Millä oikeudella vanhemmat voivat päättää saako lapsi korjata sukupuolensa?
Suomeen tarvitaan kiireellisesti laki joka takaa myös kaikille alaikäisille oikeuden sukupuolenkorjaushoitoihin ja hormoniblokkereihin. Lakiin myös se että vanhemmat eivät saa lasta estää.
Vanhemmat eivät tunne lastaan. Vanhemmat eivät tiedä. Transhoitojen kieltäminen omalta lapselta on väkivaltaa.
Kommentit (30)
Aloitus lienee provo, mutta asia on vakava. USA:ssa käytetään lapsiin hormoniblokkereita ja vastakkaisen sukupuolen hormoneja, jopa leikkauksia. Asia saattaa olla nyt muuttumassa, kun hoidot lapsena läpikäyneet ovat nostaneet oikeusjuttuja lääkäreitä vastaan. Britanniassa suljettiin lapsille toimenpiteitä tehnyt Tawistock klinikka oikeusjutun ja suuren kohun jälkeen. Ruotsissa alan johtava laitos Karoliniska klinikka joutui muuttamaan käytäntöjäään, kun Tranståget televisio-ohjelma kertoi myös alaikäsiten saaneet "korjaus"hoitoja.
Suomessa ei toivon mukaan mennä koskaan alaikäsiten sukupuolen "korjaamiseen" vaikka tsansaktivistit ajavatkin sitä raivokkaasti ja jotkut poliitikot kuten Li Anderson ovat antaneet hanketta tukevia lausuntoja.
Lapsia pitää suojella, myös itseltään, kunnes he ovat täysi-ikäisiä.
Olin lapsena poikatyttö, en tykännyt mekoista, ei kiinnostanut nuket, leikin mielummin poikien leluilla ja vaatteet oli sinistä ja tummaa, ei ikinä pinkkiä. Silloin ei pahemmin tiedetty transasioista ja kukaan ei ikinä sen kummempaa numeroa tehnyt siitä että olin poikamainen tyttö, jos olisin tiennyt että on olemassa transihmisiä ja sukupuolta voi vaihtaa kuka tietää olisinko halunnut tehdä asialle jotain.
Olen edelleen nainen, enkä halua muuttaa asiaa. En vieläkään ole kovin naisellinen, meikit ja mekot ei kiinnosta, mutta en silti ole mies.
Lapset ja teinit ovat liian nuoria ja keskeneräisiä että he voisivat tehdä noin suuria ja peruuttamattomia päätöksiä.
Joo ei.
Jos minulla olisi ollut mahdollisuus, olisin varmasti valinnut olla poika ainakin 12-vuotiaaksi asti.
Enpä enää aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Tämä lasten massa transitio on aikakautemme suurinbihmisviha feminismin kanssa. Tätä historiassa tullaan katsomaan ja ihmettelemään.
Aivan, ei ole mitään "korjaamista", on vain vihervassun harhoja...
jos mulla olisi translapsi niin hoitaisin pippelin poiston vaikka ulkomailla. teininä sitten kunnon silikoonit joka paikkaan.
Perskokkare on saanu tänään niin pahasti nenilleen muissa ketjuissa et nyt se larppaa mielikuvitusvihollisiaan loatakseen heidän mainetta.
Näitä sen juttuja ei tarvi ottaa niin tosissaan, eikä ainakaan kannata hermostua, se on täysin harmiton ja impotentti, sisällä pelkkä tuhnu ja nyt se kostaa sitä meille kaikille joka päivä koko päivän täälä vauvalla.
Vierailija kirjoitti:
jos mulla olisi translapsi niin hoitaisin pippelin poiston vaikka ulkomailla. teininä sitten kunnon silikoonit joka paikkaan.
Sä vaan sanot noin koska sä et saa naista ja se on muodostunu sun koko persoonallisuudeks, anna hetki aikaa ja sä olet valmis laittaan silarit koiralle ja viemään sen vihille.
Moni täysikäinenkään ei tajua seurauksia koska niitä hoitoja mainostetaan ihanina ja kaikkien ongelmien ratkojina.