Ei ole mitään ilmaisia tukia. Me työssäkäyvät maksetaan.
Valitettavasti sitä täydellistä vapaata maailmaa ei ole olemassa, jossa ei tarvitsisi töitä tehdä. Rahalla voi ostaa vapautta. Mitäpä tekisit, jos ei euron euroa tilillesi tippuisi? Keräisit mustikoita ja sieniä ja koittaisit jostain eläinten raadoista parsia kasaan itsellesi vaatteita? Talvella jossain metsässä tulen äärellä koittaisit pysyä lämpimänä vai? Koska kaiken tuon ylittävän joku kustantaa, joko sinä itse tai joku muu. Nyt se on me muut.
Töitä on tehty aina, mutta teollistumisen myötä tuli erikoistuminen, eli nyt jokaisen ei tarvitse enää pienessä yhteisössä metsästää ja keräillä omaa ruokaansa, tehdä vaatteita, rakentaa majaa jne. Mutta ajatus siitä, että ennen vaan elettiin vapaina on täyttä kuvitelmaa.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. On myös ilmaisia lounaita.
Niin ne mustikat ja sienet. Eläinten metsästys vaatisikin jo töitä, liian vaivalloista näille sohvalla viruville.
Tiedäthän, että eläimiä ei sitten saa metsästää kuin luvilla ja tiettyyn aikaa vuodesta? Ja vain tiettyjä lajeja.
Eikä myöskään voi metsästää kenenkään yksityismetsässä-
Nämä jutut ovat taas 1800-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun aloittaja joutuu työttömäksi ,niin luulenpa että yhteiskunnan maksamat pienet tuet kelpaa aloittajallekkin.
Nämä kansankynttilät ajattelevat ettei sairaus, työttömyys, sota jne. voi ikinä koskettaa heitä.
Narsistisia pumpulissa kasvatettuja ääliöitä joilla ei ole koskaan ollut elämässä hankaluuksia.
Itse olen tehnyt yrittäjänä konkurssin 4 kertaa ja viidennellä kerralla pääsin kuiville ns. elättämään itseäni. Ei se ainakaan helpompaa ollut joka kerralla aloittaa uudelleen, vaan siinä mieli ja sydän pikkuhiljaa parkkiintui. Työttömänä oleminen ei todellakaan ollut mitään helppoa ja yltäkylläistä.
Luulet väärin. Olen 10 vuotta käynyt terapiassa. Ollut vakavia mielenterveyden ongelmia, kärsinyt keskenmenoista ja jäänyt lapsettomaksi, kahdesti eronnut avioliitosta. Näin joitakin esimerkkejä mainitakseni. Ja täällä vieläkin porskutetaan. Ja olen onnellinen kaikista vaikeuksista huolimatta. Ja teen töitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun aloittaja joutuu työttömäksi ,niin luulenpa että yhteiskunnan maksamat pienet tuet kelpaa aloittajallekkin.
Olen ollut työttömänä. Mitäs siihen sanot? Olin parikymppinen ja aika tyhmä, mutta sitten kasvoin ja kehityin ajatusmaailmaltani.
ap
Olet aivotoiminnaltasi ameeban tasolla ulosannin perusteella. Missä se kehittyminen on tapahtunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ne mustikat ja sienet. Eläinten metsästys vaatisikin jo töitä, liian vaivalloista näille sohvalla viruville.
Tiedäthän, että eläimiä ei sitten saa metsästää kuin luvilla ja tiettyyn aikaa vuodesta? Ja vain tiettyjä lajeja.
Eikä myöskään voi metsästää kenenkään yksityismetsässä-
Nämä jutut ovat taas 1800-luvulta.
Tiedän. Nyt puhutaankin siitä utopistisesta vapaudesta, jonka vallitessa ei mitään kuulemma tarvitse tehdä kun ne muut kuitenkin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työttömänä. Mitäs siihen sanot? Olin parikymppinen ja aika tyhmä, mutta sitten kasvoin ja kehityin ajatusmaailmaltani.
ap
Ja mille alalle työllistyit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ja mille alalle työllistyit?
Terveysteknologiaa
"Tiedän. Nyt puhutaankin siitä utopistisesta vapaudesta, jonka vallitessa ei mitään kuulemma tarvitse tehdä kun ne muut kuitenkin maksaa."
Kuka on määritellyt vapauden noin?
Nykyisin vapautta on eniten niillä, joilla on eniten rahaa, kuten oli myös ennen vanhaan.
Se raha voi olla perittyä tai jopa aatelisarvosta lähtöisin. Jotkut toisin sanoen vain syntyivät vapaammiksi kuin toiset. Monien vauraimpien tosiaan ei tarvinnut tehdä mitään. Nykyisin myös "raha voi tehdä töitä" eli ihmiset rikastuvat vaikkapa osingoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi itse suollat nettiin persupaskaa 12 tuntia päivässä sen sijaan että keräisit niitä marjoja ja metsästäisit niitä eläimiä?
Vai pääsetkö edes omin voimin liikkeelle ilman autoa tai taksia ylipainosi takia?
