Ketä tuota Kiinan krääsää tilailee?
Tilataan jostain halpaa epäeettistä kuraa, huonoilla argumenteilla vieläpä! koska halpaa! Koska kaikki on muutenkin Kiinalaista Koska on ihan samaa tavaraa kuin muissa kaupoissakin
Kommentit (395)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitt
Joo. Yksinkertainen ihminen ostaa orjatyövoimalla tehtyä krääsää, joka todennäköisesti vaarantaa hänen tai lastensa terveyden.
Virallisia reittejä tulleet tuotteet tarkistetaan ja niitäkin jää haaviin haitallisina. Näitä itekseen tilattuja ei kukaan tarkistele.
Pitääkö nämä krääsäntilaajat viranomaisohjeita joinakin s ala liito teorioina? Kyllä si
Eihän virallisia reittejä tulevaa tavaraa TARKASTETA ETUKÄTEEN! EDES SÄHKÖALAN TUOTTEITA. VASTA KUN JOTAIN TAPAHTUU TEKEVÄT TAKAISINKUTSUJA!
Kyllä niille pistokokeita tehdään. Järkyttävä määrä päätyy hävitettäväksi joka vuosi. Erityisesti kiinalaista laitonta kopiota, mitä temuk
Eikö se pistokoe ole sillai myöhäistä kun usein tavaraa on jo vuosia myyty? Siellä julistamassasi luotettavassa suomalaisen toimian kaupassa? Ja mitenkä sitä kiinalaista laitonta suomalaisen kaupan tilaamaa kopiota tuhotaan kun sinä olet kokoajan jauhanut että kivijalasta ostettu on se "hyvä ja turvallinen tuote"?
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan psykologinen syy. Se tuottaa joillekin mielihyvää kun ostaa tavaraa.
Onko se shoppailuholismi vai shoppailumania? Ei pysty olemaan ilman sitä hyvänolonryöppyä. Voimaannuttaahan se kun voi olla pihi samalla ja säästää (muovi) krääsää ostamalla.
Esivanhemmat keräili pähkinöitä, suuret ikäluokat ihan kaiken kumilenksuista vanhoihin kenkärasoihin. Virtuaalikeräilijät on uusi ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitt
Joo. Yksinkertainen ihminen ostaa orjatyövoimalla tehtyä krääsää, joka todennäköisesti vaarantaa hänen tai lastensa terveyden.
Virallisia reittejä tulleet tuotteet tarkistetaan ja niitäkin jää haaviin haitallisina. Näitä itekseen tilattuja ei kukaan tarkistele.
Pitääkö nämä krääsäntilaajat viranomaisohjeita joinakin s ala liito teorioina? Kyllä si
Eihän virallisia reittejä tulevaa tavaraa TARKASTETA ETUKÄTEEN! EDES SÄHKÖALAN TUOTTEITA. VASTA KUN JOTAIN TAPAHTUU TEKEVÄT TAKAISINKUTSUJA!
Kyllä niille pistokokeita tehdään. Järkyttävä määrä päätyy hävitettäväksi joka vuosi. E
Minä en ole mitään julistanut enkä jauhanut. Olen eri kommentoija.
Ei näille oikein voi selittää miksi ei kannata. Ne ei ota mitään tietoa vastaan ja luulevat juttelevansa jonkun yhden "superrikkaan" 5000e/kk tienaavan kateellisen ja halveksivan kanssa.
En tilaa ja toivon ettei vaimoni tilaisi myös, jokainen euro mikä menee kiinalaisille menee ammuksina tappamaan eurooppalaisen ukrainassa.
Vierailija kirjoitti:
En tilaa ja toivon ettei vaimoni tilaisi myös, jokainen euro mikä menee kiinalaisille menee ammuksina tappamaan eurooppalaisen ukrainassa.
Täh? Kiinassahan on kymmeniä tuhansia eurooppalaisia ja ameriikkalaisia yrityksiä. Tuhansia eurooppalaisa lelutehtaita. Mitenkä ne rahat nyt yhtäkkiä menee ammuksiin?
Hyvin on mennyt perille takavuosien propaganda "osta kotimaista" Aika harva tuote kotimainen vaan kyllä ne tehdään kiinassa tai vastaavassa. Valmistajat myyvät eri merkeille tuotteitaan ja ne varustetaan vain pyydetyllä tuotemerkillä. Tämä on faktaa. Se että kuluttaja jättää välikäden välistä harmittaa vain välikäsiä jotka ei pääse rikastumaan. Esimerkiksi jos ostat akkuporakoneen kivijalasta ja toisen kiinasta ja avaat ne kotona. Katsot vähän mitä ne ovat nielleet niin siellä on se sama perusmoottori ja komponentin kummassakin koneessa mutta toisessa lukee hieno merkki. Sisukset kummassakin identtiset.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on mennyt perille takavuosien propaganda "osta kotimaista" Aika harva tuote kotimainen vaan kyllä ne tehdään kiinassa tai vastaavassa. Valmistajat myyvät eri merkeille tuotteitaan ja ne varustetaan vain pyydetyllä tuotemerkillä. Tämä on faktaa. Se että kuluttaja jättää välikäden välistä harmittaa vain välikäsiä jotka ei pääse rikastumaan. Esimerkiksi jos ostat akkuporakoneen kivijalasta ja toisen kiinasta ja avaat ne kotona. Katsot vähän mitä ne ovat nielleet niin siellä on se sama perusmoottori ja komponentin kummassakin koneessa mutta toisessa lukee hieno merkki. Sisukset kummassakin identtiset.
