Ottawan sopimuksesta irtautumiseen ja maamiinojen palauttamiseen oli. Vasemmistolaiset vastustivat tätä jyrkästi. Ja suurin osa naisista, kyselyiden mukaan.
Pitää olla armeijan käynyt ja miettiä henkilökohtaisesti, miksi olisi kiva juttu että sotatilassa miinat ovat minun ja venäläisten välissä, eikä venäläisiä tarvitse kohdata suoraan heti. Moni vasemmistolainenhan jopa luuli että niitä miinoja laitetaan maastoon rauhan aikana, kun ei mitään perustietoja intistä edes ollut.
Tällainen naiviuus ja typeryys toistuu muissakin turvallisuuskysymyksissä, esim. NATO-kannat. Tai itärajan sulku. Tällainen pehmeä ylihumaani maailman halaaminen on tyypillistä naisille. Ei ole ihme että intin käyvät miehet kannattavat oikeistolaisempia arvoja, heille maanpuolustus on vähän eri juttu, kun on ns. "own skin in the game". Kyse ei ole niinkään koulutustasosta, mitä älykkäämpi ja kunnianhimoisempi ihminen on (esim. tulevat DI:t, tekniikan tohtorit, KTM:t, mieslääkärit ja miespuoliset oikeustieteen kandit) sitä todennäköisemmin kannattaa oikeistoa. Äärioikeisto on sitten eri aivan juttu. Hullua puhua niistä samassa lausessa, ikään kuin ne olisivat sama asia. Minulla koko suku on hyvin korkeasti koulutettua ja läpeensä oikeistolaista. Myös naiset. Mummoni (hyvin varakas) oli IKL:n jäsen, joka oli kaikkein radikaalein oikeistoliike, joka perustettiin korvaamaan lakkautettu Lapuan Liike. Vastaisi nykyään lähinnä Sinimustaa liikettä. Mummo vihasi venäläisiä ja kommareita, niistä kun tuli puhe niin hän oikein sähisi kiukusta. Koska oli kasvanut Helsingissä pommitusten aikaan ja hänen miehensä taisteli sodissa ryssiä vastaan. Nykynaiset ovat niin pumpulissa kasvaneita, että voidaan ihailla tällaisia maailmaa halaavia arvoja. Ukrainan sodan pitäisi herätellä tajuamaan. Vasemmisto on aivan pihalla tilanteesta vieläkin.
Sun maailmankuva syntyy ksenofobiasta. Et varmaankaan pidä kaikkia ihmisiä syntyperästä riippumatta samanarvoisina. Mun isoisät oli sodassa mutta eivät he "tavallisia ryssiä" vihanneet, lähes kaikki siellä rintamalla oli pakotettu sinne, puhutusta kielestä riippumatta.
Just.... mulla on paljon kansainvälisiä ystäviä, saksalaisia, espanjalaisia, portugalilainen, ranskalaisia, hollantilaisia, belgialaisia, Romaniastakin on yksi. Mä en ole ksenofobi, vastustan pelkästään Venäjää ja islamia, kaksi pahinta uhkaa sivistyneelle Euroopalle. Maailmassa on kymmeniä upeita maita, joissa olen käynyt.
Venäjää on mahdotonta nykyään ajatella "tavallisina ihmisinä", on pakko ajatella Venäjää kokonaisuutena (eli UHKANA) koska Kreml päättää, mitä tapahtuu, ja tuntuu sinne niitä uusia sotilaita jostain riittävän. Moni venäläinen uskoo Kremlin propagandaan, etenkin köyhillä maaseuduilla jossa koulutustaso on matala.
Mee Ukrainaan kyselemään että mitä he ajattelevat venäläisistä. Kiovaan vaikkapa. Tuskin kuulet montaa vastaus siitä miten ne ovat kivoja ihmisiä, jotka vain pakotettiin rintamalle.
Luettelet pelkästään eurooppalaisia. Sattumaako? Mulla on ystäviä muistakin maanosista, myös Afrikan maista, lapseni paras ystävä on kurdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen ajattelumalli on yllättävän yleistä. Johtuneeko sitten siitä, että nykyvanhemmat yrittävät suojella lapsia niin kovasti kaikilta pettymyksiltä ja kun kasvetaan aikuisuuteen ei niitä kyetä handlaamaan.
Terveystiedossakin puhutaan vain seurustelusta, ehkäisystä yms. eikä siitä että osa jää aina kokonaan ilman kumppania, ja miten siihen pitäisi suhtautua.
