Ei ole mitään ilmaisia tukia. Me työssäkäyvät maksetaan.
Valitettavasti sitä täydellistä vapaata maailmaa ei ole olemassa, jossa ei tarvitsisi töitä tehdä. Rahalla voi ostaa vapautta. Mitäpä tekisit, jos ei euron euroa tilillesi tippuisi? Keräisit mustikoita ja sieniä ja koittaisit jostain eläinten raadoista parsia kasaan itsellesi vaatteita? Talvella jossain metsässä tulen äärellä koittaisit pysyä lämpimänä vai? Koska kaiken tuon ylittävän joku kustantaa, joko sinä itse tai joku muu. Nyt se on me muut.
Töitä on tehty aina, mutta teollistumisen myötä tuli erikoistuminen, eli nyt jokaisen ei tarvitse enää pienessä yhteisössä metsästää ja keräillä omaa ruokaansa, tehdä vaatteita, rakentaa majaa jne. Mutta ajatus siitä, että ennen vaan elettiin vapaina on täyttä kuvitelmaa.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin imbesillit! Kerrataan taas!
VALTIO EI RAHOITA TOIMINTAANSA VERORAHOILLA!
Kuinkas se valtio sitten rahoittaa toimintansa?
Miksi Hönö kysyt tätä samaa asiaa JATKUVASTI?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU ottaa rahaa ja tuo rahaa. Ehkä sun raha menee ulkomaille.
Jos Ap on kunnalla tai valtiolla töissä, veronmaksajat maksavat hänenkin palkkansa, ihan kuten tuetkin.
Vain yksityisellä palkka tulee työnantajan kukkarosta. Ethän sä nyt työntekoa ja tuilla elämistä voi verrata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU ottaa rahaa ja tuo rahaa. Ehkä sun raha menee ulkomaille.
Jos Ap on kunnalla tai valtiolla töissä, veronmaksajat maksavat hänenkin palkkansa, ihan kuten tuetkin.
Vain yksityisellä palkka tulee työnantajan kukkarosta. Ethän sä nyt työntekoa ja tuilla elämistä voi verrata?
Meni väärälle riville tuo viimeinen viesti.Eli toiset tekee töitä ja ansaitsee elantonsa ja toiset saa tukia.On siinä vissiin ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin ihan ensimmäistä kertaa koska tulin tänne juuri äsken ja luin kommenttisi. Kerro nyt ihan parilla sanalla miten valtio rahoittaa toimintansa? Vaikka ranskalaisilla viivoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin ihan ensimmäistä kertaa koska tulin tänne juuri äsken ja luin kommenttisi. Kerro nyt ihan parilla sanalla miten valtio rahoittaa toimintansa? Vaikka ranskalaisilla viivoilla?
Hönö! Lopeta valehtelu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hönö! Lopeta valehtelu!
Valehtelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet väärin. Olen 10 vuotta käynyt terapiassa. Ollut vakavia mielenterveyden ongelmia, kärsinyt keskenmenoista ja jäänyt lapsettomaksi, kahdesti eronnut avioliitosta. Näin joitakin esimerkkejä mainitakseni. Ja täällä vieläkin porskutetaan. Ja olen onnellinen kaikista vaikeuksista huolimatta. Ja teen töitä.
ap
No selvisihän se vihdoin, eihän kukaan tervepäinen aloituksen kaltaista sontaa kirjoittaisikaan.Mutta jos eläisin tuilla niin saisin ymmärrystä ja päähän taputtelua, koska työtä tekevät nyt ei vaan voi käsittää, että osa on epäonnisia ja huonommista lähtökohdista :)
ap
Onko noin tajuttoman vaikeaa ymmärtää, että jos on n. 240 000 (+ tempputyöllistetyt) työtöntä ja 67 000 avointa työpaikkaa, ettei kaikille sitä työtä riitä??!!!
Täyttäkää ne avoimet työpaikat ensin ja sanokaa sen jälkeen että töitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ne tukiensaajatkin maksaa veroja, yllätys yllätys.
Minä olen tuensaaja joka maksaa palkastaan aikalailla saman eläkemaksuja mitä joudun hakemaan tukea. Jos ei tarvitsisi toisia elättää, en itse tukea tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hönö! Lopeta valehtelu!
Valehtelu?
Sä olet kirjoittanut täällä sun äärioikeistolaista roskaa ainakin 20 vuotta. Sun toiminta tunnetaan ennalta. Voitko tällä kertaa poiketa rutiinista, ja todeta, että: "Hönö täällä taas. Sait kiinni!"? Kerrankin. Jos jätettäis tää typerä kissa-hiiri -leikki pois?
Ap on varsinainen ajatuksen Tonava. Onko yritystuet sitten ilmaisia? Kenen selkänahasta ne vedetään? Tiedätkö kuinka paljon yritystukia maksetaan vuositasolla ja kuinka monta lanttia maksamistasi veroistasi lähetetään jollekin pullealle toimarille bonuksina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tukiensaajatkin maksaa veroja, yllätys yllätys.
Minä olen tuensaaja joka maksaa palkastaan aikalailla saman eläkemaksuja mitä joudun hakemaan tukea. Jos ei tarvitsisi toisia elättää, en itse tukea tarvitsisi.
Et sä ketään elätä!
Vierailija kirjoitti:
Ap on varsinainen ajatuksen Tonava. Onko yritystuet sitten ilmaisia? Kenen selkänahasta ne vedetään? Tiedätkö kuinka paljon yritystukia maksetaan vuositasolla ja kuinka monta lanttia maksamistasi veroistasi lähetetään jollekin pullealle toimarille bonuksina?
o lanttia.
