Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hallituksen leikkaukset ovat vaikuttaneet sinun elämäsi?

Vierailija
07.04.2024 |

Olisi mukava kuulla, miten hallituksen leikkaukset ovat vaikeuttaneet sinun elämääsi?

Kommentit (317)

Vierailija
81/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalina keskituloisena rahaa jää vähän enemmän käteen verotuksen madalluttua. Eli hyvin menee. 

Juuri tämä on isolla osaa suomalaisista ajankohtaista, eli verotus laskenut, jolloin nettona rahaa jää enemmän käyttöön.

Ei voi kuin kiittää hallitusta hyvästä työstä suomalaisten hyväksi.

Työttömätkin voivat halutessaan muuttaa tilannettaan.

Huomaan että olet idiootti. Mutta kerro toki miten työtön parantaa tilannetta jos ei töitä ole ja työhön otosta päättää yritys. Joille lähtökohtaisesti suomalainen työtön ei kelpaa.

Niin, huomaan että olet ideologinen, työtön vassari, kun alat haukkumaan toisia pelkästään, kun sanoin pelkkää faktaa.

On muuten todella turhauttavaa soitella työpaikkailmoitusten "jos on kysyttävää" yhteystietoihin kun ei ne oikeasti suostu kertomaan mitään. Pitää pistää hakemus, mennä haastatteluun, mahdollisesti toiseen ja sitten vasta saa kuulla että ne tarjoaa vain jotain haista paska-palkkaa. Miksi tuhlata kaikkien aikaa?

Vierailija
82/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni perusti ilotalon jossa myy ties mitä. Melko halvat on hinnat ja kilpailu kovaa. Asiakkaita kyllä on. Viranomaiset vain tahtovat jarrutella yrityksen pyörittämistä. Verottaja ei ole tietääkseenkään. Kai ne itsekin käyttävät palvelua,hierontaa ja sellaista. Alastonkuvista, p, levällään saa hyvät rahat. Tyytyväisiä kuuluvat asiakkaat olevan. Kilpailua alalla kyllä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikuttanut mitenkään. Tai veroprosentti vähän pieneni niin käteen jää enemmän rahaa. 

Näille jotka kyseli mihin pääsee töihin niin vanhustenhuollossa on paljon vapaita paikkoja ja voi opiskella oppisopimuksella lähihoitajaksi työn ohessa. Palkka on kohtuullinen kun tekee paljon viikonloppuja ja yövuoroja ja ylitöitä saa monessa paikassa tehdä niin paljon kuin jaksaa.

Kohta tähänkin tulee kommentteja, mutku mutku.

Täällä tänäänkin paljon näitä, kenelle on ihan turha sanoa mitään.

Kun ei vaan työt kiinnosta, niin ei kiinnosta.

Vierailija
84/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalina keskituloisena rahaa jää vähän enemmän käteen verotuksen madalluttua. Eli hyvin menee. 

Juuri tämä on isolla osaa suomalaisista ajankohtaista, eli verotus laskenut, jolloin nettona rahaa jää enemmän käyttöön.

Joo, hyväpalkkaisuudesta palkitaan nyt veronkevennyksellä.

Luuletko että monellakin työttömällä on mahdollisuus hyväapalkkaisiin töihin?

Jokaisella on mahdollisuus esim. kouluttautua ja sitä kautta päästä parempipalkkaiseen työhön, jos ei pelkkä

Okei millä minä kouluttaudun näille aloille? Näistä siis on iltaopintoja etänä? Ei ole kumpaakaan alaa nimittäin tullut minulle vastaan niin saisinko linkin niihin opintoihin, kiitos.

Vierailija
85/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On muuten todella turhauttavaa soitella työpaikkailmoitusten "jos on kysyttävää" yhteystietoihin kun ei ne oikeasti suostu kertomaan mitään. Pitää pistää hakemus, mennä haastatteluun, mahdollisesti toiseen ja sitten vasta saa kuulla että ne tarjoaa vain jotain haista paska-palkkaa. Miksi tuhlata kaikkien aikaa?"

2026 tulee EU:n palkka-avoimuusdirektiivi, jolloin tiedon keskipalkasta/tehtävä saa tietoon kysymällä. Ei tarvitse edes hakea niitä riistotöitä jos on varaa valita 

Vierailija
86/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääköhän laiskoja, kun on olemassa ihmisiä joilla menee aina hyvin ja se on täysin heidän omaa ansiotaan?

Mietin vain kun tällä palstalla aina manaillaan kuinka jokainen voi sairastua ja joutua työttömäksi. Ihan ilman omaa syytään. Tämähän on siis ihan paskapuhetta. Jokainen on oman onnensa seppä.

Itse olen jo eläkkeellä, mutta käyn silloin tällöin töissä, koska ei vain löydy työntekijöitä. Ilmeisesti tuet ovat liian hyviä.

Sama täällä, ihme juttu ettei vakituinen työpaikka kiinnosta

Minua kiinnostaa. Millainen palkka? Missä päin? Työajat?

