Miten hallituksen leikkaukset ovat vaikuttaneet sinun elämäsi?
Olisi mukava kuulla, miten hallituksen leikkaukset ovat vaikeuttaneet sinun elämääsi?
Kommentit (317)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalina keskituloisena rahaa jää vähän enemmän käteen verotuksen madalluttua. Eli hyvin menee.
Juuri tämä on isolla osaa suomalaisista ajankohtaista, eli verotus laskenut, jolloin nettona rahaa jää enemmän käyttöön.
Ei voi kuin kiittää hallitusta hyvästä työstä suomalaisten hyväksi.
Työttömätkin voivat halutessaan muuttaa tilannettaan.
Huomaan että olet idiootti. Mutta kerro toki miten työtön parantaa tilannetta jos ei töitä ole ja työhön otosta päättää yritys. Joille lähtökohtaisesti suomalainen työtön ei kelpaa.
Niin, huomaan että olet ideologinen, työtön vassari, kun alat haukkumaan toisia pelkästään, kun sanoin pelkkää faktaa.
Ymmärrän kyllä, että rehellinen tekst
Niin, lääkäreillä on hyvät liksat. Voitte kouluttautua lääkäreiksi ja mennä töihin niin ei tartte valittaa.
Monikohan hankkii esim. Kertauskutsusta vapautuksen. Vain tyhmä puolustaa fasistihallitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttääköhän laiskoja, kun on olemassa ihmisiä joilla menee aina hyvin ja se on täysin heidän omaa ansiotaan?
Mietin vain kun tällä palstalla aina manaillaan kuinka jokainen voi sairastua ja joutua työttömäksi. Ihan ilman omaa syytään. Tämähän on siis ihan paskapuhetta. Jokainen on oman onnensa seppä.
Itse olen jo eläkkeellä, mutta käyn silloin tällöin töissä, koska ei vain löydy työntekijöitä. Ilmeisesti tuet ovat liian hyviä.
Sama täällä, ihme juttu ettei vakituinen työpaikka kiinnosta
Saanko kysyä missä yrityksessä tällainen työpaikka olisi tarjolla?
Ihmeellistä, että vielä on ihmisiä, jotka eivät osaa edes työnhakukonetta käyttää.
Taitaa ideologia olla niin pahasti esteenä työnteolle, että osataan vaan Vauvalla valittaa ja huudella lisää vastikkeettomia tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttääköhän laiskoja, kun on olemassa ihmisiä joilla menee aina hyvin ja se on täysin heidän omaa ansiotaan?
Mietin vain kun tällä palstalla aina manaillaan kuinka jokainen voi sairastua ja joutua työttömäksi. Ihan ilman omaa syytään. Tämähän on siis ihan paskapuhetta. Jokainen on oman onnensa seppä.
Itse olen jo eläkkeellä, mutta käyn silloin tällöin töissä, koska ei vain löydy työntekijöitä. Ilmeisesti tuet ovat liian hyviä.
Ihmeellistä, että vielä on ihmisiä, jotka eivät osaa edes työnhakukonetta käyttää.
Taitaa ideologia olla niin pahasti es
Eli tiedät valehtelevasi, joten kieltäydyt näyttämästä todisteet harhaiselle väitteellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa. Millainen palkka? Missä päin? Työajat?
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyden varalle ei enää ole mitään turvaa. Kaikki korvaukset on leikattu. Asumistuki poistuu vuoden vaihteessa, koska omistan 50 % asunnosta jossa asun. Sen jälkeen jos jään työttömäksi, niin putoan yhteiskunnasta, koska joudun hakemaan ruokaan toimeentulotukea tai hankkimaan ruokarahat jollain muulla keinolla. Eikä työmarkkinatuki 570 riitä edes vuokraan, veteen ja sähköön.
Nykyinen pätkätyö päättyy kesällä.
Olisi kannattanut olla koko elämä toimeentulotuella. Kaikki ponnistelu on ollut turhaa.
Nimenomaan. Hallitus iskee kaikkia niitä vastaan jotka yrittivät räpeltää mukana.
Melkein tuottavia yhteiskunnan jäseniä ei haluta. On vain ykkösiä ja nollia, ja jos et ole ykkönen on parempi että olet nolla. Tämä siksi että nykyisellä oikeistopolitiikalla ei ole mitään tekemistä talouden kanssa vaan se on puhdasta ideologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ideologia olla niin pahasti es
Hakukoneissa on aika paljon työpaikkoja. Monet niistä paikoista saa paljon hakemuksia ja suurin osa työnantajista suosii työnvaihtajia. Mistä voisi päätellä mikä paikoista on se, johon kukaan ei hae? Mäkin mielelläni hakisin johonkin jonne oikeasti kelpais se työtönkin työnhakija, mutta hankala noita nyt on arpoa. Miksi sitä työpaikkaa ei voi kertoa mihin työntekijää tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalina keskituloisena rahaa jää vähän enemmän käteen verotuksen madalluttua. Eli hyvin menee.
Juuri tämä on isolla osaa suomalaisista ajankohtaista, eli verotus laskenut, jolloin nettona rahaa jää enemmän käyttöön.
Joo, hyväpalkkaisuudesta palkitaan nyt veronkevennyksellä.
Luuletko että monellakin työttömällä on mahdollisuus hyväapalkkaisiin töihin?
Jokaisella on mahdollisuus esim. kouluttautua ja sitä kautta päästä parempipalkkaiseen työhön, jos ei pelkkä työpaikan vaihdos riitä.
Olen kouluttanut itseäni, en silti saa sitä hyvä pakkausta työtä.
