Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomessa asumista hehkuttavat ihannoivat että on 4 vuodenaikaa? Miksei 3 riiitä

Vierailija
07.04.2024 |

Etelä-Euroopassa menee niin että kesä kestää toukokuusta lokakuuhun, syksy marraskuusta tammikuuhun ja kevät helmikuusta huhtikuuhun.

Miksei tuo riitä vaihteluksi?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme. Talvi lumineen kestää noin 7 kuukautta,  kesä joka kestää noin 2 viikkoa ja sitten se sadekausi ennen ja jälkeen kesän, jolloin sataa joka ikinen päivä ja tuulee ja aurinkoa ei pilvien läpi näy

Hyvin kirjoitettu. 

Totuudenmukaista.

Olen niin kyllästynyt tähän.

T. Nainen 60+

Vierailija
42/46 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vanhanaikaista ajatella että vuodenaikoja olisi vain neljä. Vuodenaikoja on rajattomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siks kun haluan kunnon talven lumineen ja pakkasineen, mikä siinä on niin vaikeaa käsittää? Elämä ilman sitä olisi vajaata.

Sitä lunta löytyy Italiasta ja Espanjastakin kyllä jos haluaa.  Jopa tunnin matkan päässä Malagasta voi talvella harrastaa hiihtoa ja laskettelua.

Meillä talvi on koko maassa eikä vain jossain vuorilla.

Ja onhan tuo talvi koko lailla erilaista kun syksy ja kevät.

Meillä nio neljä vuoden aikaa poikkeavat selkeästi toousistaan. Siksi kolme ei riitä meille.

Vierailija
44/46 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huoh.... etelä-Euroopassa on muutakin kuin ruuhkaisia alueita. 

Meillä on 1 naapuri, palveluihin 1-2km. Ainoat äänet naapurin kukko ja linnut jotka livertää pihan puissa. + 3 harakkaa viimekesäisestä poikueesta ja kujertavia kyyhkyjä.

Pölyä? Saman verran kuin pihalla Suomessa. Lämpö ei luita riko.

Mä nautin kevään alusta jo kuukausi sitten! Hedelmäpuiden kukinta jatkuu yhä, on tulppaaneja, helmililjoja, visterioita. 3 vkoa ja ruusut aloittaa kukinnan mikä jatkuu marraskuulle"

Hyvä sulle, mutta jotain kuitenkin puuttuu, kun pitää käydä retostelemassa vauva.fi palstalla sitä omaa onnea ja arvostella samalla Suomen "kurjuutta" :D :D

Minäkin olen aivan onnellinen täällä Suomessa, mutta en sitä nyt niin hehkuttele. Ja olen kyllä matkustellut ja asunutkin lämpimissä maissa.

"Kel onni on, se onnen kätkeköön" on vanha suomalainen sanonta.

Vierailija
45/46 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä välivaihe talvesta kevääseen on kamala. Likaiset ja roskaiset harmaat lumikasat tienvarsilla, harmaa luonto ja harmaat rakennukset. Tähän päälle viikkotolkulla leijuva katupöly niin hyi olkoon. Niin rumaa ja ankeaa.

Vierailija
46/46 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huoh.... etelä-Euroopassa on muutakin kuin ruuhkaisia alueita. 

Meillä on 1 naapuri, palveluihin 1-2km. Ainoat äänet naapurin kukko ja linnut jotka livertää pihan puissa. + 3 harakkaa viimekesäisestä poikueesta ja kujertavia kyyhkyjä.

Pölyä? Saman verran kuin pihalla Suomessa. Lämpö ei luita riko.

Mä nautin kevään alusta jo kuukausi sitten! Hedelmäpuiden kukinta jatkuu yhä, on tulppaaneja, helmililjoja, visterioita. 3 vkoa ja ruusut aloittaa kukinnan mikä jatkuu marraskuulle"

Hyvä sulle, mutta jotain kuitenkin puuttuu, kun pitää käydä retostelemassa vauva.fi palstalla sitä omaa onnea ja arvostella samalla Suomen "kurjuutta" :D :D

Minäkin olen aivan onnellinen täällä Suomessa, mutta en sitä nyt niin hehkuttele. Ja olen kyllä matkustellut ja asunutkin lämpimissä maissa.

"Kel onni on, se onnen kätkeköön" on vanha suomalainen sanonta.

Vastasin vain edellisen perusteettomiin väitteisiin. 

Hänen kokemuksensa on jostain Fugen rantaraitilta ja yleistää sen koskemaan koko etelä-Eurooppaa. Puolustan vain suloisia rauhallisia seutuja joissa ei turisteja ole ikinä nähtykään.