Minun palkkani oli yli 3000€, alkupalkka ei tietenkään voi olla samaa luokkaa. Työ on liikkuvaa koko Suomen alueella, muutama ulkomaan keikkakin on tehty. Päivärahat nostavat ansioita. Työaika on ma-pe 7.00-16.00, ylitöitä tarvittaessa joista maksetaan normaali korvaus. Muutama yrittäjä on käynyt, mutta kun selviää että oikeasti pitää olla töissä noiden aikojen puitteissa niin seuraavaksi näkyy kantapäät.

Vierailija
87/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyse paljon muustakin kun siitä, saatko juuri sinä tukia. On tyhmää kuvitella, ettei hallituksen leikkauksilla ole mitään merkitystä, jos ei saa tukia. 

Yhteiskuntarauha! Se, mikä ennen Suomessa oli.

Leikkausten vaikutukset tulevat näkyviin viiveellä mutta ne kyllä tulevat näkymään sinullekin, joka et saa tukia. 

Vierailija
88/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tämä nyt saatanallista, että kokopäivätyössä käyvä yhteishuoltaja putoaa TOIMEENTULOTUELLE. Olen kaikenlisäksi itsekin sote-alalla ja koulutettua ihminen.

Asumistuen leikkauksen vuoksi päästän nyt Kelan työntekijät syynäämään rahankäyttöäni, kuin olisin joku holhottava kehitysvammainen. Tai ensin käytämme siis nuo säästöt, joita olin lapsille kerännyt, sitten kelaan.

Tätä varten sitten otin opintolainaa ja hankin vakityön. Ou jee. Aivan järkyttävää paskaa, joka on monella eroavalla parilla edessä.

Keskiluokan tuet vedettiin vessasta alas.

Vierailija
89/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikuttanut mitenkään. Tai veroprosentti vähän pieneni niin käteen jää enemmän rahaa. 

Näille jotka kyseli mihin pääsee töihin niin vanhustenhuollossa on paljon vapaita paikkoja ja voi opiskella oppisopimuksella lähihoitajaksi työn ohessa. Palkka on kohtuullinen kun tekee paljon viikonloppuja ja yövuoroja ja ylitöitä saa monessa paikassa tehdä niin paljon kuin jaksaa.

Mikä se palkka on? Missä paikat jotka ottaa sisään ilman kokemusta? Ihan nyt niitä kuulutettuja faktoja esiin että tiedetään mistä puhutaan.

Vierailija
90/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

antaa olla kiinostamatta .siksi leikataan tukia jos vaikka alkaisi kiinostamaan tai sit kiinostaa perseaukinaisuus.

Vierailija
91/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaan että olet idiootti. Mutta kerro toki miten työtön parantaa tilannetta jos ei töitä ole ja työhön otosta päättää yritys. Joille lähtökohtaisesti suomalainen työtön ei kelpaa.

Niin, huomaan että olet ideologinen, työtön vassari, kun alat haukkumaan toisia pelkästään, kun sanoin pelkkää faktaa.

Eli olisit saanut töitä, muttet ottanut niitä vastaan?

Jokainen aikuinen ymmärtää kyllä, että olisi hyvä saada jalkaa oven väliin edes johonkin.

Tuostakin sinut oltaisiin todennäköisesti palkattu kovemmalla palkalla täysipäiväiseksi.

-eri

Vierailija
92/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tämä nyt saatanallista, että kokopäivätyössä käyvä yhteishuoltaja putoaa TOIMEENTULOTUELLE. Olen kaikenlisäksi itsekin sote-alalla ja koulutettua ihminen.

Asumistuen leikkauksen vuoksi päästän nyt Kelan työntekijät syynäämään rahankäyttöäni, kuin olisin joku holhottava kehitysvammainen. Tai ensin käytämme siis nuo säästöt, joita olin lapsille kerännyt, sitten kelaan.

Tätä varten sitten otin opintolainaa ja hankin vakityön. Ou jee. Aivan järkyttävää paskaa, joka on monella eroavalla parilla edessä.

Tämä on ehkä se, mitä keskiluokka ei nyt ollenkaan ole vielä hahmottanut: kaupungissa asuva matalapalkkainen EI enää voi erota. Tai voi, mutta tukiverkko ei nappaa enää kiinni, vaan joutuu suoraan toimeentulotuelle, siis ihan työssäkäyvät tavalliset ihmiset.

Menee omistusasunto, joutuu Kelan syynäykseen.

Vierailija
93/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääköhän laiskoja, kun on olemassa ihmisiä joilla menee aina hyvin ja se on täysin heidän omaa ansiotaan?

Mietin vain kun tällä palstalla aina manaillaan kuinka jokainen voi sairastua ja joutua työttömäksi. Ihan ilman omaa syytään. Tämähän on siis ihan paskapuhetta. Jokainen on oman onnensa seppä.

Itse olen jo eläkkeellä, mutta käyn silloin tällöin töissä, koska ei vain löydy työntekijöitä. Ilmeisesti tuet ovat liian hyviä.

Sama täällä, ihme juttu ettei vakituinen työpaikka kiinnosta

Minua kiinnostaa. Millainen palkka? Missä päin? Työajat?