Kun sinulla on halua neuvoa niin neuvo mihin minun pitäisi kouluttautua että se takaisi hyvän palkan. Jos et osaa sitä sanoa niin miksi kirjoitit ensimmäisen kommenttisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan että olet idiootti. Mutta kerro toki miten työtön parantaa tilannetta jos ei töitä ole ja työhön otosta päättää yritys. Joille lähtökohtaisesti suomalainen työtön ei kelpaa.
Niin, huomaan että olet ideologinen, työtön vassari, kun alat haukkumaan toisia pelkästään, kun sanoin pelkkää faktaa.
Aikuisella aduntoveökaisella ei ole varaa alkaa opintotuella opiskelemaan. Se huoli on ihan päivittäisessä.rahojen riittämisessä.
Ei maailma ole eikä.tule koskaan olemaan sellainen, että kaikki ihmiset ovat huippukoulutettuja ja hyvätuloisia. Aina tulee olemaan eroja, osa tekee pienipalkkaisempia töitä, osa-aikaisia tai ei löydä työtä.
Ei ole olemassa mitään täystyöllisyyttä kuin kommunismissa eikä tämä hallitus kai sitä aja, vaikka työmarkkinoihin kovalla kädellä puuttuukin.
Ketuttaa enemmän, jos mahdollista.
Ei ole vaikuttanut mitenkään, koska käyn töissä kuten aikuisen ihmisen pitääkin enkä lusmuile tukiaisilla.
Lusmuystäväni tuet laskivat, josta olen onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei missä se työpaikan on mihin nyt vaihdan että tuloni paranee? Jos se on fakta että noin vain vaihtamalla asiat paranee niin pystyt kertomaan minne olen menossa seuraavaksi töihin.
Äläkä ala kiukuttelemaan että ihan itse minun se paikka pitää löytää, olen 1,5 vuotta hakenut aktiivisesti töitä. Olisin kyllä töitä saanut mutta olen kieltänyt koska palkka ollut niin pieni. Sinä nyt kerrot minulle siis mitä pitää tehdä kun sinulla on nuo faktat hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Joudun elättämään köyhempää puolisoa enemmän, hänellä vaikutti lapsikorotusten ja suojaosan poisto tuloihin monta sataa. Kovin isot ne tulot ennenkään olleet.
Asumistukea saadaan vielä muutama kuukausi. Joten kovin isot ei meidän perheen tulot olleet yhteensäkään
Lisään tähän vielä, että olen nainen. Lasten harrastukset on pakko karsia minimiin, Partio vielä onnistuu, mutta ei enää mikään johon täytyy ostaa pelivarusteita ja maksaa kuukausimaksuja. Aiemminkin oli tiukkaa, mutta pidimme harrastamista tärkeänä.
Selvä elintason lasku tulee. Pärjätään, mutta kyllä tämä kovasti kirpaisee
ei yhtään mitenkään, tukia olen saanut kuukauden verran 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, hyväpalkkaisuudesta palkitaan nyt veronkevennyksellä.
Luuletko että monellakin työttömällä on mahdollisuus hyväapalkkaisiin töihin?
Jokaisella on mahdollisuus esim. kouluttautua ja sitä kautta päästä parempipalkkaiseen työhön, jos ei pelkkä työpaikan vaihdos riitä.
Tällä hetkellä esimerkiksi talotekniikka-alalla on töitä paljonkin, keskipalkka asentajilla 3500€, mahdollisuus tehdä myös urakalla, jolla pääsee jo 5000€ kuukausiansioihin.
Hoitajiakin tarvitaan aina, näillä taitaa päästä myös yli 3000€ palkkoihin lisineen.
Työt ovat selvästi alallani vähentyneet ja työllistyminen entistä vaikeampaa. Nyt on vielä töitä mutta määräaikainen päättyy kohta ja jatkoa ei toistaiseksi ole luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin ne lisäeurot mielummin lasten ja nuorten mielenterveystyöhön tai ihmisille, joilla ei ole mitään. Nyt joku sanoo, että voithan sinä antaa. Tällaiselsi kokoomus haluaakin yhteiskuntamme muuttaa: hyvätuloiset saavat päättää keitä heikompiosaisia autetaan vapaaehtoisilla almuilla ja keitä ei. En halua tätä.
Nyt vttu oikeasti. Talotekniikka-ala kusee rakennusalan peesissä. Keski-ikäisiä alan vaihtajia katsotaan karsaasti. Etenkin naisia. Kivaa työtä, joo, mut ei nyt oikein pääse. Lisäksi on fyysisesti rankkaa. 40 tuntia viikossa, olkapäät ja selkä paukkuu.
Olen työtön putkiasentaja paskalla olkapäällä, joten tiedän kyllä.
Ei ole vaikuttanut mitenkään. Tai veroprosentti vähän pieneni niin käteen jää enemmän rahaa.
Näille jotka kyseli mihin pääsee töihin niin vanhustenhuollossa on paljon vapaita paikkoja ja voi opiskella oppisopimuksella lähihoitajaksi työn ohessa. Palkka on kohtuullinen kun tekee paljon viikonloppuja ja yövuoroja ja ylitöitä saa monessa paikassa tehdä niin paljon kuin jaksaa.
Työttömyyskorvauksesta lähtee lapsikorotus pois. Mun tapauksessa se on yli 200€. Aika vaikea saada sellainen summa säästettyä. Muita tukia en saa koska työssäkäyvä puoliso. Nytkin ei käytännössä osteta mitään muuta kuin ruokaa. Autoa ei voi pois laittaa kun kaikkialle on yli 20km matkaa.