Miksi toisten on vaikea työllistyä ja toisten ei?
Viimeiset kaksikymmentä vuotta olen ollut tietyllä alalla ja sitä ennen olin vuosikymmenen aivan eri alalla. Parin viime vuoden aikana minua on houkuteltu töihin kahdelle eri alalle joista minulla ei ole varsinaisesti mitään kokemusta.
Lisäksi minua on pyydetty mukaan politiikkaan mutta olen liian rehellinen siihen teatteriin.
Miksi minulla riittäisi vientiä moneen suuntaan mutta toiset omasta mielestään pätevät ihmiset eivät pääse töihin edes mäkkäriin?
Kommentit (61)
Saikuttavat työpaikkakiusatut eivät ole niitä haluttuja työntekijöitä. Hyvä työntekijä saa aina paikan.
Kyllähän parhaat työntekijät pärjääkin monella alalla. Ruikuttajat ovat oma lukunsa.
toisilla on suhteita, toisilla ei.
varsinkin miesvaltaisilla aloilla suhteet ovat tärkeitä.
hoitajaksi nyt pääsee kuka tahansa saikutteleva narkki ilman suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Saikuttavat työpaikkakiusatut eivät ole niitä haluttuja työntekijöitä. Hyvä työntekijä saa aina paikan.
Tämä.
Millä alallla olet ollut ja mille on houkuteltu? Tämä selittäisi paljon.
Erityisesti kuka on houkutellut näille aloille? Kuka on pyytänyt? Sinulla on selvästi sosiaalisia verkostoja ja tuttuja näillä aloilla. Näitä ei läheskään kaikilla ole. Yksinäistä ei kukaan pyydä minnekään.
Yleensä ne, jotka jo ovat töissä saavat työtarjouksia. Ne, jotka eivät pääse töihin, eivät saa. Kun olin nuorempi ja töissä sain 25-35 -vuotiaana todella paljon työtarjouksia vaikka mihin, mutta kun täytin 45, ei tullut enää yhtään ja kun jäin 55-vuotiaana työttömäksi, en pääse töihin lainkaan.
Sulla on varmasti laaja sosiaalinen verkosto ja olet se hyvä tyyppi.
Minua on houkuteltu muihin hommiin kun olen ollut töissä. Useampi kaverini on myös vaihtanut työnantajaa kun on tultu suoraan töistä hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Saikuttavat työpaikkakiusatut alapeukuttamassa. :)
Olen ollut ekaluokalta alkaen koulukiusattu. Joku minussa vituttaa. En tiedä mikä. Pidän sitä syynä miksi en saa töitä. Muut ihmiset näkevät minussa jotain, jonka vuoksi he hyljeksivät minua. Olen kuitenkin suorittanut useampia tutkintoja ja suorittanut opintoni hyvin.
Satuttaahan se, että ei oteta töihin :(
Melkein 6kymppinen mies jäi työttömäksi rakennusalalta. Kaikki varmasti tietävät miten alalla menee nykyään. Hakenut kymmeniä ellei satoja työpaikkoja, tuntee paljon alalta ihmisiä, suurin osa työttömänä. Miten hän työllistyy? Annatko hänelle työpaikan? Ahkera ja todella ammattitaitoinen ja tulee kaikkien kanssa toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti kuka on houkutellut näille aloille? Kuka on pyytänyt? Sinulla on selvästi sosiaalisia verkostoja ja tuttuja näillä aloilla. Näitä ei läheskään kaikilla ole. Yksinäistä ei kukaan pyydä minnekään.
Yksinäisessä on yleensä jotain vikaa.
- eri
Kukas hullu töihin haluaa? Nuorena tein töitä niska limassa, elelin pihisti ja sijoitin kaikki mahdolliset indeksi- ja ETF- rahastoihin. Nyt nelikymppisenä käännän kylkeä ja pieraisen kun tuulipukukansa laahustaa sorvin ääreen. Eivät raukat ymmärrä, että heillä olisi mahdollisuus samaan. Aloittaa vaikka heittämällä hemmettiin röökinpolton (1 aski päivässä 3650€/v). Kahviloihin, kauneudenhoitokemikaaleihin ja autoiluunkin uppoaa kauhiat summat. Korkoa korolle ja alkaa joka vuosi hymyilyttämään entistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne, jotka jo ovat töissä saavat työtarjouksia. Ne, jotka eivät pääse töihin, eivät saa. Kun olin nuorempi ja töissä sain 25-35 -vuotiaana todella paljon työtarjouksia vaikka mihin, mutta kun täytin 45, ei tullut enää yhtään ja kun jäin 55-vuotiaana työttömäksi, en pääse töihin lainkaan.
Sama. 35-vuotiaana olisi revitty vaikka mihin. Kaikilla oli jotain suunnitelmia varalleni. Työpaikan saaminen tuntui helpolta. Nyt 54v. kukaan ei kysele minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisessä on yleensä jotain vikaa.
- eri
Ei tarvitse olla edes yksinäinen, vaan verkostot ovat pienet ja "väärällä" alalla.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on kyllä todella huono työpaikka, jossa annetaan kiusata jotakuta.
Ihmiset ovat toiveiltaan erilaisia ja ominaisuuksiltaan, fysiikaltakin. Aloiltaan. Lisäksi on sairauksia osalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saikuttavat työpaikkakiusatut alapeukuttamassa. :)
Ahaa, rekrytoijat valitsevat siis kiusaajamateriaalin töihin.
Ne piirtää jolla on liitua.