Selittäkääpäs mulle tämä huutonetin ilmiö. OV
Olen huomannut sen, että jotain kohdetta huutaa kymmenen ihmistä kilpaa ja sitten tismalleen samanlainen tuote ei mene myöhemmin kaupaksi.
Tarkoitan lähinnä dvd-leffoja ja pleikkari pelejä. Mistä tämä ilmiö johtuu? Itse olen monta kertaa saanut jonkun leffan tai pelin halvemmalla, kun kukaan ei ole huutanut mun kanssa kilpaa. Ja yleensä nuo kohteet on laitettu myöhemmin myyntiin.
Vaikka hinta olisi ollut sama kuin noiden kilpahuuto kohteiden aloitushinta tai jopa halvempi, niin ne eivät mene.
Vai onko se sitten se pärstäkerroin mikä sanelee sen, kenen kohteita huudetaan hullun kiilto silmissä ja kenen ei?
Ja sama juttu vaatepaketeissa, joidenkin myyjien paketit menevät 200-400 eurolla ja joidenkin paketit roikkuvat kuukausi tolkulla listoilla, ilman huutoja. Vaikka paketissa olisi ihan yhtä kivoja vaatteita kuin noiden toisten myyjien. Itse olen tehnyt pari kertaa kunnon vaatepaketti löytöjä ja halvalla.
Kommentit (4)
Ehkä se siis osittain on myös pärstäkertoimesta kiinni. Tosin usein ne joilta kilpaa huudetaan on myyneet paljon huutiksessa ja tavallaan ansainneet luottamuksen.
eli kymmeniä, jopa satoja kauppoja ja ei negaa/neutraaleita.
Tai sitten näitä joiden joku kaveri (tai he itse toisella tunnuksella) nostavat huutoja ylemmäs...
ja ovat tunnettuja huutonetissä. Lisäksi paljon vaikuttaa ilmooitus, on ihan eri asia jos toisessa ilmoituksessa on kuvailtu tuote hyvin, lisäkuvia (varsinkin jos kyseessä esim. vaatteet), kirjoitettu selvästi postimaksut ja maksutapa ym.
Jos taas ilmoitus on tällainen: Pleikkapeli hyväkuntoinen Crash Bandicoot 2, postimaksu ostajalle. EIkä ole kuvaa, niin tällaista en kyllä osta, kun en jaksa erikseen alkaa kysyä miten paljon on postikulut ja kun ei kuvaa niin ei yhtään tiedä millainen on. Lisäksi jos kopioi netistä esim. peleihin kuvauksen pelistä niin varmasti peli menee paremmin kaupaksi.
Osittain vaihtelu on varmaan säkästä kiinni.