Minun palkkani oli yli 3000€, alkupalkka ei tietenkään voi olla samaa luokkaa. Työ on liikkuvaa koko Suomen alueella, muutama ulkomaan keikkakin on teht

Mikä se alkupalkka on ja mikä työ?

Vierailija
94/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosta mahdollisimman paljon käteisenä säästöön. 

Vierailija
95/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ekaluokkalaisen yh. Siksi yritän päivätöitä. Lapsettomana olin usein työssä aamulla puolet tunneista ja toisen työpätkän iltaöisin.  Pitkiä pätkiä ilman vapaita viikonloppuuja. Nyt ei enää pysty. 

Vierailija
96/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kohta kaksi vuotta työttömänä, vaikka olen hakenut kaikkia mahdollisia ja mahdottomia töitä, joita fyysisesti pystyisin tekemään. Tutkinnon puuttuminen, fyysiset rajoitteet ja ikä ovat omalla kohdallani suurimmat työllistymisen esteet, joten lähdin opiskelemaan työttömyystuella hyvin työllistävälle sote-alalle.

Nyt kuitenkin näiden leikkausten johdosta joudun täysin älyttömään tilanteeseen. En ole oikeutettu opintotukeen aiemman kesken jääneen korkeakoulututkinnon vuoksi, enkä lähtökohtaisesti myöskään toimeentulotukeen, koska olen opiskelija. Molemmat olen tarkistanut Kelasta suoralla yhteydenotolla, jossa tilanteeni käytiin läpi. Asumistukea en saisi kuin muutamia kymppejä kuussa, ja sekin mahdollisuus poistuu ensi vuoden alusta.

Minulla on pieni yritys, josta saan muutamia kymppejä tai satasia kuussa lisätuloa, ja nyt suojaosan poistumisen jälkeen tilanne vaikeutuu huomattavasti. Yritystä ei ole mahdollista kasvattaa, se on kokeiltu ja kannattamattomaksi todettu. Taloni ei ole myyntikuntoinen, koska minulla ei ole varaa remontoida kosteusvaurioista kylppäriä. Jos saisinkin tämän myytyä tontin hinnalla, asuntolainaa jäisi maksettavaksi kymmeniä tuhansia.

Olen vaarassa menettää luottotietoni ja kotini noin kahden vuoden opintojen vuoksi. Jos nyt lopettaisin opintoni ja yritykseni, saisin täyden työttömyyspäivärahan ja toimeentulotuen, ja selviäisin kuluistani edes jollain lailla. Se tarkoittaisi todennäköisesti lopullista työelämän ulkopuolelle jäämistä, verkostojen menettämistä yrityksen mukana ja syrjäytymistä yhteiskunnan toiminnasta. Sitä en halua tehdä. 

Todennäköisesti otan vastaan sen verran pimeitä töitä, että selviän tämän hankalan kauden yli. Tämä lienee sitä vastuun ottamista omasta elämästä sitten. 

Vierailija
97/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut kuluttamisen tyystin ja olen myös vahvasti syrjäytymässä. Työpaikka voi mennä alta koska tahansa ja vaikkei menisikään, niin elatusmaksut tulevat kasvamaan, kun työhaluton ex-vaimo ei joudu töihin jatkossa enää millään ilveellä. Lasten kanssa emme voi valitettavasti tehdä enää mitään. Tulevaisuudenusko on viety.

Miksi on ex-vaimo? Miksi piti tehdä lapsia?

Vierailija
98/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vielä vinkki heille, joita apteekkiala kiinnostaa, on kuitenkin siistiä sisätyötä. Turussa alkaa lääketeknikon kaksivuotinen koulutus, jonka voi suorittaa myös oppisopimuksella. Palkka nyt ei päätä huimaa, mutta tästä on mahdollista edetä opiskelemaan farmasiaa, jollain erityishaulla. Opinnoissa on osittain samoja opintoja kuin farmaseutin alemmassa korkeakoultutkinnossa. 

Jos päätä riittää, voi edetä proviisoriksi ja lopulta vaikka apteekkariksi, saa sitten aina miettiä, että minkä Audin tänä vuonna laittaa ja missä eksoottisessa kohteessa lomailee.

Vierailija
99/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni perusti ilotalon jossa myy ties mitä. Melko halvat on hinnat ja kilpailu kovaa. Asiakkaita kyllä on. Viranomaiset vain tahtovat jarrutella yrityksen pyörittämistä. Verottaja ei ole tietääkseenkään. Kai ne itsekin käyttävät palvelua,hierontaa ja sellaista. Alastonkuvista, p, levällään saa hyvät rahat. Tyytyväisiä kuuluvat asiakkaat olevan. Kilpailua alalla kyllä on. 

Mene sitten itsekin sinne töihin, jookos?

Vierailija
100/317 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

antaa olla kiinostamatta .siksi leikataan tukia jos vaikka alkaisi kiinostamaan tai sit kiinostaa perseaukinaisuus.

Aika moni näyttäisi olevan tässäkin ketjussa kiinnostunut mutta taitaa jotain pimitettävää näissä parempipalkkaisissa töissä kun niistä ei kukaan uskalla kertoa mitään hyödyllistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme