Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kadut sulavat, niin minä alan aina haaveilla siitä, että osaisin ja pystyisin lenkkeillä juosten.

Vierailija
07.04.2024 |

Se näyttää ihanalta. Jos sitä sitten yritän, puen lenkkarit jalkaan ja lähden juoksemaan, niin lähes kuolen muutamassa minuutissa. Se masentaa, että minusta ei ole siihen.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on juuri se aika, kun sidukkavalaat puuskuttavat tuolla pari viikkoa itseään rantakuntoon ja sitten toteavat, että eihän tästä taaskaan mitään tule ja palaavat sipsipussin ääreen.

Vierailija
2/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa joku couch to 5k tai vastaava ohjelma? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli voittoa on jo se että tuollaisesta tulee hyvä fiilis! Kunto kasvaa nopeasti, ja tärkeintä on se hyvä fiilis siitä että tuli lähdettyä. 

Vierailija
4/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin katson kateellisena juoksijoita, kyllä olen itsekin juossut vielä viisi vuotta sitten, nyt on lonkat jo niin hajalla ettei enää. Olisi ihana juosta tuolla kevyin askelin 

Vierailija
5/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mikään paikka hajalla mutta yksinkertaisesti en vain jaksa juosta vaan alkaa sattumaan keuhkoihin ja jalat painavat.

ap

Vierailija
6/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla se näyttää helpolta ja vaivattomalta kovakin vauhti saattavat juosta hyvinkin paljon jopa 100km+ viikossa, se taas vaatii paljon uhrauksia monista muista asioista,onko sitten sen arvoista.

Vierailija
7/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, juokseminen on mukavaa. Olen niin iloinen että mun jalat kestää. Mutta aloita peruskestävyyden rakentaminen pikkuhiljaa hölkäten ja välillä kävellen.

Vierailija
8/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaas hölkkäilijät liukumiinoja,kivasti luistaa jalka kun sellaiseen astuu koko painollaan.

Vierailija
9/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaisin ja pystyisin lenkkeillä juosten

Liikaa sijamuotoja.

Vierailija
10/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se yllätys ole että kunto kohenee liikkumalla.

Vierailija
11/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin joskus lenkkeilyn. kykenin juoksemaan 10km mutta se ei tullut kevyesti. Salaisuus oli siinä että tuli juosta max 130 sykkeellä ja aloittaa pikku hiljaa eli lyhyitä matkoja 3 kertaa viikossa.

Juokse aluksi matkaa älä aikaa. Eli vaikka 1km alkuun ja hitaasti.

Vierailija
12/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kerralla onnistu. Kävellen ulkoilu on myös ihanaa ja silloin voi ottaa juoksupätkiä, joita ajan saatossa voi lisätä ja pitentää. Sitten joku kerta juoksentelet pitkään

Vierailija
13/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli voittoa on jo se että tuollaisesta tulee hyvä fiilis! Kunto kasvaa nopeasti, ja tärkeintä on se hyvä fiilis siitä että tuli lähdettyä. 

Se tunne lenkin jälkeen on uskomaton. On kuin olisi pilven päällä. Jotain hormoonia välittyy ja kaikki tuntuu ympärillä jotenkin pehmoselle.

Vierailija
14/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita varovasti, juokse ja kävele vuoronperään. Kunto kasvaa, jaksat aina paremmin juoksuosuudet. Tsemppiä! Haaste: kerro täällä kuukauden kuluttua miten on sujunut!

Vierailija
15/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten juoksussa hengitetään. Mulla on kyllä astmakin mutta en osaa mitenkään hengitystekniikkaa jos vaikka muutaman askelenkin juoksen esim. lamppuvälin. Tukehdun siihen.

Vierailija
16/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat juoksrmalla liian kovaa ja liian pitkään. Salaisuus on se, että se aloitetaan vähitellen. Kävellään, sitten juostaan ihan kävelyvauhtia ja heti kun alkaa väsyttää, vaihdetaan kävelyyn. Tätä kun teet usean kerran viikossa, kunto nousee väkisinkin. Juoksuosuudet pitenevät ja välillä voi juosta niin kovaa kuin jaksaa ja lopulta pystyt tekemään koko lenkin juosten. Näin mä onnistuin nelikymppisenä kun aloitin nollasta ja puolen vuoden päästä hölkkäsin kympin lenkin kevyesti - en olisi ikinä uskonut.

Vierailija
17/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin joskus lenkkeilyn. kykenin juoksemaan 10km mutta se ei tullut kevyesti. Salaisuus oli siinä että tuli juosta max 130 sykkeellä ja aloittaa pikku hiljaa eli lyhyitä matkoja 3 kertaa viikossa.

Juokse aluksi matkaa älä aikaa. Eli vaikka 1km alkuun ja hitaasti.

Alapeukuttaja voi myös perustella missä on erimieltä.

Vierailija
18/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kyllä se kunto nousee hitaasti. Itse virittelen taas talven jälkeen, tuntuu kivalta kun jaksaa yhä enemmän katulamppujen välejä, en mittaile matkaa sen kummemmin. Aina kun tekee mieli juosta pätkä, juoksen siitä vielä vähän pidemmälle, "tuohon seuraavaan pylvääseen saakka". Toivon että juoksemisesta tulisi karkkien korvaaja.

Vierailija
19/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa niin että esim 1min hölkkää 2min kävelyä,kunto kohoaa sillälailla nopeasti ja pian huomaa että jaksaa mennä kokoajan pitempiä aikoja juosten.

Vierailija
20/62 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita juoksemalla/hölkkäämällä intervalleja eli esim 100m juoksua - 200 m kävelyä. Ei heti ensi alkuun kilometri tavoitteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan