Ei ole mitään ilmaisia tukia. Me työssäkäyvät maksetaan.
Valitettavasti sitä täydellistä vapaata maailmaa ei ole olemassa, jossa ei tarvitsisi töitä tehdä. Rahalla voi ostaa vapautta. Mitäpä tekisit, jos ei euron euroa tilillesi tippuisi? Keräisit mustikoita ja sieniä ja koittaisit jostain eläinten raadoista parsia kasaan itsellesi vaatteita? Talvella jossain metsässä tulen äärellä koittaisit pysyä lämpimänä vai? Koska kaiken tuon ylittävän joku kustantaa, joko sinä itse tai joku muu. Nyt se on me muut.
Töitä on tehty aina, mutta teollistumisen myötä tuli erikoistuminen, eli nyt jokaisen ei tarvitse enää pienessä yhteisössä metsästää ja keräillä omaa ruokaansa, tehdä vaatteita, rakentaa majaa jne. Mutta ajatus siitä, että ennen vaan elettiin vapaina on täyttä kuvitelmaa.
Kommentit (104)
Eikä ilmaisia bileitä, nekin maksamme verorahoista
Muistahan sitten, että muut kustantaa, kun osuu omalle kohdalle työkyvyttömyys tai bisnekset menee karille pahemman kerran.
Elämme yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Luulet väärin. Olen 10 vuotta käynyt terapiassa. Ollut vakavia mielenterveyden ongelmia, kärsinyt keskenmenoista ja jäänyt lapsettomaksi, kahdesti eronnut avioliitosta. Näin joitakin esimerkkejä mainitakseni. Ja täällä vieläkin porskutetaan. Ja olen onnellinen kaikista vaikeuksista huolimatta. Ja teen töitä.
ap
No selvisihän se vihdoin, eihän kukaan tervepäinen aloituksen kaltaista sontaa kirjoittaisikaan.
Mutta jos eläisin tuilla niin saisin ymmärrystä ja päähän taputtelua, koska työtä tekevät nyt ei vaan voi käsittää, että osa on epäonnisia ja huonommista lähtökohdista :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Tukia pitäisi maksaa ainoastaan lapsille, vanhuksille ja sairaille. Miksi yhteiskunta maksaa aikuiselle työkykyiselle mutta työhaluttomalle?
Työstä kieltäytyville ei maksekaan, vaan niille joille ei ole palkkatyötä eivätkä pääse koulutukseen ja meille suurelle joukolle, jotka kyllä teemme työtä, useimmat 3-5 päivänä viikossa, ihan oikeita töitä, eikä mitään puuhastelua, kuntouttavassa työtoiminnassa ja työkokeilijoina. Minäkin viime kesäkuusta lähtien, toivoen jo viihdoin palkkatukiANSIOtyön alkavan. Teemme siis pienimmällä mahdollisella työttömyyskorvauksellaa ja ns. kulukorvauksella samoja töitä joka päivä kuin palkallisetkin ja sitäkö joku kadehtii?
En muutenkaan ehdi "sohvalla makoilla", koska käyn aamuin illoin vanhoista vanhemmistani huolehtimassa, joka ikinen päivä, enkä ole ainoa "työtön" joka näin tekee, toiset yrittävät auttaa lastenlastensa kanssa.
Mitä veroihin tulee, maksan prosentuaalisesti enemmän, paljon enemmän, työttömyyskorvauksesta veroa kuin maksaisin samansuuruisesta palkkatulosta. Arvonlisäverot? Ihan samat kuin muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Tukia pitäisi maksaa ainoastaan lapsille, vanhuksille ja sairaille. Miksi yhteiskunta maksaa aikuiselle työkykyiselle mutta työhaluttomalle?
Suomessa ei ole riittävästi työtä kaikille. Koittakaa jo jankkaajat uskoa.
Työstä pitää myös maksaa palkkaa, jotta sitten niitä verotuloja kertyisi.
Vierailija kirjoitti:
EU ottaa rahaa ja tuo rahaa. Ehkä sun raha menee ulkomaille.
Jos Ap on kunnalla tai valtiolla töissä, veronmaksajat maksavat hänenkin palkkansa, ihan kuten tuetkin.
