Milloin se irtisanominen helpottuu? Tiedän että saan välittömästi kenkää..
Ja minkä mittainen on irtisanomisaika tuollaisessa tilanteessa?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen työni freelancerina muutamalle asiakasyritykselle, joista kahdelle yli 90 % töistäni. Näillä yrityksillä ei ole minkäänlaisia velvotteita suuntaani. Kuitenkin aina minut on ilolla toivotettu tervetulleeksi uusiin projekteihin. Syystä, että teen työni hyvin; jälki on hyvää ja hoidan aina kaikki työt aikataulussa ja muutenkin lupausten mukaisesti.
Vaikka irtisanomiseen ei tarvittaisi mitään perusteita, miksi yksikään firma potkisi pois yritykselle voittoa tuottavaa työntekijää? Toisin päin, miksi yhdenkään yrityksen pitäisi pitää palkkalistoillaan henkilöä, joka tuottaa yritykselle tappiota joko heikkojen työsuoritusten tai muiden syiden (jatkuvat poissaolot, työilmapiirin myrkyttäminen jne.) takia?
Minua pidetään tällä hetkellä töissä varmaan säälistä. Mitään muuta syytä en keksi.
Ap
Ehkä olet kokonaisuutena katsoen parempi työntekijä kuin itse arvioit. Joudut olemaan paljon töistä pois sairautesi vuoksi, ymmärsinkö oikein? Ehkä panoksesi työtehtäviin on kuitenkin merkittävä silloin, kun pystyt töihin. Ehkä tuot työyhteisöösi jotain sellaista, jonka kokonaisvaikutus on positiivinen. Älä väheksy itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi huonot työntekijät voi pian potkia pois. Tämä parantaa kaikkien ihmisten työllisyyttä, kun yritykset uskaltaa vihdoin palkata työntekijöitä. Nyt on vain lyhyitä työsuhteita, pieniä pätkiä tai tuntisoppareita ja vuokratyöntekijöitä, joihin ei tarvitse sitoutua.
Ja valtion viroista saa irtisanoa saikuttajat.
Saa irtisanoa 50 -vuotiaan palomiehen joka on hitaampi savusukelluksessa kuin nuoret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin luulet?
Oletko laiska työntekijä, joka myöhästelee jatkuvasti tai on saikulla?
En kykene tekemään työtehtäviäni kunnolla. Siksi.
Ap
Sellainen demari sitten siellä. Kohta saat lähteä.
T. työnantajasi
Irtisanomisaika riippuu TESsistä.
Minua pidetään tällä hetkellä töissä varmaan säälistä. Mitään muuta syytä en keksi.
Ap