Ei missään tapauksessa saa tukien maksatusta lopettaa, sillä jään 1.5 sapattivapaalle ja olen koko kevään varannut eri tapahtumiin lippuja - ooppeerajuhliin, festareille, teatteriin, tilannut kaikki mahdolliset suorapalvelut, jotta voin tutustua suomalaisiin elokuviin. Ja kirsikkana kakun päälle, tukia lisää golf-kentille, museoihin, julkiseen liikenteeseen ja tuettuja lentomatkoja koko Suomeen ja turistirysiin ulkomaille. Destialle lisää rahaa pohjoisten teiden kunnossa pitoon ja yritystukia, jotta saa hyvät pöperöt eteeni.
Ja maataloustukea, salaatin viljelijöille. Ja grillikioskeihin myös tukea ja paljon henkilökuntaa palvelemaan minua palkkatuella.
Ja mustikoiden ja sienien poiminta ei minua kiinnosta, sitä varten on ap. kaltaiset työläiset, joiden elämä on tarkoitettu pyörittämän elinkeinorattaita ja näin pääomasijoittajana haluan pulleat osingot, tietenkin verovapaana. Muistahan tehdä ap. kovasti töitä, niin voin hyvällä mielellä nauttia osinkotuloistani.
Vierailija kirjoitti:
Silti sinä olet käyttänyt ilmaista koulua, ilmaista terveydenhuoltoa, ilmaista poliisin, palokunnan ja hälytyskeskuksen 24/7 varallaoloa, ilmaista tieverkostoa siitä asti kun olet syntynyt.
Oletko maksanut jokaikisen pennin takaisin noista 18 vuodesta? Jos et ole, millä oikeudella moralisoit muita?
Ja tässä siis hyvin avoinmielisesti oletan että siltä istumalta kun täysi-ikäistyit, muutuitkin "nettomaksajaksi".
Poliisia,koulutusta ym.käyttävät myös tuilla eläjät tukien lisäksi eli toiset käyvät töissä ja maksavat tuon kaiken ja toiset saavat kaiken ja tuet päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti sinä olet käyttänyt ilmaista koulua, ilmaista terveydenhuoltoa, ilmaista poliisin, palokunnan ja hälytyskeskuksen 24/7 varallaoloa, ilmaista tieverkostoa siitä asti kun olet syntynyt.
Oletko maksanut jokaikisen pennin takaisin noista 18 vuodesta? Jos et ole, millä oikeudella moralisoit muita?
Ja tässä siis hyvin avoinmielisesti oletan että siltä istumalta kun täysi-ikäistyit, muutuitkin "nettomaksajaksi".
Poliisia,koulutusta ym.käyttävät myös tuilla eläjät tukien lisäksi eli toiset käyvät töissä ja maksavat tuon kaiken.
Eivät maksa! Lopeta valehtelu!
jopa savannilla tiedetään että pohjoisessa on pöljien maa. sipilän hallitus painatti esitteitä joissa oli kuvia ilmaisesta talosta käyttöön ja taika seinästä josta saa 24 h rahaa. spr näitä sitten liimaili joka banaani puuhun. v15 huomattiin rajoilla että mainonta oli todella tehonnut. kepu sai paljon taksi kuskeja ja sote alueet asiakkaita.
Jokainen löytää jotain työtä, kun tukiaiset eivät laiskista. Kainuun korpiin mahtuu metsästelijöitä ja kaalimaan kuokkijoita.
Teen itse kovaa työtä, joten tohdin vaatia muiltakin pientä panosta.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot ymmärtäny vapauden ihan väärin, ei vapaus tarkota työtä vieroksumista tai työn lopettamista.
Ihminen on luonnostaan eläin joka tarvitsee työtä itselleen
Se ongelma on siinä miten se tapahtuu nykyisessä yhteiskunnassa ja kelle sitä työtä oikeasti tehdään.
Ennen aika kului lähinnä ravinnon hankkimiseen ja lämmön ylläpitoon ja kaikkiin näihin liittyviin asioihin.
Nykyään pitää keksiä tyhjästä "jotain työtä", ettei vain tuijoteltaisi tyhjyyteen.....toki sitten tuli älypuhelin ja moni lopetti työt ja tuijottaa ikusesti sitä ruutua, no menee se aika noinkin.
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä 15 vuotta. Sitten valittivat työkkärissä että haen tukia vaikka kukaan ei minua töihin palkkaa. Sanoin sille naiselle että missä on se työpaikka jonne voin heti mennä töihin. Ei osannut vastata vaan mumisi jotain että töitä saa helposti muka.
Minulla sellainen kokemus että työkkärissä ehdotettiin työn hakua aivan muualta eri kunnista ja muualta, kun täällä ei ole. Nyt kun muuttaisin niin kela ja sossu estää, eivät halua että muuttaa jotta saisi työn. Ehkä muille sama kohtelu. Kaikki hakemani työt on eri kunnissa, tässä ei ole tarjolla ei löydy hakusivuilta. Muuttoa ei pidetä tarpeellisena, haluavat että asun mieluummin työttömänä huonossa kalliissa asunnossa, ihmettelen. Ja sossulla sama asenne. Verokin menee, mutta ei palvelua. Ei noissa puljuissa haluta että ihmiset työllistyy, he haluaa että elää tukien varassa.