Vain yksityisellä palkka tulee työnantajan kukkarosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet väärin. Olen 10 vuotta käynyt terapiassa. Ollut vakavia mielenterveyden ongelmia, kärsinyt keskenmenoista ja jäänyt lapsettomaksi, kahdesti eronnut avioliitosta. Näin joitakin esimerkkejä mainitakseni. Ja täällä vieläkin porskutetaan. Ja olen onnellinen kaikista vaikeuksista huolimatta. Ja teen töitä.
ap
No selvisihän se vihdoin, eihän kukaan tervepäinen aloituksen kaltaista sontaa kirjoittaisikaan.Mutta jos eläisin tuilla niin saisin ymmärrystä ja päähän taputtelua, koska työtä tekevät nyt ei vaan voi käsittää, että osa on epäonnisia ja huonommista lähtökohdista :)
ap
Onko noin tajuttoman vaikeaa ymmärtää, että jos on n. 240 000 (+ tempputyöllistetyt) työtöntä ja 67 000 avointa työpaikkaa, ettei kaikille sitä työtä riitä??!!!
No niin imbesillit! Kerrataan taas!
VALTIO EI RAHOITA TOIMINTAANSA VERORAHOILLA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. On myös ilmaisia lounaita.
Niin ne mustikat ja sienet. Eläinten metsästys vaatisikin jo töitä, liian vaivalloista näille sohvalla viruville.
Eikä kaikille hulluille aseenkantolupaa edes anneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU ottaa rahaa ja tuo rahaa. Ehkä sun raha menee ulkomaille.
Jos Ap on kunnalla tai valtiolla töissä, veronmaksajat maksavat hänenkin palkkansa, ihan kuten tuetkin.
Vain yksityisellä palkka tulee työnantajan kukkarosta.
Se on aivan eri asia saada palkkaa tehdystä työstä kuin sohvalla makaamisesta vaikka raha tulisikin julkiselta puolelta.
Förut gick 70 % av det man debiterade kunden till skatter och socialavgifter (vilket är samma sak). Idag räcker 10 %. Livet blir väldigt mycket bättre för en arbetande då man helt enkelt lägger av att betala för alla andra. Så kan man göra i flera EU-länder. Det gäller bara att välja sin egen favorit och packa ihop.
Perustuslaissa on laadittu. Jotta kun jos ei ole osoittaa työtä. On elanto turvattava.
Tuki ei ole ilmainen sen on lain laatijat aikoinaan laatineet.
Niistä tuista käytetään joka lantti elämiseen. Ei makuuteta tilillä. Vaan se raha pyörii. Työttömän tuista menee veroa. Sekä jokaisesta ostoksesta ja laskusta myös.
Voi köyhä ruokansa kalastaa,marjastaa ja metsästää.
Mutta sinun kauppamatkasi pitenee. Koska 500 000 ihmistä ostaa 5000 eurolla vähemmän ruokaa joka vuosi.
Muutama kauppa kaatuu. Ja miljoona kalastajaa rannoilla lisää.
Kyllä. Me käymme välillä töissä ja olemme välillä työttöminä. Näin se menee ja kun olemme töissä maksamme veroja ja kun olemme työttöminä saamme perusturvan. Näin on ollut hyvä ja toivottavasti on jatkossakin.
Olen työssäkäyvä ja saan palkan lisäksi asumistukea. On kyllä aika nurinkurista, että maksan satoja euroja veroja kuukaudessa ja haen kelasta niitä sitten takaisin..
Vierailija kirjoitti:
ap
No selvisihän se vihdoin, eihän kukaan tervepäinen aloituksen kaltaista sontaa kirjoittaisikaan.
ihan näin sivusta kysäsen, että ookko sää niitä empaattisia ja humaaneja vasemmistolaisia?
Vierailija kirjoitti:
Olen työssäkäyvä ja saan palkan lisäksi asumistukea. On kyllä aika nurinkurista, että maksan satoja euroja veroja kuukaudessa ja haen kelasta niitä sitten takaisin..
Niin no, talous ei toimi vaan sun perusteella...
Vierailija kirjoitti:
Hei vasemmistolainen talousnero! Kerro vielä meille kaikille, miten valtion pitää alkaa maksaa enemmän veroja, kuten kollegasikin tekevät. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei vasemmistolainen talousnero! Kerro vielä meille kaikille, miten valtion pitää alkaa maksaa enemmän veroja, kuten kollegasikin tekevät. :D
Hei imbesilli! Kerro mulle, miksi valtio tarvitsee veroja, kun se kerta voi luoda tyhjästä rahaa määrättömän määrän...
ap