Jo nelosella-vitosella kun puhutaan murrosiästä, annetaan ymmärtää että kaikki seurustelevat jossain vaiheessa. Tutustutaan kondomeihin ym. Ei sanaakaan siitä että miltei joka luokasta joku jää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettelet pelkästään eurooppalaisia. Sattumaako? Mulla on ystäviä muistakin maanosista, myös Afrikan maista, lapseni paras ystävä on kurdi.
Ei sattumaa, koska olen reilannut paljon Euroopassa ja ollut vaihtarina ja töissä Amsterdamissa. Suomalaisessa yliopistossa missä opiskelin, vaihto-oppilaat on myös kohtuu varakkaista sivistysmaista eikä mistään Somaliasta. Sitä kautta tosin tapasin myös esim. romanialaisen ex-tyttöystävän, joka ei ollut varakkaasta maasta. Romania on kuitenkin EU- ja NATO-maa, sekä kristitty maa.
Islamin usko on vaarallinen kultti ja syöpä. Sen edustajia ei pitäisi tuoda Suomeen yhtään enää. Naisten oikeudet on heille pelkkä vitsi, joten on huvittavaa että naiset juuri haluavat äänestää puolueita, jotka tukevat väkivaltaa ja naisten alistamista. Siinä menee vasemmistolaisen aivot tilttiin, kun pitäisi suvaita kaikkea, myös naistaan lyövää musumiestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aivan ymmärrä mistä nyt on kyse. Miehille on töitä, naisia, seksiä, aivan kaikkea tarjolla vaikka kuinka. Maksumuurin takana olevia uutisia ei kannata linkittää, niitä ei kukaan näe niin ei tiedä mistä on kyse. M41
Niin miehille mutta kyse olikin inceleistä joille ei ole tarjolla mitään :(
Inceliys on hyvin pitkälle itse aiheutettu tila. Omien tekojen ja tekemättömyyksien summa.
Otsikon mukaiset tuntemukset kumpuavat aina siitä, ettei ihmisellä ole mitään valmiuksia itsereflektioon ja kantamaan vastuuta omista valinnoista ja teoista. Ja kun ottaa huomioon kuinka narsististien esikuvien levittämä vihapropaganda uppoaa suurempaan yleisöön kuin kuuma veitsi voihin, se on valitettavan yleistä.
"Just.... mulla on paljon kansainvälisiä ystäviä, saksalaisia, espanjalaisia, portugalilainen, ranskalaisia, hollantilaisia, belgialaisia, Romaniastakin on yksi."
No ei kukaan vastusta omia ystäviään. Se ei vielä todista ettei sinulla voisi olla ksenofobisia asenteita tiettyjä ihmisiä vastaan.
"Siinä menee vasemmistolaisen aivot tilttiin, kun pitäisi suvaita kaikkea, myös naistaan lyövää musumiestä."
Sinun aivosi tässä tilttiin menevät. Et pysty enää näkemään eroa pahaa tekevän yksilön ja kansojen tai uskontojen välillä.
Vaarallista markkinoida teini-ikäisen päähän ajatusta, että jollekin olisi jo etukäteen luvattu jotakin. Kun omaa realistista ajattelua ei ole nimeksikään. Jos muuhun ei pysty kuin mopolla keulimaan ja vapettamaan, niin on hyvä hetki tajuta itsekin, että mihin se resurssi maailmassa riittää.
"Menestyneimmät yksilöt äänestävät Kokoomusta, joka on oikeistoa."
Koska se ajaa heidän etuaan, ei siksi että se olisi automaattisesti kaikessa sen oikeammassa. Ihminen tuijottaa usein omaa napaansa ja miettii mitä minä tästä saan. Ja sietää myös haittapuolia jos hyötyy itse riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
"Siinä menee vasemmistolaisen aivot tilttiin, kun pitäisi suvaita kaikkea, myös naistaan lyövää musumiestä."
Sinun aivosi tässä tilttiin menevät. Et pysty enää näkemään eroa pahaa tekevän yksilön ja kansojen tai uskontojen välillä.
Ai rauhanuskontoako?
"Ai rauhanuskontoako?"
No yksilöitä siihenkin kuuluu. Ihan kuten kristittyihin, budhalaisiin ja muihinkin.
Samaa mieltä, miehet luulevat että sukupuoli antaa heille oikeuden kaikkeen kivaan ja hyviin työsuhteisiin vaikka koulutus ja osaaminen ei ole kyseisellä tasolla.
Yksi pahempia aloja naiselle on logistiikka toimialana.
Vaikka nainen on koulutettu, mies saa työpaikan vaikka ei olisi koulutusta...