Kuinka paljon voit vielä tyhmentyä kun olet jo nyt altistunut lyijylle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitt
Kyllä niille pistokokeita tehdään. Järkyttävä määrä päätyy hävitettäväksi joka vuosi. Erityisesti kiinalaista laitonta kopiota, mitä temuk
Siis kauppiaiden tilaamaa tavaraa? Kerrotko vielä mitenkä se kaupasta ostettu olikaan sitä "ei orjatyövoimalla" valmistettua, sitä parempaa tavaraa?
Vierailija kirjoitti:
https://www.ikea.com/fi/fi/p/kornsnoe-led-yoelamppu-valkoinen-pupu-pari…
Käykääpäs vaikka katsomassa tuotteet, joissa Ikean on päätynyt laskemaan hintojaan. Söpö yövalo maksaa nyt 7,99 euron sijaan 4,99 euroa, jotta se toimii kilpailijana Temun vastaavalle 2,63 euron hintaiselle tuotteelle.
Miten voit verrata tuotteita toisiinsa pelkän ulkonäön perusteella? Toinen tuote on Ikean tarkastama ja suunnitelma.
Toinen tuote on tehty halvalla ja se voin polttaa talon sekä sisältää vaarallisia kemikaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Prismasta joskus Kiinassa valmistettuja puuvillaisia alushousuja 3 kpl paketissa. Yhdet paketin housuista oli jo valmiiksi rikki, kuminauha oli purkaantunut housujen reunasta ja housut oli käyttökelvottomat. Saa sitä huonolaatuista tavaraa ihan Suomestakin.
Yksi kiinalaisten valmistajien huijaus. Et ikinä saa kaikkea tuotteita ehjänä vaan mukaan piilotetaan viallisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Aiempi keskustelu samasta:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5526657/uskaltaako-temusta-tilata-ettei…
Ei se itse asia siitä miksikään muutu. Jos olet seteliselkärankainen ja omatuntosi on ostettavissa hiljaiseksi rahalla niin siitä vaan tukemaan poliittisten vankien käyttämistä orjatyövoimana.
Onhan se jopa järkevää että vangit tekevät jotain järkevää työtä. Jos kukaan ei osta vaivalla tehtyä niin onko sinusta nenän kaivuu jotenkin parempi olomuoto?
Ja esim uiguureista euroopassa on aika "viaton" mielikuva. Käyppä joskus siellä Kiinassa, huomaat että jokaisella juna-, metro-, jopa pitkänmatkan bussiasemilla turvatarkastus. Mitäs luulet? Miksihän?
Niinpä. Uiguurit ovat mus li me ja, mutta sepä ei ketään kiinnosta. Tekevät terotekoja, mutta eipä sekään ketään kiinnosta.
(Siis kauppiaiden tilaamaa tavaraa? Kerrotko vielä mitenkä se kaupasta ostettu olikaan sitä "ei orjatyövoimalla" valmistettua, sitä parempaa tavaraa?)
Ootteko oikeesti näin simppeleitä? Vau!
Vähän hymähdin, kun eräs hyvinkin urhea ihmisoikeusaktivisti mainosti jotain Temun krääsää... Miten edes kehtaa!?
Vierailija kirjoitti:
Minä tilaan kauniita ristipistotöitä. Suomessa valikoima on ankea ja liian kallis.
Ei 👵🏻vittu mikä mummo😆
Vierailija kirjoitti:
MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ
En viitsi maksaa 10-kertaista hintaa samasta tavarasta Suomesta ostettuna.
Niin. Itsekkyys näkyy jopa kommentissa MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Tuo on ikivanha lässytys, samaa kuin Lidlin 4 euron konvehdit on samaa kuin Lindtin kalliit.
Et ole kuullut sellaisesta asiasta kuin laatuero. Siihen sisältyy niin suunnittelu, tinkimättömyys ja ennen kaikkea laaduntarkkailu.
Valmistaja osaa kyllä tinkiä kaikessa vähän. Hiukan halvempi osa tuossa ja muovia sinne ja tänne metallin sijaan. Piirilevyssä puolet vähemmän kuparia ym. Näin saadaan tuote joka temufanin mielestä on iHaN sAmA SiSäLtÄ paitsi että tärkeissä asioissa on tingitty.
Minullakin on pienet tulot, enkä tilaa. En halveksi, oudoksun vain ja pidän sekä epäeettisenä asiana että lyhytnäköisenä. Kai sitä kaikkea krääsää luulee tarvitsevansa kun siihen tottuu. Yhtä hyvin ihminen tottuu siihen että ei ostele.
Sinä ja minä ollaan ihan eri viivoilla ja tässä olen samaa linjaa kuin se kuviteltu 5000 €/kk.