Oliko muuta? BMI 21,4. Entäs siellä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tapá itsesi, AP. Nyrkillä muussattavaa íhmisjätettä olet. Töihin ei noin vain "mennä" vuonna 2024.
Hitto näiden vasemmistolaisten kanssa. Väkivaltaisempaa porukkaa ei tästä maasta löydy.
Kieltää pitäisi tuollaiset järjestöt, joissa yllytetään väkivaltaan
Vierailija kirjoitti:
Silti sinä olet käyttänyt ilmaista koulua, ilmaista terveydenhuoltoa, ilmaista poliisin, palokunnan ja hälytyskeskuksen 24/7 varallaoloa, ilmaista tieverkostoa siitä asti kun olet syntynyt.
Oletko maksanut jokaikisen pennin takaisin noista 18 vuodesta? Jos et ole, millä oikeudella moralisoit muita?
Ja tässä siis hyvin avoinmielisesti oletan että siltä istumalta kun täysi-ikäistyit, muutuitkin "nettomaksajaksi".
Joo kun kohdusta maailmaan saavuin niin en ollut mikään ihmevauva, joka olisi tällaisista mitään tajunnut, eli tuli käytyä siellä neuvolassa kun sinne mut kannettiin jne.
ap
Vientialan tuottavilla työntekijöillä verot maksetaan, ei sisämarkkinoiden paidanpesulla. Onko AP tuottava työntekijä vientilalalla?
Me rikkain prosentti emme maksa.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot ymmärtäny vapauden ihan väärin, ei vapaus tarkota työtä vieroksumista tai työn lopettamista.
Ihminen on luonnostaan eläin joka tarvitsee työtä itselleen
Se ongelma on siinä miten se tapahtuu nykyisessä yhteiskunnassa ja kelle sitä työtä oikeasti tehdään.
Eli koska osa haluaa elää kuvitteellisessa maailmassa, jossa asiat olisivat toisin, niin on ihan oikein, että realiteetit hyväksyvät joutuvat maksumiehiksi ja -naisiksi?
ap
Vierailija kirjoitti:
Silti sinä olet käyttänyt ilmaista koulua, ilmaista terveydenhuoltoa, ilmaista poliisin, palokunnan ja hälytyskeskuksen 24/7 varallaoloa, ilmaista tieverkostoa siitä asti kun olet syntynyt.
Oletko maksanut jokaikisen pennin takaisin noista 18 vuodesta? Jos et ole, millä oikeudella moralisoit muita?
Ja tässä siis hyvin avoinmielisesti oletan että siltä istumalta kun täysi-ikäistyit, muutuitkin "nettomaksajaksi".
Niin, jotkut maksaa ne koulut veroillaan takaisin, toisten jäädessä kotiin makaamaan ja nauttimaan muiden maksamia "etuisuuksia" vielä ilmaisen koulutuksenkin lisäksi. Pelkkää miinusta loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot ymmärtäny vapauden ihan väärin, ei vapaus tarkota työtä vieroksumista tai työn lopettamista.
Ihminen on luonnostaan eläin joka tarvitsee työtä itselleen
Se ongelma on siinä miten se tapahtuu nykyisessä yhteiskunnassa ja kelle sitä työtä oikeasti tehdään.
Eli koska osa haluaa elää kuvitteellisessa maailmassa, jossa asiat olisivat toisin, niin on ihan oikein, että realiteetit hyväksyvät joutuvat maksumiehiksi ja -naisiksi?
ap
Koen onnea ja iloa siitä että sait keskenmenon. Harmillisempaa on se ettet kuollut synnytykseen.
Henkilöt jotka sijoittaa sotateollisuuteen maksavat eniten veroja. Hyvä näin
Tukia pitäisi maksaa ainoastaan lapsille, vanhuksille ja sairaille. Miksi yhteiskunta maksaa aikuiselle työkykyiselle mutta työhaluttomalle?
Ei minulla koskaan ollut mitään etulyöntiasemaa elämässä. Yksinhuoltajan lapsi olin. Koulussa kiusattiin, ei ollut kavereita, mahdollisesti autistisia piirteitä on, joiden kanssa vaikea ollut elämässä edetä. Ekat kaksi tutkintojen jätin kesken, kun iski kammo, että olisi pitänyt työelämään edetä. Työharjoittelussa ohjaaja kutsui opettajan paikalle, koska olin niin huono asiakastilanteissa, että ohjaaja halusi hylätä harjotteluni. Pelkäsin kauheasti töitä, kaupan kassalla tein hampaat irvessä keikkoja vuosia ja hikoilin ja jännitin. Niin arka olin. Työpaikoilla minulla oli vaikeaa sosiaalisten taitojen puolesta jne. Sitten oli niitä työttömyysjaksoja. Kaverit menivät naimisiin ja saivat lapsia. Itse vaan menetin raskaudet ja avioliitot. Silti täällä olen. Olen jotakin oppinut ja jotekin kehittynyt vuosien varrella.
ap, todellinen kansankynttilä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen juutuubista katsonut ja näyttää sangen hankalalta. Tuskin kumpikaan onnistuu täältä sohvalta käsin.
onneks sosiaali tukia leikattiin ja leikataan lisää syksyllä.